دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی فرشاد بزرگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی اثر فرشاد بزرگی

کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی

نویسنده:فرشاد بزرگی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی

کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی نوشته فرشاد بزرگی است. این کتاب به عوامل پیشرفت در سازمان‌های آموزشی هزاره سوم می‌پردازد. این کتاب اثری کاربردی در زمینه مدیریت کسب و کار است.

درباره کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی

امروزه دانش‌، منبع ضروری و پایدار برای مزیت رقابتی است‌. در عصر تحول و عدم اطمینان محیطی‌، سازمان‌هایی‌ موفق هستند که به‌طور مستمر دانش تولید کنند و آن را در سراسر سازمان اشاعه داده و در فناوری‌ها‌، محصولات و خدمات به کار گیرند.

سازمان‌های هزاره سوم به پول‌، سرمایه و حتی فناوری نیست بلکه دانش است و امروزه ملاک توفیق سازمان‌ها میزان سرمایه فکری‌، انحصاری بودن آن‌که مزیت رقابتی برای آن ایجاد می‌کند و توانایی‌ کاربرد و فرآوری سرمایه فکری و دانش است‌. تسهیل تبادل دانش و اطلاعات یکی از فرآیندهای اساسی مدیریت دانش در سازمان‌های امروزی است. 

ازآنجایی‌که محیط فرهنگی سازمان‌، عمیق‌ترین‌، پر‌دامنه‌ترین و بلندمدت‌ترین تأثیر را بر رفتار اجتماعی اکثریت اعضای یک سازمان می‌گذارد‌، از طرف دیگر دانش نیز یک پدیده اجتماعی است‌، رشد دانش خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد‌، بلکه مستلزم وجود بسترهای مناسب است‌. هم‌چنین، در تضمین جریان بهینه دانش، وجود یک فرهنگ پشتیبان و متناسب عامل مهمی است‌. در واقع فرهنگ‌سازمانی، زیربنای مدیریت دانش است‌. اگر سازمان نتواند همچنان که دانش خویش را تغییر می‌دهد، انطباقی نوین و مبتکرانه با محیط پیدا کند‌، فرهنگ‌سازمانی آسیبی جدی خواهد دید. این کتاب سعی دارد اطلاعات کامل و کاربردی‌ای درباره مدیریت دانش در سازمان‌ها ارائه کند تا راهنمای مدیران کسب و کارها باشد.

خواندن کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه منابع انسانی در سازمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی 

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز کرده‌اند و مفاهیم جدیدی چون کار دانشی‌، دانشکار مدیریت دانش و سازمان‌های دانشی‌، خبر از شدت یافتن این روند می‌دهند‌. پیتر دراکر، با به‌کارگیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد که در آن‌ها به‌جای قدرت بازو و قدرت، ذهن حاکمیت دارد‌. بر اساس این نظریه، در آینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند که از دانش بیشتری برخوردار باشند‌. به‌این‌ترتیب بر‌خورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به‌اندازه دانش، مهم باشد. سازمان دانشی، به توانمندی‌هایی دست می‌یابد که قادر است از نیروی اندک قدرتی عظیم بسازد. بر همین اساس، اساسی‌ترین مشخصه سازمان‌های هوشمند در قرن ۲۱، تاکید بر دانش و اطلاعات است. دانش، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند تغییرات را در جهان به وجود آورد‌ و نوآوری را ممکن سازد (ماسینگام ، ۲۰۱۹). بنابراین، با توجه به رشد سریع تغییرات و افزایش رقابت‌، مدیریت صحیح دانش در سازمان، از اهمیت بالایی برخوردار است و دانش به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک جزء حیاتی برای سازمان‌ها شناخته شده است. دانش تا حدود زیادی مبتنی بر افراد و ویژگی‌های گروهی افراد در شکل فرهنگ‌سازمانی است و ممکن است به‌عنوان یک فاکتور مهم نقش کلیدی را در رد یا پذیرش مدیریت دانش ایفا کند. لذا، برای اینکه بتوان از دانش به‌صورت کارآمد در جهت حصول سریع و اهداف بهره برد، باید سیستم تهیه‌، ذخیره‌، پردازش و اشاعه دانش را به وجود آورد تا در هر زمان و مکان، دسترسی به دانش موردنیاز فراهم شود‌. راه‌حلی که در چند سال اخیر، توسط بسیاری از سازمان‌ها مورداستفاده قرار گرفته است، مدیریت دانش است‌ (رحیمیان و شامی زنجانی، ۱۳۸۹). مدیریت دانش‌، استراتژی آگاهانه‌ای برای در دسترس قرار دادن دانش صحیح برای افراد صحیح در زمان صحیح به‌منظور کمک به افراد برای انجام وظایف خویش و بهبود عملکرد سازمانی است و به‌طورکلی یکی از عوامل تأثیرگذار بر موفقیت و پیشرفت مدیریت دانش در سازمان‌ها بخصوص سازمان‌های آموزشی، فرهنگ‌سازمانی است. فرهنگ‌سازمانی یک الزامی برای مدیریت موفق دانش است. فرهنگ، معرف اعتقادات‌، ارزش‌ها، هنجارها و آداب اجتماعی، بوده و بر رفتار و کردار افراد در سازمان ناظر است. در کل یک فرهنگ، حامی مدیریت دانش است که به دانش ارزش داده و تسهیم، خلق و کاربرد آن را تشویق می‌کند و بزرگ‌ترین چالش در تلاش‌های مدیریت دانش در توسعه، چنین فرهنگی است (ونگ و چین ، ۲۰۰۷).


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان