دانلود و خرید کتاب اهمال کاری شغلی سیمین ستایش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهمال کاری شغلی اثر سیمین ستایش

کتاب اهمال کاری شغلی

معرفی کتاب اهمال کاری شغلی

کتاب اهمال کاری شغلی نوشتهٔ سیمین ستایش و حسن توزنده جانی در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. این کتاب با بررسی انواع تیپ‌های شخصیتی و سبک‌های مدیریتی به بررسی دلایل و راههای مقابله با اهمال‌کاری در محیط کار می‌پردازد.

درباره کتاب اهمال کاری شغلی

محیط سازمان ایجاب می‌کند که مدیران در هر زمان سبک رهبری مناسب با شرایط موجود و تیپ شخصیتی خود و زیردستان را انتخاب نمایند تا موجب افزایش بهره‌وری و اثربخشی سازمان گردند. یکی از مقوله‌هایی که نقش بسیار مهمی در میزان کارایی و اثربخشی و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد دارد، اما کمتر موردتوجه سازمان‌ها و مؤسسات قرار گرفته است مقوله اهمال‌کاری است. سازمان‌هایی که افراد آن مبتلا به اهمال‌کاری باشند، خستگی، ناامیدی، ترک کار، غیبت از انجام کار و عدم موفقیت و مشکلات روحی از ویژگی‌های کارکنان آنان و عدم تحول، افت عملکرد و کارایی از ویژگی‌های سازمانی آنان خواهد بود.

کتاب اهمال کاری شغلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران و کارمندان و هرکس که مایل است بازده بیشتری در محیط کار خود ببیند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهمال کاری شغلی

تیپ‌های شخصیتی الگویی است که بدان وسیله می‌توانیم شخص واقعی را ارزیابی کنیم. هر تیپ محصول تعامل خاصی بین چندین نیروی فرهنگی و شخصی مانند گروه همسالان، عوامل ارثی و ژنتیکی، والدین طبقه اجتماعی، فرهنگ و محیط فیزیکی است. به‌عبارت‌دیگر، هر تیپی، ذخایر خاصی از نگرش‌ها و مهارت‌هایی در جهت غلبه بر مشکلات و وظایف محیطی دارد. از آن جا که تیپ‌های مختلف دارای علایق صلاحیت‌ها و حالات مزاجی متفاوتی هستند، مایل‌اند که خود را با افراد و موضوعات مخصوصی احاطه کنند و در جستجوی مسائلی هستند که با علایق، صلاحیت‌ها و طرز تفکرشان نسبت به جهان متجانس باشد.

یکی از متداول‌ترین طبقه‌بندی‌هایی که روان‌شناسان برای شخصیت به کار می‌برند درون‌گرایی و برون‌گرایی می‌باشد که برای بار توسط کارل یونگ به کار رفت. درون‌گرایان در مقایسه برون‌گرایان خوددارترند و از بروز احساسات خود بیشتر جلوگیری می‌کنند. همین‌طور، شواهد نشان می‌دهد که درون‌گرایان در یادگیری بیشتر تحت‌تأثیر تنبیه قرار می‌گیرند، درحالی‌که برون‌گرایان بیشتر از پاداش تأثیر می‌پذیرند.

برون‌گرایان در واکنش‌های زیستی خود نسبت به سروصدا نیز از درون‌گرایان متفاوت‌اند (درون‌گرایان به سروصدا واکنش بیشتر نشان می‌دهند) و هرکدام، درصورتی‌که سروصدا به‌قدر دلخواهشان باشد، بهترین عملکرد را خواهند داشت. افراد درون‌گرا، به‌این‌علت که سریع‌تر و بیش از حد شرطی می‌شوند، افرادی هستند همرنگ با جماعت و پایبند به قواعد و مقررات درحالی‌که برون‌گراها به استقبال خطر می‌روند و به پیامدهای آن بی‌اعتنا هستند، چنین افرادی از نظر اجتماعی آن‌قدرها شرطی نشده‌اند و پایبند مقررات در حد افراد درون‌گرا نمی‌باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان