دانلود و خرید کتاب فشار روانی بر زن جورجیا ویت کین ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فشار روانی بر زن اثر جورجیا ویت کین

کتاب فشار روانی بر زن

معرفی کتاب فشار روانی بر زن

کتاب الکترونیکی «فشار روانی بر زن» نوشتهٔ جورجیا ویت کین با ترجمهٔ مهدی قراچه‌داغی در انتشارات نقش‌و‌نگار چاپ شده است. آموزش ما در باره استرس کافی نیست زیرا در زمینه استرس معمولاً به مردها توجّه بیشتری می‌شود. فشارهای مدیریتی، بازی‌های شرکتی، انتظارات حرفه‌ای رفتارهای تیپ الف و رفتارهای رقابت‌آمیز، بیشتر به مردها نسبت داده شده‌اند. سال‌ها روزنامه‌ها، کتاب‌ها، مجلات، برنامه‌های خاص تلویزیونی و سخنرانی‌ها درباره تأثیرات استرس بر مردان بحث کرده‌اند. فشار خون بالا و ناراحتی‌های قلبی به طور اخص مورد توجّه قرار گرفته‌اند. امّا آیا می‌دانید که فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی در زنان نیز علّت شماره یک مرگ و میر هستند؟ به هر صورت زنان در همان دنیای مردان زندگی می‌کنند، ما هم در ترافیک گیر می‌کنیم، ما هم سر کار تحت فشار قرار می‌گیریم و در عشق ناامید می‌شویم. ما هم نگران افراد خانواده خود هستیم، از آینده می‌ترسیم و تحت تأثیر حال، شگفت زده می‌شویم.

درباره کتاب فشار روانی بر زن

نویسنده در مقدمهٔ کتابش می‌گوید:

وقتی برای اوّلین بار این کتاب را نوشتم می‌خواستم زنان بیشتری درباره استرس زنانه به خود آموزش بدهند، می‌خواستم بدانند که استرس بر زن‌ها به شکلی متفاوت از مردها اثر می‌گذارد. می‌خواستم بدانند بیولوژی مردها و شرطی‌شدن‌های آن‌ها با زنان تفاوت می‌کند. چاپ اوّل کتاب، راهنمایی در مورد استرس زنان بود: استرس ما، استرس فرزندان ما، استرس همسرما و استرس پدر و مادرما. هدف این است که به ما کمک کند تا ما نیز به خود کمک کنیم. امیدوارم این کتاب در ضمن به مردها هم کمک کند تا نسبت به زنی که با او زندگی می‌کنند، رفتار حساب شده‌تری داشته باشند. برای تخفیف استرس و مهار آن، نه تنها باید مسایلمان را بشناسیم، بلکه باید از علل آن آگاه شویم و بدانیم که چگونه باید با آن رو به رو گردیم. امیدوارم با خواندن این کتاب بهتر بتوانید با استرس خود کنار بیایید و بر آن مسلط گردید. و بدانید که دانش قدرت است، پس بخوانید. 

کتاب فشار روانی بر زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای زنان هم برای مردان مفید خواهد بود. زنان با مطالعهٔ آن درک بهتری از شرایط خود پیدا می‌کنند و مردان نیز بهتر می‌توانند متوجه شرایط استرس‌زای زنان پیرامون خود شوند.

بخشی از کتاب فشار روانی بر زن

به استناد بررسی‌های انجام شده هورمون‌هایی که تحت شرایط استرس تولید می‌شوند روی شمار برخی از سلول‌های خونی که بدن را در برابر عفونت و سرطان حمایت می‌کنند تأثیر کاهنده می‌گذارند. به همین دلیل است که مردانِ زن از دست داده و زنان بیوه، در دو ماه اوّل مرگ همسرشان با احتمال بیشتری بیمار می‌شوند و میزان گلو درد و سرماخوردگی تا چهار برابر مواقع عادی افزایش می‌یابد و به همین دلیل است که زنانی که باید از والدین مبتلا به آلزایمر نگهداری کنند، با نظام مصونیتی و ایمنی ضعیف‌تری رو به رو می‌گردند. اشکال اینجاست که نمی‌توانیم با استرس مزمن و همزمان آن، با بیماری به طرزی مؤثّر مبارزه کنیم. استرس بلند مدّت نیز می‌تواند عوارض جانبی فراوان بر جای بگذارد. تحت تأثیر استرس بلند مدّت خون کمتری به نظام گوارشی بدن و نیز به پوست می‌رسد. در نتیجه ممکن است با سردی دست‌ها و پاها مواجه شویم و به تدریج رنگ پوست بدنمان کمرنگ شود و سرانجام با سردرد و فشار خون بالا رو به رو گردیم.

به عنوان یک مثال دیگر می‌توان به این نکته اشاره کرد که غدد اندوکرین تحت تأثیر استرس بلند مدّت قند بیشتری را وارد جریان خون می‌کند. برای مبارزه با این قند باید انسولین بیشتری تولید شود. اگر تولید انسولین از حدی فراتر رود میزان قند خون از حدی کمتر می‌شود و شرایطی فراهم می‌آید که اصطلاحآ به آن کمی قند خون می‌گویند. احساس خستگی می‌کنیم و به سمت سیگار، قهوه، نوشابه‌های کولادار یا شیرینی می‌رویم. با این اقدام بر میزان تولید انسولین اضافه می‌شود و چرخه کمی قند خون ادامه می‌یابد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۴۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان