دانلود و خرید کتاب عکس های خوب، عکس های بد کریستین ای. جنسون ترجمه جواد کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عکس های خوب، عکس های بد

کتاب الکترونیکی «عکس های خوب، عکس های بد» نوشتهٔ کریستین ای. جنسون با ترجمه جواد کریمی در انتشارات کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) چاپ شده است. این کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه از فرزندانشان در برابر تصاوی نامناسب و هرزه‌نگاری‌ها محافظت کنند.

درباره کتاب عکس های خوب، عکس های بد

راهنمای استفاده از این کتاب:

۱ .با سرعت مناسب خودتان پیش بروید. میتوانید هر بار یک بخش را بخوانید یا اینکه همه کتاب را یک جا بخوانید؛ بستگی به نظر شما و کودکتان دارد. فقط یادتان باشد که موضوع حفاظت از کودک در مقابل هرزه‌نگاری بحث «یک بار برای همیشه» نیست.

۲ .کودک را تشویق به سؤال و جواب کنید. سؤالات بخش «بیا با هم حرف بزنیم!» کمکتان می‌کنند که درک کودک از موضوع کتاب عمیق‌تر شود. البته، کودکان معمولاً ً خودشان کلی سؤال دارند ولی بعضی از این سؤالات هم بسیار عالی هستند! اگر کودکتان سؤالی کرد، بگویید: «سؤال خیلی خوبی است! بگذار فکر کنم و بعد جوابت را بدهم!»

۳ .از داستان‌های خودتان استفاده کنید. می‌توانید از مقایسه‌ها یا داستان‌های مربوط به خانوادهٔ خودتان برای شفاف‌سازی مفاهیم استفاده کنید. این کتاب ابزار شماست؛ شما تصمیم می‌گیرید که چطور بهترین استفاده را از آن بکنید!

۴ .آرام باشید. ا‌گر کودک شما گفت که در گذشته تصاویر هرزه‌نگاری دیده است، راحت بنشینید و گوش بدهید. این اعتراف نشانهٔ اعتماد کودک به شماست و فرصت خوبی است که احتمالاً با چند بار گفت‌وگو بفهمید که کودک تا چه حد این تصاویر را دیده است، کجا چنین اتفاقی افتاده است و چه کسانی آنجا بوده‌اند.

کتاب عکس های خوب، عکس های بد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ والدین و افرادی که با کودکان در ارتباط هستند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب عکس های خوب، عکس های بد

یک روز عصر، من و مامانم نشستیم روی مبل و چندتا آلبوم عکس را ورق زدیم. من دوست داشتم عکس‌های سفر تابستان گذشته را که رفته بودیم ساحل، و عکس‌های عروسی عمویم، مایک، را که پاییز پارسال بود ببینم. بعد از دیدن عکس‌ها، قیافهٔ مامان جدی شد.

 مامان گفت: «می‌خواهم با تو درباره‌ی موضوع مهمی حرف بزنم. آلبوم ما پر از عکس‌های خوب است که یادمان می‌اندازد که خانواده و دوستانمان چقدر برایمان مهم‌اند. ولی می‌دانی که عکس‌های بد هم وجود دارند؟»

 سرم را به علامت نه تکان دادم و گفتم: «منظورتان از عکس‌های بد چیست؟» مامان آلبوم را بست، به من نگاه کرد و گفت: «منظورم هرزه‌نگاری است؛ یعنی عکس‌های بدی که به آن‌ها عکس مستهجن هم می‌گوییم.»

 پرسیدم: «هرزه‌نگاری دیگر یعنی چه؟!»

 مامان گفت: «هرزه‌نگاری یعنی عکس یا فیلم یا کارتون‌هایی که در آن‌ها مردم لباس‌های کمی پوشیده‌اند یا اصلاً لباس نپوشیده‌اند. تا حلا عکس یا فیلم این طوری دیده‌ای؟»

 کمی فکر کردم، بعدش چیزی یادم آمد.

نظرات کاربران

Reza
۱۴۰۲/۰۷/۱۵

جالب بود خوشم اومد پیشنهاد میکنم بخونید تو زندگیتون کمک می‌کنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان