دانلود و خرید کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ راشل ایگنوتوفسکی ترجمه آرمین فیروزگاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ اثر راشل ایگنوتوفسکی

کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ

معرفی کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ

کتاب الکترونیکی «زنان هنرمند در طول تاریخ» نوشتهٔ راشل ایگنوتوفسکی با ترجمه آرمین فیروزگاه و سمیرا شرکت رضوی در انتشارات نوژین چاپ شده است. این کتاب درباهٔ پنجاه زن شجاع صحبت کرده است که الهام‌بخش دنیا هستند. اگرچه زنان هنرمند در طول تاریخ درگیر ساختن هنر بوده‌اند، اما کارهای آنها در مقایسه با کارهای همتایان مردشان اغلب مبهم، مغفول مانده و کم ارزش ارزیابی شده‌است. بسیاری از آثار آنها به اشتباه به مردان هنرمند نسبت داده شده‌است.

درباره کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ

 در این کتاب به زبانی ساده و روان و به شکلی مختصر با انواع هنر و زنان هنرمندی که هرکدام در زمان خود سرآمد بودند آشنا می‌شویم و درمی‌یابیم که چگونه زنان نیز همواره در کنار مردان در اتفاقات مهم تاریخی و رویدادهای هنری حضور داشته‌اند اما در اکثر جوامع نقش آن‌ها نادیده گرفته شده و حضورشان از تاریخ هر موضوعی پاک شده است. همچنین در این کتاب می‌بینیم که زنان برای دستیابی به جایگاهی که حقشان است چه رنج‌هایی کشیده‌اند و چه هزینه‌های سنگینی در دنیای مردانه پرداخته‌اند.

زنان در هنر به دلیل تعصبات جنسیتی در جریان اصلی هنرهای زیبا با چالش‌هایی روبرو بوده‌اند. آ‌ن‌ها اغلب در آموزش، مسافرت و تجارت خود و همچنین کسب اعتبار با مشکلاتی روبرو شده‌اند. از اواخر دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، هنرمندان و مورخان هنر فمینیست جنبشی هنری فمینیستی ایجاد کردند که آشکارا به نقش زنان به‌ویژه در دنیای هنر غربی، نحوهٔ درک، ارزیابی یا اختصاص هنر جهانی بر اساس جنسیت می‌پردازد. علاوه بر این، نقش زنان در تاریخ هنر همانند جامعه را کاوش می‌کند.

کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به هنر و تاریخ هنر پیشنهاد می‌شود. نثر کتاب ساده و روان است و نوجوانان علاقه‌مند نیز به راحتی می‌توانند مباحث آن را مطالعه کنند.

بخشی از کتاب زنان هنرمند در طول تاریخ

نقاشی با جوهر بر روی بامبو از سبک‌های مورد علاقهٔ گوآن دائوشینگ بود. در آن زمان نقاشی روی بامبو بیشتر به‌صورت مردانه انجام می‌شد و به‌عنوان نمادی از یک مرد متشخص چینی استفاده می‌گردید. با وجود این امر که نقاشی بر روی بامبو چنین نماد مردانه‌ای در فرهنگ وی داشت، دائوشینگ این سبک نقاشی را دگرگون نمود و از آن برای روایت داستان‌های زندگی خود بهره برد و غالباً از خوشنویسی برای نگارش اشعار خود در قاب نقاشی‌هایش استفاده نمود.

نظرات کاربران

سما
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

فونت کتاب بسیار بد و ناخوانا است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان