دانلود و خرید کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان عقیل عسکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان اثر عقیل عسکری

کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان

نویسنده:عقیل عسکری
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان

کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان؛ درجه تئوری ۲ نوشته عقیل عسکری است. در این کتاب اولین قدم برای یادگیری نقشه کشی دستی به صورت تئوری آموزش داده شده است.

درباره کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان

یکی از مهم‌ترین فازهای یک پروژه مدل‌سازی اطلاعات ساختمان(BIM) بوده که از دوردست مورد اهمیت قرار داشته و مورد توجه قرار می‌گرفته است. چرا که قبل از شروع به اجرا و ساخت یک سازه، به کارفرما این اجازه را می‌دهد که خود را در ساختمان آینده خود مجسم کند و درصورت دلچسب نبودن آن، قبل از شروع به کار و پرداخت هزینه تغییراتی در آن ایجاد کند. برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان از ابزار نقشه کشی استفاده می‌شود. این امر امروزه بیشتر از طریق سیستم‌های کامپیوتری و با کمک نرم افزارها انجام می‌پذیرد. اما همیشه کسی می‌تواند در استفاده از نرم افزارها موفق باشد که بدون کمک آنها هم از پس این مهم برآید. این کتاب سعی دارد اولین قدم‌های نقشه‌کشی دستی را آموزش دهد.

خواندن کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم 

این کتاب را به دانشجویان معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقشه کشی عمومی ساختمان

- کـاغذ

انواع کاغذ نقشه کشی از نظر ضخامت به سه دسته نازک، متوسط و ضخیم تقسیم می‌شود.

کاغذ نازک: کاغذی است که اگر نوشته ای زیر آن باشد عیناً خوانده می شود.

کاغذ متوسط: کاغذی است که اگر نوشته ای زیر آن باشد به سختی خوانده می‌شود.

کاغذ ضخیم: کاغذی است که اگر نوشته ای زیر آن باشد اصلاً خوانده نمی‌شود.

انواع کاغذ نقشه کشی از نظر جنس به انواع زیر تقسیم می‌شود:

۱-۲-۱- کاغذ اشتنباخ

کاغذ یا مقوای اشتنباخ یک نوع کاغذ مقوایی فشرده بوده که در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می گردد. این نوع کاغذ جرمی بین ۸۰ تا ۹۰ گرم به ازای هر برگه دارد.

۳-۲-۱- کاغذ پوستی

کاغذ پوستی یا کاغذ شیرینی پزی (Parchment Paper) نوعی کاغذ سلولزی نازک و سفید رنگ (به طوری که تصاویر و خطوط از پشت آن دیده شود) است که گاهی به اشتباه به آن کاغذ مومی یا کاغذ روغنی می‌گویند. وجه تمایز کاغذ پوستی و مومی در تاثیرپذیری آن‌ها نسبت به حرارت و ظاهر صیقلی‌تر کاغذ مومی است.

این نوع کاغذ معمولاً به صورت کیلویی خریداری می شود و بهترین نوع آن، شفاف است.

۳-۲-۱- کاغذ کالک

به کاغذ کالک در اصطلاح، کاغذ ترسیم می گویند زیرا می توان روی آن ترسیم انجام داد. وقتی کاغذ روی عکس قرار می گیرد، عکس زیرین به وضوح پیدا است. درنتیجه پیدا کردن لبه های عکس و کپی و نقش دادن عکس زیرین توسط قلم های مرکبی روی کاغذ کالک صورت می گیرد. فیبر سلولزی خالص، نیمه شفاف است و هوا بین فیبرها گیر افتاده است که باعث کدری و سفیدی کاغذ می شود. اگر فیبرها تصفیه شده و زده شود تمام هوا خارج شده و کاغذ شفاف می‌شود. کاغذهای نیمه شفاف متراکم و فشرده هستند و شامل ۱۰% تا ۵۰% رطوبت هستند.

همچنین باید اشاره کرد که این کاغذها دارای استحکام بسیار بیشتری نسبت به کاغذ پوستی می‌باشند.

۴-۲-۱- میلیمتری(شطرنجی)

کاغذ های میلیمتری دارای شبکه بندی قائم و افقی و در بعضی از انواع، مایل هستند. این کاغذها به جهت وجود این شبکه بندی ها ترسیم بدون استفاده از خط کش مدرج، تی و گونیا را آسان می سازند. این نوع کاغذها معمولاً در رسم فنی استفاده می‌شوند.

نظرات کاربران

مصطفی
۱۴۰۱/۰۶/۰۲

این چه کتابی هست خود اصل کتاب رو که از آقای عبدالله جرجانی هست رو موجود کنید این کتاب تحریف شده هست بی‌زحمت اون کتاب رو موجود کنید ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان