دانلود و خرید کتاب توسعه فناوری اطلاعات در آموزش سهراب مختاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه فناوری اطلاعات در آموزش اثر سهراب مختاری

کتاب توسعه فناوری اطلاعات در آموزش

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب توسعه فناوری اطلاعات در آموزش

توسعه فناوری اطلاعات در آموزش اثری از سهراب مختاری است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب توسعه فناوری اطلاعات در آموزش

در هزاره جدید، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت جهان را در نوردیده و بر بسیاری از ابعاد زندگی بشر تأثیر گذاشته است. امروزه مهارت‌های مبتنی بر دانش و اطلاعات جدید موجب ارائه خدمات و تولید کالاهای نو و ابتکاری با کارایی بیشتر می‌شوند و از الزامات اقتصاد موفق مبتنی بر دانش به شمار می‌آیند. بنابراین دانش و اطلاعات به شبکه‌ای رایج برای دستیابی به بهره‌وری، رقابت پذیری، ثروت و رفاه تبدیل شده است و کشورها نیز برای توسعه سرمایه انسانی اولویت بالاتری قائل شده‌اند. به این ترتیب در سرتاسر جهان دولت‌ها بر روی راهبردهایی به‌منظور افزایش دسترسی به آموزش با کیفیت بهتر متمرکز شده‌اند.

اگر جامعه در صدد همگرایی با روند جهانی شدن باشد، قطعاً همانندی و تطابق با روند جهانی جزء اهداف آموزش ملی آن قرار می‌گیرد و فرآیند آن از طریق فن‌آوری اطلاعات تسریع می‌شود.

ازاین‌رو، عرصه‌های کاربرد فن‌آوری اطلاعات با سرعت رو به رشد خود، تعلیم و تربیت را نیز در اشکال مختلف دستخوش دگرگونی نموده است و اهمیت تعلیم و تربیت که متناسب با نیازهای فرد و جامعه باشد، اکنون بیش از همیشه احساس می‌شود، زیرا دنیایی که با شبکه‌های اطلاعاتی به هم پیوند خورده است، متقاضی نیروی انسانی است که بداند چگونه از فن‌آوری به‌عنوان ابزاری برای افزایش خلاقیت، پیشرفت و بهره‌وری استفاده نماید.

تغییرات اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی چند دهه اخیر آموزش‌وپرورش را برای همگان با اهمیت‌تر کرده است. درست است که میزان بی سوادی در ۳۰ سال گذشته در سراسر جهان کاهش یافته، اما ضرورت و تقاضای علوم نیز امروزه نسبت به ۳۰ سال قبل، بسیار افزایش یافته است. در گذشته جامعه روستایی حتی اگر نیمی از جمعیتش بی سواد بود، می‌توانست از نظر اقتصادی رونق داشته باشد، اما در عصر اطلاعات در جوامع مدرن چنین امکانی کمتر وجود دارد.

همچنین در سال‌های گذشته مهارت‌هایی را که والدین ما در مدارس و دانشگاه‌ها می‌آموختند، برای گذراندن زندگی و یافتن شغل مناسب کافی بود، اما نسل حاضر دیگر از چنین بخت و فرصتی برخوردار نیست. امروزه رسیدن به مدارج بالا و گذراندن زندگی و رفاه، در سایه رایانه، اینترنت و تجارت الکترونیکی مقدور خواهد بود. لازمه زندگی کردن در جامعه اطلاعاتی، تبدیل شدن به شهروند مطلع است، ازاین‌رو وظیفه آموزش‌وپرورش در درجه اول تربیت شهروندانی آگاه و با سواد است. البته سواد در اینجا در توانایی خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود، بلکه سواد، مهارتی است برای استفاده از انواع تجهیزات و رسانه‌هایی که به وفور ما را احاطه کرده‌اند.

در عصری که به انفجار دانش و اطلاعات لقب گرفته است آموزش‌وپرورش نمی‌تواند نسبت به این تحولات بی‌تفاوت بماند و رویکرد مناسبی نداشته باشد. از آنجا که فناوری اطلاعات، هم علم و سواد و هم نوعی مهارت است؛ روی هم رفته راهبردی برای ارتقای سیستم آموزشی و فرایند رشد تلقی می‌شود.

به یقین بدون فناوری اطلاعات پیش‌بینی آینده یادگیری در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت و روش‌های سنتی تدریس بی اثر خواهد ماند. بنابراین برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در دوران جدید، همه صاحب‌نظران تعلیم و تربیت بر این باورند که هر چه سریع‌تر باید در نگرش‌ها و روش‌های کنونی آموزش‌وپرورش تغییرات اساسی به‌وجود آورد. با این اوصاف لازم است دبیران خود را با فناوری اطلاعات وفق دهند و بتوانند اطلاعات مؤثر و جدید ارائه دهند و ضمن آموزش محتوای درسی، فرایند یادگیری یعنی چگونه آموختن را به دانش‌آموزان بیاموزند.

 کتاب حاضر درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش سخن می‌گوید.  مفهوم اطلاعات، ویژگی‌های آن، فناوری اطلاعات و تاریخچه آن، وضعیت آموزش و پرورش در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت و برنامه‌درسی و موانع به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت در این کتاب واکاوی و تشریح شده‌اند.

 خواندن کتاب توسعه فناوری اطلاعات در آموزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دست‌‌اندرکاران امر آموزش و پرورش مخاطبان این کتاب‌اند.

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان