دانلود و خرید کتاب درمان با هیپنوتیزم(ویژه دانشجویان روان‌شناسی و پزشکی) احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان با هیپنوتیزم(ویژه دانشجویان روان‌شناسی و پزشکی) اثر احمد علامه فلسفی

کتاب درمان با هیپنوتیزم(ویژه دانشجویان روان‌شناسی و پزشکی)

امتیاز:
۳.۲از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمان با هیپنوتیزم(ویژه دانشجویان روان‌شناسی و پزشکی)

«درمان با هیپنوتیزم» نوشته احمد علامه فلسفی( -۱۳۳۰)، مدرس علوم روان‌شناسی و هیپنوتراپیست است. این کتاب مجموعه‌ای از روش‌های هیپنوتیزم و کاربردهای آن را توضیح می‌دهد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «قدمت پدیده هیپنوتیزم و مانیه تیزم، مربوط به هزاران سال پیش می‌باشد. یونانیان باستان، هیپنوتیزم را می‌شناختند و به فراخور حال خویش از آن بهره‌ها می‌جستند. اما نقطه آغاز تحول و دگرگونی در پدیده هیپنوتیزم و مانیه تیزم توسط دکتر فرانتس آنتوان مسمر، از دو قرن گذشته تا کنون بشمار می‌رود. هیپنوتیزم علمی است که بر ۲ رکن مهم تاثیرگذار، استوار می‌باشد: الف – کاربرد قوانین تلقین پذیری سوژه. ب – قرار گرفتن سوژه به حالت خلسه‌ی هیپنوتیزمی. یکی از اهداف اصلی هیپنوتیزم، دسترسی یافتن به خاطرات سرکوفته‌ای که از سال‌های خیلی دور بویژه در دوران کودکی در ضمیر ناخودآگاه او انباشته و مدفون شده است، می‌باشد. هیپنوتراپی یا درمان با هیپنوتیزم بویژه در حوزه روان‌درمانی بیماری‌هایی مانند نوروزها، سایکوزها، سایکو ماتیک‌ها و همچنین در رفع عادات بد و منفی و نیز اختلالات شخصیتی و ناهنجاری‌های رفتاری و بالاخره برای ایجاد تعادل روحی و روانی و آرامش فکری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه دانشمندان و محققان در جهان در زمینه‌ی علوم روان شناسی و فراروان‌شناسی بویژه در خصوص علم هیپنوتیزم و مانیه‌تیزم هر روز به کشفیات و یافته‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند. قابل ذکر اینکه به قول روان شناس فرانسوی، «دکتر پیرژانه» (Pierre Janet): «علم هیپنوتراپی نسبت به سایر درمان‌ها در امور پزشکی، بسیار بی‌خطرتر بشمار می‌رود. زیرا در علم پزشکی برخی از درمان‌ها، تجویز داروهای قوی، بی هوشی‌ها، جراحی‌ها و یا انجام یک تزریق اشتباه، خطرناک بوده و حتی خطر جانی ممکن است در پی داشته باشد؛ اما هیپنوتیزم درمانی برای مردم فاقد خطر می‌باشد.»
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
تأثیر تلقین یک فکر و یا احساس قادر است موجب انبساط خاطر، نشاط، امید، انگیزه، رفع بیماری و احیای یک زندگی فرح‌بخشی شود و برعکس تأثیر پیام کلام منفی، سبب یأس، افسردگی، بیماری و مرگ نابهنگام در انسان گردد. یعنی اگر خبر مرگ ناگهانی فرزندی را به مادر بسیار عاطفی ابلاغ کنند، ممکن است سکته نماید و یا خبر غرق شدن کشتی‌های تجاری حامل کالای بدون بیمه شده‌ی تاجری را به وی خبر دهند ممکن است دچار سکته شود. در فعل و انفعالات این جریان از حوادث، ابلاغ خبر از طریق قوه شنوایی به مغز و از مغز به دستگاه سلسله اعصاب منتقل شده و از آنجا به تمام اعضاء و جوارح بدن و غدد مترشحه همانند صاعقه انتقال یافته و آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و منجر به بروز مثلاً سکته قلبی و یا شوک عصبی می‌شود.
مری و راه های نرفته اش
سؤال: حالات روحی و عادات اخلاقی را می‌توان با هیپنوتیزم تغییر داد؟ جواب: غالباً حالات روحی و عادات اخلاقی، عواطف و احساسات اشخاص را می‌توان با هیپنوتیزم دستخوش تغییرات مورد نظر قرار داد. برای مثال، برخی از عادات منفی مانند: ترس، اضطراب و تشویش، افسردگی، ناامیدی، خشم و ناهنجاری‌های رفتاری و گفتاری را می‌توان طی چند جلسه هیپنوتیزم، تغییر داد و اصلاح کرد.
مری و راه های نرفته اش
سؤال: درمان تنگی نفس با هیپنوتیزم امکان‌پذیر است؟ جواب: اغلب ناراحتی‌های تنگی نفس، بواسطه تحریکات و تشنجات عصبی، تشویش، اضطراب، افسردگی و تشتتّ فکری بوجود می‌آید که غالباً ریشه بروز این بیماری ناشی از تحمل اختلافات و بحران‌های دوران کودکی اعم از روابط ناهنجار میان والدین و برخورد آنان با فرزندان و نیز وجود ناراحتی‌های تشنج‌زای خانوادگی و اجتماعی مانند فقر مالی، فقر فرهنگی و فقر تربیتی، احساس ناامنی عاطفی و روانی که زمینه‌ساز پذیرش انواع القائات منفی می‌شود که سرانجام منجر به ابتلا به انقباض عضلانی بدن و تنگی نفس می‌گردد که بوسیله چندین جلسه هیپنوتیزم می‌توان درمان کرد.
مری و راه های نرفته اش
دکتر فولتون، طی انجام آزمایشی نشان داد که با تلقین هیپنوتیزمی، می‌توان ضربان قلب فردی را که روی صندلی نشسته است، همانند ضربان قلب فردی در حال دوندگی، به همان سرعت و شدت متغییر ساخت. بنابراین دریافت پیام اعم از حقیقی یا خیالی از طریق حواس پنج‌گانه و انتقال آن و تاثیرگذاری بر تمام دستگاه اعضا و اجزای درون‌ریز بدن، موجبات واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های متفاوت روحی و روانی و عاطفی اعم از مثبت یا منفی، مانند: شادی و امید و یا افسردگی و یأس ظاهری نمایان می‌شود.
مری و راه های نرفته اش
دکتر برید، سوژه را در مقابل خویش می‌نشاند و سپس پاندول یا شاقول آویزان شده را از فاصله‌ی سی سانتی‌متری در برابر چشم‌های او قرار می‌داد و از او می‌خواست چشم‌های خود را بدون پلک زدن بدان بیفکند و نگاه خویش را خیره و متمرکز سازد. سپس دکتر برید، با تلقین به سوژه، او را به خواب هیپنوتیکی فرو می‌برد.
مری و راه های نرفته اش
سؤال: اجمالاً درمان تعدادی از بیماری‌ها با هیپنوتیزم را نام ببرید جواب: (خشم و عصبیت      (اختلالات تنفسی      (ضعف حافظه (حساست پوستی      (ضعف تمرکز فکر (تپش قلب (ناراحتی مثانه (سردرد (بی‌خوابی (دخانیات
مری و راه های نرفته اش
با هیپنوتیزم، می‌توان اختلالات روحی و روانی را بهبود بخشید؟ جواب: پاسخ مثبت است. هنگامی که فردی دچار اختلالات عصبی یا روانی می‌شود درواقع این حالت عاطفی در ضمیر ناخودآگاه او به صورت ناهنجار نهفته شده است. لذا چنین فردی گاهی در مواقع بحرانی زندگی خویش، به خود تلقینات منفی می‌کند (به صورت خودهیپنوتیزمی) و در نتیجه یک «سد مغزی» یا یک «مانع ذهنی» برای خودش ایجاد می‌کند یعنی مغز و ذهن خویش را به آنچه را که خود به عنوان عقیده و باور در ضمیر ناخودآگاه خویش به غلط تلقین کرده است، متمرکز ساخته و تصور می‌کند که دیگر نمی‌تواند ذهن و فکر خود را درباره افکار مثبت و متعالی تمرکز بخشد. بنابراین چنین بیماری اغلب در جلسه اول به ندرت توسط روان‌پزشک هیپنوتیزم می‌شود زیرا این قبیل بیماران، به نوعی «خودخوابگر» و یا «خودهیپنوتیزم» هستند. به همین علت روان‌پزشکان باید ابتدا رابطه غلط و مسموم بیمار را با ضمیر ناخودآگاه خودشان قطع کرده و رابطه جدید با روان‌پزشک برای هیپنوتیزم شدن صحیح آماده کنند. چرا که هیپنوتیزم، در واقع یک «تمرکز فکر قوی در مغز» است.
مری و راه های نرفته اش
سؤال: تاثیرات هیپنوتیزم برای تغییرات خلق و خوی انسان، محدودیت دارد؟ جواب: پاسخ مثبت است. تاثیرات هیپنوتیزم برای تغییر عواطف و عادات و خلق و خوی هر فردی متفاوت و محدودیت‌های خاص خود را دارد و این امر بستگی به چگونگی دستگاه ساختمان جسمی و عصبی آن فرد دارد و لذا این تاثیرات از نظر کمی و کیفی نسبت مستقیمی به تلقین‌پذیری و تعداد جلسات هیپنوتیزم دارد. از طرفی هیپنوتیزم از نظر وراثت، قادر به تغییرات بنیادی نیست. برای مثال: رنگ پوست، نژاد، ویژگی‌های عضوی و خصلتی ثابت ارثی و ژنتیکی و یا DNA را نمی‌توان با هیپنوتیزم تغییر داد. لذا آنچه از تاثیرات قدرت هیپنوتیزم بر ضمیر ناخودآگاه انسان می‌توان استنباط و دریافت کرد این است که هیپنوتیزم نقش اصلاح‌کنندگی را از نظر جنبه‌های اکتسابی دارد، نه اصلاح ژنتیکی و نه سازندگی و نه ابداع کردن. یعنی مس را نمی‌توان به طلا تبدیل کرد لکن، تنها می‌توان زنگارهای مس را زدود و آن را درخشان کرد.
مری و راه های نرفته اش
۱۶- روش چرخاندن چشم‌ها در حدقه: هنگامی که با آرامیدگی در محل مناسب مستقر شدید، چندین بار عدسی چشم‌ها را از راست به چپ و بالعکس و از پائین به بالا و بالعکس، حرکت دهید تا احساس کنید که چشم‌ها خسته شده‌اند. آنگاه چشم‌ها را ببندید و احساس سنگینی و خواب‌آلودگی می‌کنید. ۱۷- روش شمارش اعداد به صورت معکوسؤال: ابتدا چندین نفس عمیق سه مرحله‌ای بکشید (دم- حبس دم- بازدم)، آنگاه بدن و تمام عضلات خود را شل و سست کرده و در حال وانهادگی، چندین بار به خود تلقین کنید که با شمارش اعداد معکوس از عدد صد به صفر به رخوت، سستی، بی‌حسی و بالاخره به عمیق‌تر شدن خوابم افزوده می‌شود و برای بیدار شدن خود اعداد را از صفر به صد می‌شمارم و به کمال هوشیاری و نشاط و سلامتی نائل می‌گردم. این تمرین را باید با آرامش، صبر، شکیبایی و حوصله انجام دهید.
مری و راه های نرفته اش
۴- روش نگاه کردن به نقطه سیاه: یک مقوای ۴۰×۴۰ سانتی‌متر سفید رنگ انتخاب کنید و یک عدد دکمه‌ی سیاه رنگ به قطر یک سانتی‌متر در وسط آن بچسبانید و بر روی دیوار به موازات چشم‌های خود قرار دهید. آنگاه بدون پلک زدن به نقطه سیاه و تمرکز به مدت ده دقیقه خیره شوید ممکن است چشم‌های شما خسته و اشک‌آلود شوند لکن بعد از لحظه‌ای ماساژ چشم‌ها، مجدداً تمرین را شروع کنید. هنگامی که احساس سنگینی، رخوت و وانهادگی به شما دست داد آن وقت پلک‌های خود را ببندید. ۵- روش نگاه کردن به وسط میان دو ابرو در مقابل آئینه: مقابل آئینه به صورت راحت و با عضلات بدن شل کرده و ریلکس بنشینید. آنگاه به وسط میان دو ابروی خود با تمرکز نگاه خود را خیره کنید سپس به خود چندین مرتبه چنین تلقین کنید: «چشم‌های من در حال خسته شدن و بسته شدن است و احساس خلسه و خواب دارم. خواب آرامش‌بخش و عمیقی دارم».
مری و راه های نرفته اش

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان