دانلود و خرید کتاب رضایت شغلی در سازمان علی تفرشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رضایت شغلی در سازمان اثر علی تفرشی

کتاب رضایت شغلی در سازمان

نویسنده:علی تفرشی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رضایت شغلی در سازمان

کتاب رضایت شغلی در سازمان به بررسی نقش کیفیت زندگی کارکنان در بهبود کارایی آن‌ها می‌پردازد. این کتاب را علی تفرشی نوشته و انتشارات راز نهان آن را چاپ و منتشر کرده است.

درباره کتاب رضایت شغلی در سازمان

نگرش‌های افراد نسبت به شغل خود متفاوت است آن‌ها درباره خصوصیات سازمان، شغل، همکاران و حقوق خود نگرش‌های مختلفی دارند اما همه آن‌ها احساسات قابل درک و قابل ارزیابی درباره شغل خود دارند. رضایت شغلی به عنوان خلاصه نگرش‌ها در مورد یک حرفه بیانگر مناسبی برای احساسات است و موضوع عمده مطالعات سازمان در طی مدت بیش از شصت سال و در خلال بیش از 300 مطالعه در این مورد بوده است (نارنجی،1387). مطالعه رسمی رضایت شغلی با مطالعات هاثورن در اوایل دهه 1930 شروع شد از دهه 1930 رضایت شغلی به طور گسترده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. در اصل رضایت شغلی به این دلیل اهمیت پیدا کرد که طرفداران اولیه رویکرد روابط انسانی، صاحب نظران و مدیران را قانع کردند که کارگر خوشحال، کارگری سودآور است (عباس زاده،1387). با وقوع رکود اقتصادی در دهه‌های 50 و 60 بحث رضایت شغلی در سازمان‌ها مطرح شد این زمانی بود که اکثر کارمندان و کارگران با توجه به کسادی و رکود اقتصادی واقع شده، از شغل خود ناراضی بودند این مسئله توجه بیشتر مدیران و سازمان‌ها را به بحث رضایت شغلی جلب کرد. رضایت شغلی عاملی مهم برای افزایش کارایی و نیز رضایت فردی در سازمان تلقی می‌شود. مدیران به شیوه‌های مختلف متوجه افزایش رضایت شغلی کارکنان خود هستند.

کتاب رضایت شغلی در سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای مدیران و هم برای کارمندان کارآمد است.

بخشی از کتاب رضایت شغلی در سازمان

اغلب گفته می‌شود که «کارمند خوشحال یک کارمند کاراست» و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضاء شود، اهمیت رضایت شغلی از آنجا ناشی می‌شود که بیشتر افراد تقریباً نیمی از ساعات بیداری خود را در محیط کاری می‌گذرانند (یعقوب نژاد،1384).رضایت شغلی عبارت است از حدی از احساسات و نگرش‌های مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند. وقتی یک شخص می‌گوید دارای رضایت شغلی بالایی است این بدان مفهوم است که او واقعاً شغلش را دوست دارد، احساسات خوبی درباره کارش دارد و برای شغلش ارزش زیادی قائل است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر، از نظر فیزیکی و توان ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند. رضایت شغلی نتیجه ادراک کارکنان است که محتوا و زمینه شغل آن چیزی را که برای کارمند ارزشمند است، فراهم می‌کند. رضایت شغلی احساس مثبت، یا مطبوع است که پیامد ارزیابی شغلی یا تجربه فرد است. این حالت احساس مثبت، کمک زیادی به سلامت فیزیکی و روانی افراد می‌کند. از نظر سازمانی، سطح بالایی از رضایت شغلی منعکس‌کننده جو سازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و بقاء کارکنان می‌شود (نویدیان و همکاران،1393). در واقع رضایت شغلی همان نگرش کلی کارکنان نسبت به کار می‌باشد. مدیریت توانا در سازمان باید میان این نگرش‌های کلی و تصورات اعضاء تمایز قائل شده و واکنش افراد نسبت به مشاغل خویش را پیش‌بینی و درک نماید تا موجبات رضایت حرفه ای هر چه بیشتر اعضا فراهم گردد (هوی ،2002).نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر از نظر فیزیک بدنی و توان ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند. رضایت شغلی نگرشی است که چگونگی احساس مردم را نسبت به مشاغل شان به طور کلی و یا نسبت به حیطه‌های مختلف آن نشان می‌دهد. چند ویژگی در مورد مفهوم رضایت ازشغل از این تعاریف حاصل می‌شود اول اینکه رضایت یک واکنش عاطفی در برابر موقعیت شغلی است که از طریق درون‌نگری قابل درک می‌باشد، مثل هرگرایش دیگر، رضایت از شغل را نمی‌توان مورد مشاهده قرارداد، وجود و کیفیت آن را می‌توان از رفتار کارمند یا گفتار کلامی استنباط کرد (مقیمی،1386).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان