دانلود و خرید کتاب های و هوی عباس جهانگیریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب های و هوی

های‌وهوی یکی از نمایشنامه‌های مجموعه عروسک‌ها از بهشت می‌آیند است که عباس جهانگیریان آن را نوشته و از سوی سوره مهر منتشر گردیده است. هر جلد از این مجموعهٔ " عروسک‌ها از بهشت می‌آیند " دربرگیرنده متن یک نمایشنامه است و این جلد همانند دیگر شمارگان این مجموعه، در قالب یک نمایشنامه عروسکی آمده است که به شیوه‌های مختلف می‌توان آن را اجرا کرد و چون نیاز به امکانات صحنه ندارند، به‌راحتی در سالن‌های اجتماعات و حتی در کلاس‌های درس قابل‌اجرا هستند.

«آب بر آتش»، «شوراب و هشت »،« گرگ و یوسف» ، «سوره‌های آب و درخت» «آواز داوود» و ... از دیگر نمایشنامه‌های این مجموعه هستند.

درباره کتاب های‌ و هوی

روایت این نمایشنامه عروسکی روایت داستان نوجوانی حضرت یوسف (ع) است. شخصیت‌های گوناگون دیگری نیز در کنار حضرت یوسف طراحی شده‌اند که شخصیت‌های خوب و بد به‌راحتی از هم قابل تفکیک هستند و برای سن کودک و نوجوان می‌توانند الگوهای مناسبی باشند و دیگر اینکه نویسنده سعی کرده تا شخصیت‌ها را نزدیک به واقعیت‌های موجود همهٔ کودکان بیافریند تا شخصیت‌های دور از ذهن و تخیلی نباشند و کودکان بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و خودشان را جای شخصیت‌ها بگذارند. «های و هوی» را می‌توان اثری متفاوت دانست که کششی درا‌ماتیک دارد و می‌تواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند و با عنایت به اینکه بیشترین آثار ثبت شده در عرصه تئاتر کودک در ایران تا حدود زیادی تکراری هستند خواننده در این اثر می‌بیند که نویسنده تلاش کرده است قدمی تازه در عرصه تئاتر کودک و نوجوان بردارد که با دنیای تکراری قصه‌های قدیمی همچون «بز زنگوله‌به‌پا» و «شنل قرمزی» و متون رایج دیگر تفاوت داشته باشد. بازیگران آن عبارتند از: حمرا، ایحار، ارمینا، خانم کلاغ، خانم بزی، هدهد، یوسف، بنیامین، اِبرِه، زلفه، جوجه‌های عقاب، خرگوش و عقاب دم سیاه.

کتاب های و هوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکان و نوجوانانی که به نمایش علاقه دارند و به والدین و معلم‌های آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب های و هوی

صحنهٔ اول

۱. شب/ کوچه‌ای باستانی با چند پنجره در کنار هم و رو به تماشاگران

نورِ پنجره‌ها یکی‌یکی فرو می‌گیرد و به حداقل می‌رسد. صدای شب (صدای سیر سیرک و پارس سگ) بالا می‌آید.

آواز کودکی شبگرد و بی‌خانمان، آرام‌آرام، در فضای صحنه طنین می‌اندازد. نوری محدود او را همراهی می‌کند.

شبگرد در آوازش، برای آن‌هایی که پشت پنجره‌ها در خانه‌های خود آرمیده‌اند، لالایی می‌گوید و آرزو می‌کند خواب‌های خوش ببینند و دعا کنند او نیز سقفی برای خوابیدن داشته باشد ... گروه موسیقی و هم‌سرایان شبگرد را همراهی می‌کنند.)

کودک: لالالالا گل لاله / کلاغ هم خونه‌ای داره

لالالالا گل مینا / شب و روزت خوش «ارمینا»

لالالالا گل زیره / دلم آروم نمی‌گیره

لالالالا گل خورشید / چرا هروقت می‌آم خوابید

لالالالا گل نسرین / چرا در رو به روم بستین

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان