دانلود و خرید کتاب کیفیت دوستی سمیه نادی ظفرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کیفیت دوستی

کتاب کیفیت دوستی نوشته سمیه نادی ظفرآبادی و مهدی حاتمی است. این کتاب براساس سبک‌های دلبستگی و شیوه‌های فرزندپروری والدین نوشته شده است.

درباره کتاب کیفیت دوستی

خانواده نخستین پایگاه تربیتی و قطعاً اولین و مهم‌ترین کانون پرورش صحیح، احیاء و شکوفایی کودکان است. بخش عمده‌ای از پرورش صحیح عقل و عاطفه که پایه اساسی سعادت انسان را شکل می‌دهد بر عهده والدین است که باید از کودکی شروع شود. هم چنین رابطه والد- فرزندی یک رابطه مهم و حیاتی برای ایجاد امنیت و عشق است. رابطه والد و فرزندان نخستین معرف دنیای ارتباطات برای کودک است که احساس عشق و صمیمیت و امنیت به طور مستقیم در این روابط وجود دارد.

فهوم دلبستگی به گونه‌های متفاوتی تعریف شده است اما چیزی که در همه این تعاریف مشترک است این است که دلبستگی عنصر اصلی تحول طبیعی انسان به شمار می‌رود. دلبستگی به معنای پیوند عاطفی است که بین کودک و مراقب اصلی وی شکل می‌گیرد و بر رشد اجتماعی کودک و روابط او با دیگران در کل زندگی مؤثر است. اما والدین باید بدانند تا چه حد دلبستگی برای کودک مفید است و بیش از آن می‌تواند آسیب‌های شدیدی به کودک بزند. وابسته کردن کودک او را شخصیتی وابسته و بدون هویت اجتماعی می‌کند. این کتاب سعی دراد روشهای آموزشی را به او یاد دهد. 

خواندن کتاب کیفیت دوستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کیفیت دوستی

هرچند برای شناسایی عوامل مرتبط با کیفیت دوستی تلاش‌های نظری و تجربی زیادی صورت گرفته است و پژوهش‌های پیشین نقش چندین سازه روان شناختی از قبیل کمال گرایی، سبک‌های دلبستگی، سبک‌های هویت، تاب آوری را بر کیفیت دوستی بررسی کردند (خسروی و ملایی، ۱۳۹۳. حجازی و فرتاش، ۱۳۸۵. عارفی و نوابی نژاد و ثنایی، ۱۳۸۲. حجازی و سلیمانی، ۱۳۸۸)؛ اما نقش سبک‌های فرزندپروری به عنوان یک عامل مهم نادیده گرفته شده است و تاکنون در داخل کشور به این موضوع و نقش آن در کیفیت دوستی توجه نشده است. موضوع ارتباط والدین و فرزندان سال‌ها نظر صاحب نظران و متخصصان تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است. خانواده نخستین پایگاه تربیتی و قطعاً اولین و مهم‌ترین کانون پرورش صحیح، احیا و شکوفایی کودکان است. بخش عمده‌ای از پرورش صحیح عقل و عاطفه که پایه اساسی سعادت انسان را تشکیل می‌دهد برعهدهٔ والدین می‌باشد که باید از کودکی شروع شود (یعقوبی و میرزایی، ۱۳۸۸). هم چنین رابطهٔ والد و فرزندی یک رابطهٔ مهم و حیاتی برای ایجاد امنیت و عشق و صمیمیت است. رابطهٔ والدین و فرزندان نخستین معرف دنیای ارتباطات برای کودک است که احساس عشق، امنیت و صمیمیت به طور مستقیم ریشه در آن دارد (کمز- هولت، ۲۰۱۲). نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور قلمداد می‌شوند و باید از احساس دلبستگی مطلوبی نسبت به دوستان و افراد جامعه برخوردار باشند تا بتوانند روابط صمیمی را با دیگران برقرار کنند. از سوی دیگر با توجه به تاثیری که محیط خانواده و سبک‌های فرزند پروری والدین بر سلامت روان فرزندان ایفا می‌کند، لذا در این پژوهش با توجه به اهمیت سبک‌های فرزندپروری و همچنین سبک‌های دلبستگی به طور جامع به پیش بینی کیفیت دوستی براساس سبک‌های دلبستگی و شیوه‌های فرزندپروری پرداخته می‌شود. انجام این پژوهش ضمن ارتقای سطح دانش نظری می‌تواند به درمانگران کمک کند که در مواجه با نوجوانانی که دارای مشکلات ارتباطی و سازگاری هستند بر سبک‌های فرزندپروری والدین آن‌ها و هم چنین سبک‌های دلبستگی آن‌ها تمرکز کنند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، والدین را با رویکردهای صحیح تربیتی آشنا کنند و از این طریق آن‌ها را در کمک به نوجوانان و افزایش کیفیت دوستی در آن‌ها کمک کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۲۴۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان