دانلود و خرید کتاب هفت خان یک معامله امن ابوالفضل خطیب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت خان یک معامله امن اثر ابوالفضل خطیب

کتاب هفت خان یک معامله امن

انتشارات:زهره علوی
امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هفت خان یک معامله امن

کتاب هفت خان یک معامله امن نوشتهٔ ابوالفضل خطیب در انتشارات زهره علوی چاپ شده است. این کتاب به بررسی مراحل هفتگانه در معامله خودرو برای چشیدن لذت خریدی مطمئن می‌پردازد. محتوای کتاب هفت خان یک معامله امن نتیجه سال‌ها تجربه شرکت «ایمن ران پویا» در زمینه معاملات خودرو و کارشناسی خودرو در بازار ایران است. از آنجا که طی سال‌ها فعالیت این شرکت شاهد کلاهبرداری های بسیار بوده‌ایم، تصمیم گرفتیم در جهت افزایش آگاهی شما هموطن عزیز از قوانین مربوط به بحث معامله خودرو و آشنایی با روش‌های رایج کلاهبرداری در حین خرید فروش خودرو، این مجموعه را تهیه کنیم. به همین دلیل است که مدعی هستیم این کتاب با تجربه بسیار غنی از بازار خودرو با مطالب کاملاً کاربردی نگارش شده است. ضمنا مطالب و محتوای آن با وسواس بسیار زیاد نگارش و با کمک چندین باره از مشاوران حقوقی بررسی و بازبینی شده است تا خدای نکرده اطلاعات غلط در اختیار شما عزیزان قرار نگیرد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید ....

اگر نگران از دست دادن سرمایه خود هستید ....

اگر قصد دارید خودرو شخصی خود را بفروشید ....

اگر از ترفندهای کلاهبرداران خودرو خبر ندارید ....

اگر از مارپیچ قوانین انتقال مالکیت بی اطلاع هستید ....

و نهایتا اگر می خواهید لذّت یک معامله امن را تجربه کنید ....

مخاطب مستقیم محتوای این کتاب شما هستید.

درباره کتاب هفت خان یک معامله امن

این کتاب شامل چکیده تمام نکاتی است که هرکس (چه خریدار چه فروشنده) پیش از انجام معامله خودرو به آن نیاز دارد. این نکات در ۷ بخش (۷ خان) به شرح زیر تهیه و تنظیم شده اند:

۱- اصول انتخاب خودرو مناسب: با توجه به اهمیت انتخاب خودروی مناسب جهت استفاده بهینه اعضای خانواده، در این بخش یاد می گیرید با توجه به مهمترین فاکتورهای دخیل در بحث انتخاب خودرو، چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید، تا خودرویی «مناسب خودتان» انتخاب کنید.

۲- خرید خودروی سالم و به قیمت: از آنجا که انتخاب خودروی سالم و با قیمت مناسب جهت حفظ سرمایه اولین شرط اساسی است، در این بخش یاد می گیرید چه ملاحظات ضروری برای انتخاب یک خودروی سالم و با قیمت مناسب باید مدنظر قرار دهید و چالش های احتمالی پیش روی شما چه خواهد بود.

۳- دانستنی های حقوقی و ضروری بازار: بعد از انتخاب خودروی دلخواه و قبل از شروع پروسه های قانونی، در این بخش یاد می گیرید مهمترین شگردهای کلاهبرداران که می تواند مسیر معامله شما را منحرف کند چیست و چه نکات قانونی را باید مدنظر قرار دهید تا یک «معامله امن» و بی دردسر داشته باشید .

۴- سیر تا پیاز اصول قولنامه نویسی: قولنامه نویسی یکی از مهمترین بخش های معامله خودرو است. از آنجا که قولنامه وجاهت قانونی دارد و یک قولنامه بد می تواند کل بازی معامله را به هم بریزد و متاسفانه بسیاری از مردم از کم و کیف نوشتن قولنامه کامل و قانونی آگاه نیستند، در این بخش یاد می گیرید چطور یک قولنامه صحیح بنویسید. ضمناً فرم خام یک نمونه قولنامه هم داخل سایت آپلود شده که می توانید به رایگان دانلود کرده و استفاده کنید.

۵- اما و اگرهای معامله وکالتی خودرو: امروزه معامله خودرو به صورت وکالتی به امری رایج تبدیل شده است از آنجا که به دلیل عدم همزمانی تسویه مالی و انتقال مالکیت، یک وکالت نامه اشتباه می تواند تبعات بسیار بدی برای شما داشته باشه (چه به عنوان خریدار و چه فروشنده) و بسیاری کلاهبرداران از عدم آگاهی افراد در این باره سوء استفاده می کنند، در این بخش یاد می گیرید معامله وکالتی خودرو به صورت صحیح چه مشخصاتی دارد.

۶- تعویض پلاک و مارپیچ انتقال مالکیت: مراحل انتقال مالکیت و تعویض پلاک فرآیند پیچیده ای دارد و با توجه به اینکه با یک ارگان نظامی سروکار دارید، اگر خودرو مشکل اصالت داشته باشد، این فرآیند خیلی پیچیده تر می شود. لذا در این بخش یاد می گیرید مراحل و مدارک مورد نیاز تعویض پلاک چه هستند تا به اشراف کامل برسید و نکته مبهمی برای شما باقی نماند.

۷- ایستگاه آخر، ثبت سند در دفترخانه: در ایستگاه آخر، خودرو به عنوان زیر مجموعه اموال منقول به دفترخانه می رسد و در این بخش یاد می گیرید ثبت سند خودرو در دفتر اسناد رسمی و مراحل انتهایی تحویل خودرو با چه چالش هایی می تواند همراه باشد.

کتاب هفت خان یک معامله امن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ افرادی که می‌خواهند خودرویی بخرند یا بفروشند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هفت خان یک معامله امن

۱ -نام نویسی در نمایندگی:

خرید خودرو از تولید کننده یا وارد کننده آن، استانداردترین حالت خودروی صفر است. ضمناً عموماً آپشن‌های متنوعی جهت تقسیط طولانی مدت پرداخت مبلغ خودرو از طرف شرکت فروشنده وجود دارند که برای طرفداران این دسته بسیار مطلوب است.

۲ -خودرو کارتکس:

این حالت، تجربه خرید بینابینی خرید خودرو از شرکت تولید کننده و شخص ثالث مالک خودرو است. شما خودرو را از فرد دیگری می‌خرید که دردسرهای نام نویسی، صبوری در صف انتظار، تهیه مدارک و ... را کشیده است و حال که نزدیک نوبت تحویل خودرو شده است، امتیاز خود را به شما می‌فروشد. البته آنچه مسلم است شما برای تسویه حساب مالی با شخص ثبت نام کننده طرف حساب هستید و ایندفعه مسلماً باید هزینه بیشتری نسبت به حالت نام نویسی در نمایندگی بپردازید.

شما با آنکه خودرو را از شخص دیگری می‌خرید، اما خودرو صفر است و آن را یکسره از شرکت تولید کننده تحویل می‌گیرید. تمامی مراحل لازم برای انتقال امتیاز تحویل خودرو بین فروشنده و خریدار در نمایندگی انجام شده و نیازی به نوشتن قولنامه نیست.

در این حالت چون خودرو پلاک ندارد، اجازه تردد نیز نداشته و خیال شما راحت است که یک خودرو صفر واقعی تحویل می‌گیرد. لذا این گزینه هم برای کسانی که روی دست اول بودن ماشین حساسیت دارند گزینه بسیار خوبی است. علی رغم مزیتی که در خصوص تحویل سریع‌تر خودرو در این روش وجود دارد، باید مراقب باشید اگر حواله را از فرد مطمئنی نخرید، ممکن است به ضررتان تمام شود چرا که متاسفانه امکان جعل این حواله‌ها به آسانی وجود داشته و تشخیص واقعی یا غیرواقعی بودن آن کمی پیچیده است. احتمال دارد بدون اینکه متوجه شوید، فروشنده قبل از شما حواله را به چند نفر دیگر فروخته باشد و مبلغ پرداختی شما به آسانی از دست برود. بنابراین باید حتماً از فرد مطمئنی حواله خودرو را تهیه کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان