دانلود و خرید کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد دانیل جی آمن ترجمه الهه علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد اثر دانیل جی آمن

کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد

معرفی کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد

کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد نوشته دانیل جی آمن و با ترجمه الهه علوی منتشر شده است. این کتاب مهار اژدهایان درونتان که خوشبختی، عادت‌ها و تمایلات شما را کنترل می‌کنند به شما یاد می‌دهد.

دراباره کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد

در زندگی شما اژدها‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند زندگی‌تان را نابود کند. اژدهای گذشته، اژدهای اعتیاد، اژدهای عادت‌های بد بعضی از این موجودات است. تا زمانی که این تأثیرات را نشناسید و به آن‌ها جهت درست ندهید، شادی را از شما می‌ربایند، به روابطتان آسیب می‌زنند، سلامتی را از شما می‌دزدند، توانایی‌تان را برای مقابله با استرس (مانند شیوع ویروس کرونا) از شما می‌گیرند و سرنوشت‌تان را محدود می‌کنند. 

خبر خوب این است که به محض آگاه شدن از این تأثیرات و مهار اژدهایان و نابود کردن مورچه‌ها، می‌توانید عادت‌های بد خود را بشکنید، افکار خودتخریبی را دور بریزید، توانایی‌تان را برای رویارویی با تردید تقویت کنید، نقطه‌ضعفتان را در برابر خیال‌بافی کم کنید و اعتیادتان را بهبود ببخشید. درواقع مهار اژدهای درون برای سلامت ذهن شما بسیار ضروری است؛ چون وقتی اژدهایی ذهن شما را کنترل کند، کل زندگی شما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و آسیب خواهید دید.

این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را تغییر دهید و در جهت آرامش و آسایش قدم بردارید. 

خواندن کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به‌دنبال خوشبختی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مغز شما همیشه گوش می دهد

آخرین‌باری که پای جیمی به بخش اورژانس بیمارستان باز شد درست دو هفته قبل از زمانی بود که فهمید باید برای یکی از بزرگ‌ترین مشتریان شرکتشان جلسه معارفه برگزار کند. جیمی بسیار وحشت کرده بود. به من گفت: «اگر بخواهم ترسم را توصیف کنم شبیه این است که در بند اعدامی‌ها هستی و زمان اعدامت فرا رسیده است. نگهبان در را باز می‌کند و تو باید اولین قدم را برداری. یک چنین ترسی در بندبند استخوان‌هایم جاری است.»

جیمی از دوران متوسطه تحصیلی، به بیماری گلوسوفوبیا (ترس از صحبت کردن در جمع) مبتلا بود. ما در یک تمرین، با عنوان «پیوندهای گذشته‌ات را بشکن»، که بعداً برایتان توضیح خواهم داد، فهمیدیم این ترس از ۱۲ سالگی جیمی شروع شده است؛ درست روزی که مادربزرگش او را مجبور کرده بود در دیوان عالی لوس‌آنجلس شهادت بدهد که چرا پدرش، سردسته باند خلافکار، نباید به خاطر قتل یک زن باردار به اعدام محکوم شود. اژدهای اضطراب جیمی روی مراکز ترسش در مغز جوان او آتش دمیده بود و مورچه‌ها (افکار منفی خودکار) به او حمله کرده بودند؛ افکاری مانند: «اگر نتوانم در دادگاه صحبت کنم و نتوانم پدرم را از اعدام نجات بدهم چه اتفاقی می‌افتد؟»

با اینکه جیمی خاطره‌اش را سرکوب کرده بود، اما اژدهای اضطراب کل دوران متوسطه تحصیلی، دبیرستان و دانشگاه او را تسخیر کرده و با او به دوران بزرگسالی‌اش وارد شده بود. جیمی تا آنجا که می‌توانست تلاش کرده بود تا این اژدها را بیدار نکند و همیشه سعی می‌کرد از معرفی و سخنرانی در جمع طفره برود تا اینکه حدود شش سال پیش، ناظر شرکت از او خواسته بود در محل کار سخنرانی کوتاهی داشته باشد و نقش خودش را در شرکت توضیح دهد. او عاشق شغلش بود، اما چندین روز فکرش مشغول این بود که چگونه باید افکارش را در قالب کلام دربیاورد، حتی بعد از سخنرانی، مورچه‌ها (افکار منفی خودکار)، چندین برابر شده، یکی‌یکی روی هم تلنبار شده و به او حمله کرده و افکار مخرب دیگری را وارد ذهنش کرده بودند.

نظرات کاربران

فاطمه بابائیان
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

میشه تو بی نهایت قرارش بدید ،لطفا،🙏

1984
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

مطالب جالبی داره اما ی جاهاییش از واقعیت دور میشه. اما در کل خوندنش سودمنده.

کاربر 2161389
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

این کتاب به زبانی ساده و قابل درک،مفاهیم روانشناسی رو توضیح داده و راهکارهای بسیار خوبی رو ارائه داده.از نظر من بهترین کتابه و مطالعه اون رو توصیه میکنم.

میم‌ بانو
۱۴۰۳/۰۱/۲۳

اژدها های دیگران مسری هستند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
افرادی که از بحران‌های عاطفی گذشته عذاب می‌کشند آمیگدالشان بیش‌ازحد فعال می‌شود، در نتیجه بیش‌ازحد گوش‌به‌زنگ می‌شوند و همیشه منتظر هستند که اتفاق بدی رخ دهد و در موقعیت‌های اجتماعی نگران‌اند. وقتی فعالیت آمیگدال بیش‌ازحد کم باشد، شخص ترس کمتری حس می‌کند، مانند صخره‌نوردان
blogofski
من منحصربه‌فرد هستم. از مقایسه کردن خودم با دیگران دست می‌کشم. من انسانی قوی و مستقل هستم. من بهترینِ خودم می‌شوم، نه بهترینِ شخص دیگری. من سخت تلاش می‌کنم.
میم‌ بانو
«هرگز دیر نیست... تا همان شخصی که می‌خواهید شوید... شما می‌توانید تغییر کنید یا همانجا بمانید. هیچ قانونی برایش وجود ندارد... امیدوارم زندگی‌ای را خلق کنید که به آن افتخار می‌کنید، و اگر حس می‌کنید به زندگی‌تان افتخار نمی‌کنید، امیدوارم قدرت این را داشته باشید تا همه‌چیز را از ابتدا شروع کنید.»
میم‌ بانو
۱. چه کسی هستید؟ اسمتان چیست؟ ۲. دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ برای مثال، نوشتن، آشپزی، طراحی، خلق کردن، سخنرانی، تدریس، اعداد و ارقام و مسائل مالی و .... برای روشن شدن هدفتان باید از خود بپرسید: آن‌چه کاری است که انجام می‌دهم و احساس می‌کنم می‌توانم به دیگران نیز یاد دهم؟ ۳. آن کار را برای چه کسی انجام می‌دهید؟ یا کار شما چگونه به دیگران مربوط می‌شود؟ ۴. این افراد چه چیزی از شما می‌خواهند یا به چه چیزی نیاز دارند؟ ۵. کاری که شما انجام می‌دهید چگونه در آن‌ها تغییر ایجاد می‌کند؟
Anahid
وقتی مغز شما به اژدهایان یا مورچه‌ها گوش می‌دهد، به راحتی فراموش می‌کنید چه چیزی در زندگی‌تان مهم است و چه رسالتی بر دوشتان است.
Mona
یک سری عبارات تأکیدی به شما می‌دهم که هر روز آن‌ها را تکرار کنید یا با آن‌ها مدیتیشن انجام دهید و بتوانید اژدهایان خود را رام و آرام کنید. برخی اژدهایان گذشته خود را با شما به اشتراک خواهم گذاشت و به شما می‌گویم چگونه من را شکنجه داده‌اند، روی من تأثیر گذاشته‌اند و به برخی موفقیت‌هایم دامن زده‌اند.
atousa sarmast
کسانی که وجود اژدهایان را انکار می‌کنند معمولا اژدهایان از درون آن‌ها را می‌خورند. اورسولا کروبو لو گین، کتاب موج در ذهن
Mona
دقت کنید که فقط دو سؤال از پنج سؤال درباره شماست، سه سؤال دیگر درباره دیگران است
Anahid
افسانه‌ها چیزی بیش از حقیقت هستند: نه به این دلیل که به ما می‌گویند اژدهایان وجود دارند، بلکه به این دلیل که می‌گویند می‌توانیم اژدهایان را شکست دهیم.
میم‌ بانو
یک فکر بی‌ضرر است مگر اینکه آن را باور کنید. این افکار ما نیستند که باعث رنجمان می‌شوند، بلکه وابستگی‌مان به آن افکار ما را می‌رنجاند. چسبیدن به یک فکر به این معناست که باور کنیم آن فکر حقیقی است، بدون اینکه هیچ تحقیقی درباره‌اش انجام دهیم. یک باور همان فکری است که سال‌هاست به آن چسبیده‌ایم.
میم‌ بانو

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان