دانلود و خرید کتاب ارتش سایبری ۲۰۵۰ ترجمه محمدرضا کریمی قهرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ارتش سایبری ۲۰۵۰

کتاب ارتش سایبری ۲۰۵۰ نوشته محمدرضا کریمی قهرودی و وحید زارعی است. این کتاب را انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی منتشر کرده است. 

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را به عنوان یک نهاد اندیشه ورز با هدف پیشتیبانی از نیروهای مسلح در زمینه علوم نرم آغاز کرده و طی سال‌ها فعالیت خود، همواره ترویج‌گر مفاهیم نو و بدیع در این زمینه بوده است.

این موسسه به عنوان نهادی پیشرو، فرصت آفرین و نوآور در توسعه اندیشه و مبانی نظری و کاربردی علوم دفاعی، معرفی و ترویج مفاهیم جدیدی را در کارنامه خود دارد که امروزه در سطح جامعه علمی کشور نیز بسط پیدا کرده و حتی منشاء شکل‌گیری رشته‌های دانشگاهی شده‌اند. این موسسه، بر اساس بند ۱۰ ماده ۵ اساسنامه خود، مکلف به انتشار مقالات، نشریات و کتب علمی و فنی در راستای تامین نیاز نیروهای مسلح می‌باشد؛ در کنار این موضوع در تلاش است تا با انتشار عمومی آثار تولیدی، ضمن اشتراک داشته‌های دانشی خود با اندیشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران کشور، از یاری آنان نیز برخوردار شود. امید است که این اقدام منجر به رشد و توسعه بیشتر در هر دو بخش دفاع و ملی کشور گردد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در دهه اخیر بیشتر مورد توجه موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی بوده است می‌توان به آینده پژوهی، مدیریت دانش، فرماندهی و کنترل، فناوری اطلاعات و فضای سایبر، مدیریت علم، فناوری و نوآوری، علوم شناختی، کیفیت و استاندارد اشاره نمود.

درباره کتاب ارتش سایبری ۲۰۵۰

امروزه حوزه‌های حیاتی زندگی اجتماعی از قبیل کنترل ترافیک هوایی و جاده‌ای، توزیع انرژی از جمله برق و گاز و بخش‌های کلیدی دولتی هم‌چون دفاع ملی با استفاده از رایانه‌ها و شبکه‌ها مدیریت می‌شوند. این وابستگی شدید به فناوری اطلاعات شکل جدیدی از آسیب‌پذیری را در جامعه پدید آورده است.

کشورهای معاند و گروه های تروریستی و تبهکار می‌توانند با ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حیاتی یک کشور از قبیل سامانه‌های حمل‌ونقل و نیروگاه‌ها از راه دور و بدون شلیک حتی یک گلوله آن کشور را فلج کنند. این امر موجب شده علاوه بر زمین، هوا، دریا و فضا سایبر نیز به‌عنوان یک حوزه نبرد جدید مطرح گردد.

کتاب حاضر به تشریح نتایج طرح ارتش سایبری ٢٠٥٠ می پردازد. در فصل اول چالش‌های سایبری تعریف می‌شوند. فصل دوم به معرفی محیط راهبردی سایبری می‌پردازد. در فصل سوم مدل دکترین، ساختار، آموزش، ابزارها، رهبری و تعلیم، کارکنان، امکانات - سیاست (DOTMLPF-P) تشریح می‌گردد. فصل چهارم آینده‌های سایبری را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل پنجم مدیریت تغییر سایبری تبیین می‌شود. فصل ششم گزینه‌های یادگیری آتی را معرفی می‌کند و در نهایت در فصل هفتم خلاصه و نتیجه‌گیری کتاب ارائه می‌گردد.

خواندن کتاب انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کامپیوتر و امنیت اطلاعات پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان