دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی دنیس ب. مالپاس ترجمه محمدحسن پیروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی اثر دنیس ب. مالپاس

کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی

معرفی کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی

کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی نوشته دنیس ب. مالپاس و ترجمه محمدحسن پیروی و رضا محمودیان و در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی

با توجه به افزایش تعداد واحدهای صنعتی تولید پلی‌اتیلن در کشور، که در حال حاضر ۱۵ واحد درحال‌تولید و حدود ۱۳ واحد درحال‌ساخت وجود دارد، آشنایی با انواع پلی‌اتیلن و شناخت کاتالیزورها و فرایندهای تولید آن برای بسیاری از دانشجویان، پژوهشگران و کارشناسان این صنعت ضروری است. در میان کتاب‌های منتشرشده درمورد پلیمرها در کشور، کتاب‌هایی که اختصاصی و کامل به موضوع پلی‌اتیلن‌ها بپردازند، اندک‌اند. دنیس مالپاس، نویسندۀ کتاب حاضر، در زمینۀ سنتز و شناسایی و کاربرد آلکیل‌های فلزی مورداستفاده در پلیمریزاسیون زیگلرـ ناتای الفین‌ها ۳۳ سال سابقۀ کار و تحقیق دارد و تجربه و دانش خود را، در زمینۀ شیمی پلی‌اتیلن‌ها و تولید آن‌ها، در این کتاب خلاصه کرده‌است. نویسنده در این کتاب به تمامی جنبه‌های پلی‌اتیلن‌های صنعتی، شامل انواع پلی‌اتیلن، ویژگی‌ها، روش‌های آنالیز، ساختار، کاتالیزورها، روش‌های تولید، فرایندهای صنعتی، کاربردها، بازار و مسائل محیط‌زیستی آن پرداخته است.

فصل نخست، مروری بر تاریخچۀ پلی‌اتیلن است تا ویژگی‌های اصلی و نام‌گذاری این پلیمر چندکاره را بررسی و کاتالیزورهای فلز واسطه (مهم‌ترین کاتالیزورهای پلی‌اتیلن صنعتی) را معرفی کنیم. پلیمره شدن رادیکال آزاد اتیلن و آغازگرهای پروکساید آلی در فصل دوم مورد بحث قرار می‌گیرند. همچنین، در این فصل، خطرهای پروکسایدهای آلی و فرایندهای فشاربالا خلاصه ذکر شده است. کاتالیزورهای فلز واسطه، که برای تولید نزدیک به سه‌چهارم از تمامی پلی‌اتیلن تولیدی استفاده می‌شوند، در فصل‌های سه، پنج و شش توصیف شده‌اند. کوکاتالیزورهای آلکیل فلزی، که همراه با کاتالیزورهای فلز واسطه استفاده می‌شوند، و واکنش‌پذیری خطرناک آن‌ها با هوا و آب در فصل چهار مرور می‌شود. فصل هفت نگاهی کلی به فرایندهای مورداستفاده در ساخت پلی‌اتیلن دارد و گسترۀ وسیعی از شرایط عملیاتی هر فرایند را مقایسه می‌کند. موارد مطرح‌شده در فصل هشت موضوعاتی پیچیده و فراگیرند و بحث مفصل پیرامون آن‌ها خارج از هدف متنی مقدماتی است.

خواندن کتاب مقدمه ای بر پلی اتیلن صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان متالوژی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان