دانلود و خرید کتاب دیزاین و حقیقت رابرت گرودین ترجمه مریم پوراسماعیل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیزاین و حقیقت اثر رابرت گرودین

کتاب دیزاین و حقیقت

انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دیزاین و حقیقت

کتاب الکترونیکی «دیزاین و حقیقت» نوشتهٔ رابرت گرودین با ترجمهٔ مریم پوراسماعیل در نشر مشکی به چاپ رسیده است. رابرت گرودین در کتاب «دیزاین و حقیقت» از این رابطه سخن می‌گوید و ماهیت آن را توضیح می‌دهد. رابرت گرودین در این کتاب به زبانی ساده و شیرین شرح می‌دهد که دیزاین خوب و دیزاین بد هرکدام بیانگر چه معنایی هستند. «دیزاین و حقیقت»،کتابی است که در آن از معنا و فلسفۀ دیزاین سخن رفته است و از اینکه پشت هر نوع دیزاین چه معنا و مفهوم و پیامی نهفته است.

درباره کتاب دیزاین و حقیقت

بین دیزاین و حقیقت رابطه‌ای هست. درواقع دیزاین‌های ما تجسم معانی هستند و نقطهٔ اشتراک ما با جهان پیرامونمان. پس انتظار داریم از حقیقت جهان با ما و از حقیقت ما با جهان سخن بگویند. دیزاین بد یا محصول دست یک دیزاینر بی‌صلاحیت است یا دلایل منفعت‌طلبانه‌ای در پشت آن پنهان است. اگر دیزاین خوب حقیقت را می‌گوید، دیزاین بد دروغ می‌گوید.

در کتاب «دیزاین و حقیقت» با دیزاین نه فقط به عنوان یک امر صرفاً تخصصی، بلکه به عنوان شکلی از زندگی و شکلی از تفکر مواجه می‌شویم و درمی‌یابیم که دیزاین نشانگر نوع نگاه انسان به جهان است و با دیزاین می‌توان تحولاتی بزرگ به وجود آورد. کتاب «دیزاین و حقیقت» به ما می‌گوید که دیزاین چگونه می‌تواند انرژی را متشکل و سامان‌مند کند و مجرایی برای آن فراهم سازد. در این کتاب همچنین درمی‌یابیم که دیزاین چگونه می‌تواند به خدمت کسب قدرت یا سوءاستفاده از قدرت درآید و انرژی را سرکوب کند.

کتاب دیزاین و حقیقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ طراحان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیزاین و حقیقت

دیزاین‌ها هم معناهای خودشان را دارند. هر دیزاینی که به تحقق می‌رسد به بخشی از دانش تبدیل می‌شود که عینیت پیدا کرده است. عمدۀ این‌گونه دانش را به‌سادگی می‌شود در قالب کلام آورد. برای همین است که دیزاینرهای لباس و ماشین را می‌بینیم که گرم سرِهم‌کردنِ «بیانیه‌ها» هستند یا سبک معماری منطقه‌ای را اغلب معماری «بومی‌زبان» می‌گوییم. این معناها می‌توانند انرژی‌ای را که دیزاین شکل و مجرا می‌دهد، شدت بدهند یا سرکوب کنند. دیزاین می‌تواند عصارۀ انرژی را به دست بیاورد: مثل دیزاین اتوموبیل جگوار ردۀ E (۱۹۶۱-۶۸). یا می‌تواند برای بهره‌برداری هرچه‌بیشتر از تقاضای تولید انبوه، از خیر این عصاره بگذرد: مثل دیزاین اتومبیل فوردِ اِدسل (۱۹۵۸-۶۰). این تفاوت‌ها پیش می‌آید چون دیزاین میان خلاقیت و عوامل اقتصادی پا در میان است. میدان انرژی‌ای که یک دیزاین مفروض به‌وجود می‌آورد، در میدان انرژی بزرگ‌تری به نام بازار قرار می‌گیرد.

موقعیت دیزاین در بازار به آن خصلتی عمیقاً اخلاقی می‌دهد: دیزاین در یک سرِ طیف اخلاق می‌تواند الهۀ هنر و دانش باشد و در سرِ دیگر طیف، خودفروش. ما پیش‌تر به قصۀ تراژیک ریکیو پرداختیم. در این کتاب قرار است به عجایب و غرائب دیگری هم بپردازیم:

در ۱۵۲۵ میلادی، فدریکو گونزاگا فرمانروای مِنتووا به جولیو رومانوی نقاش و معمار فرمان داد برایش کاخی بسازد و آن را در بیرون شهر و روی مردابی به‌اسم T بیاراید. فدریکو به هنرمند و خیالات بی‌حدوحصرش میدان داد. جولیو و زیردستانش هشت سال کار کردند و در پایان اثری شگفت آفریدند؛ کاخی سرشار از گوناگونی و شگفتی آن هم با فاداری به فقط‌و‌فقط یک ایدۀ زیبایی‌شناسانه. اثر جولیو به پاس ادای احترام به بینش و خیال‌پردازی رنسانسی هنوز پابرجاست.

نظرات کاربران

MD69
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

خیلی کتاب خوبیه،کاش این دسته از کتابایی که مربوط به دیزاینه رو هم تو طاقچه بی نهایت بذارید برامون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۷۶۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان