دانلود و خرید کتاب مناجات سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مناجات اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب مناجات

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مناجات

کتاب مناجات نوشتهٔ سیدمهدی شجاعی است و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مناجات

عمده‌ترین مشکل انسان معاصر، قطع پیوند و ارتباطش با آفریدگار و حامی اصلی اوست. ریشهٔ همهٔ فجایع و مصائب روزگار ما این است که سایهٔ خدا بر سر فرد و جامعه، نادیده انگاشته می‌شود و انسان، با همهٔ ناتوانی‌اش می‌خواهد عنان اختیار خود و عالم را به دست بگیرد. این است که هر روز، درمانده‌تر از پیش، یأس و پوچی و سرگردانی و نیست انگاری را تجربه می‌کند. کسی که به یک قدرت لایزال متکی است، هرگز درمانده نمی‌شود. کسی که محبوبی را با همهٔ وجود دوست می‌دارد، می‌پرستد و ستایش می‌کند، هرگز انگیزه‌اش را برای ادامهٔ حیات، از دست نمی‌دهد. کسی که محبت پروردگار را به خویش، درک می‌کند و خود را هر لحظه، مورد لطف و عنایت و رحمت می‌بیند، به پوچی نمی‌رسد. کسی که قادر متعال را مدام بر کردار و گفتار و پندار خویش، شاهد و ناظر می‌شمرد، مرتکب خلاف نمی‌شود و پای در مسیر انحراف، نمی‌گذارد. کسی که دستش را به دست پرورندهٔ بی‌همانند خویش، سپرده است، هرگز گم نمی‌شود، سرگردانی نمی‌کشد و سر از ناکجاآباد در نمی‌آورد. و... دعا جاده‌ای است که انسان را به خالق خویش متصل می‌کند. مناجات، شریان حیاتی است که خون زندگی را در رگ‌های انسان، می‌دواند. دست‌های راز و نیاز، نردبانی است که انسان زمینی را به خدای آسمانی، می‌رساند و نیایش، برای روح، کار قلب را می‌کند. هوای تازه عبودیت را می‌گیرد و آلودگی‌های ناشی از مناسبات زمینی را تصفیه می‌سازد. و این کتاب مناجاتی است با خداوند مهربانمان، با ساده‌ترین کلام و زیباترین واژگان.

خواندن کتاب مناجات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند لحظه‌ای به یاد خدا باشند و با او مناجات کنند و از زندگی عادی کمی فاصله بگیرند.

بخشی از کتاب مناجات

خداوندا!

شعله‌ای از حقیقت آتش ارتشاء را، در این دنیا، به رشوه‌گیران بچشان.

خداوندا!

دین فروشان را دنیا بده تا دست از سر دین بردارند و دلِ دین‌طلبان را از حبّ دنیا تهی کن تا تماماً تو را بجویند.

خدایا!

نگاهمان را آنچنان به دنیا خیره مکن که چشم دیدن را نداشته باشیم.

خداوندا!

به هنرمندان ما دین و درد و درایت، و به هنرجویان ما رشد و بلوغ و فراست و به نویسندگان ما عمق و غیرت و عزّت عنایت بفرما.

بگذار تا ز شارع میخانه بگذریم

کز بهر جرعه‌ای همه محتاج این دریم

خدایا!

دل‌هایمان را در کورهٔ عشق جلا بده و جان‌هایمان را به نور معرفت، روشنی ببخش.

خدایا!

به دلهای پروانه‌وش، شمعی شایسته عنایت‌کن که در پای هر کرم شب‌تابی فرو نیاید و پیش چشم هر کورسویی جان نسپارند.

خدایا!

دلهایمان را از جملهٔ زمینیان بکن و به زمرهٔ آسمانیان پیوند بزن.

خدایا!

جرعه‌ای از جام ولایت در جان ما بریز و ما را ظرفیت و خشوع نوشیدن آن عنایت کن که ((اِنَّها لَکبیرةٌ اِلاّ عَلَی الخاشِعینَ)).

خدایا!

به جانهای ما لباس ادب بپوشان که عریانی از ادب، رسوایی هر دو جهان است.

خدایا!

دست ارادهٔ ما به خون دل مردمان آلوده مباد.

خدایا!

از فتنه و بلا و امتحان، گریز و پرهیزی نیست. سربلندی و توفیق مسألت ماست.

خدایا!

هر نعمتی بی‌حضور تو نقمت است و هر شادکامی بی‌رضای تو مصیبت. هیچ چیز در مقابل قهر و فراق تو کار نمی‌کند. اَللَّهُمَّ وَ رِضاک.

خدایا!

از تو حق‌شناس‌تر کیست؟ از تو سپاسگزارتر کجاست؟ یا مَن یعْطِی الْکثیرَ بِالْقَلیلِ! ازما جز کمی و کاستی نیاید و از تو جز اکرام و اکمال نشاید.



معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
از بنده مدام شکستن و از تو پیوسته بستن. از بنده مستمر گسستن و از تو باز پیوستن. این چه قاعدهٔ غریبی است در عالم، که معشوق، ناز عاشق را می‌کشد، محبوب به دنبال محب می‌افتد و کریم در پی سائل می‌گردد. چگونه است که آغوش پذیرش تو، گشاده‌تر از پای رجعت ماست؟ ما را از این همه غفلت نجات بخش.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
ی خداوند ولَی الْحَسنات! توفیق کار خوب را تو می‌دهی و پاداش را تو می‌دهی. بنده در این میانه چه ادعا کند؟! کدام خیر است که منشأ و مبدأ و مبدع آن تو نیستی؟ به ما توفیق بده که وسیلهٔ کارهای خوب تو باشیم.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
تو عین اجابتی! به ما خواندن بیاموز.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
ای تکیه‌گاه هر که تکیه‌گاه ندارد! اتکاء به هرکه جز تو، خانه ساختن در رهگذار آب است. چه حلاوتی دارد تکیه بر دست‌های تو، وقتی همه تکیه‌گاه‌ها فرو می‌ریزد.
زینب
ماهی بدون آب و آدمی بدون هوا چگونه می‌تواند زیست؟! حضور تو این چنین در زمان و مکان جاری است. هیچ وحشتی در جهان با حضور تو وحشت نیست. آنچه وحشت‌انگیز است، نداشتن توست و احساس نکردن حضور توست. حیاتمان را هرگز از حضور مأنوست خالی مکن.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
خدایا! چنین مباد که در بهار، طبیعت بی‌جان، جامهٔ نو بپوشاند و ما مدعیان جان، همچنان در رفتار کهنهٔ خویش بمانیم. خدایا! خواستهایمان را دگرگون کن!
کاربر ۱۵۰۸۲۰۱
به ما آن چنان ایمانی عنایت کن که خود را اسلام نشمریم و دین معنا نکنیم و نفسانیت خود را با رضایت تو اشتباه نگیریم.
وحا سادات بهشتى
ای خداوند رافِعُ الدَّرجات! مدارج این دنیای دون، پوچ و میان‌تهی است. این را تفهیم خلایقت‌کن تا عمر نازنین به این بازی عبث نبازند، به مسابقه‌ای که خطّ پیروزی آن، هلاکت است.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
ای قادر متعال! در روز حشر، پیش چشم آنان که دینشان را از ما آموختند، شرمنده‌مان مکن و ما را باعث و بانی گریز ونفرت مردم از دین مپسند.
محسن

حجم

۲۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۲۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

قیمت:
۱۴,۱۷۵
تومان