دانلود و خرید کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک رسا صوفی املشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک اثر رسا صوفی املشی

کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک

کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک نوشته رسا صوفی املش است. این کتاب  با نگاهی به زوج درمانی مدل گاتمن روابط زناشویی را شرح می‌دهد.

درباره کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک

در جامعه‌ی بشری خانه و خانواده بنیاد اساسی زندگی انسانی شمرده می‌شود. این بنیاد در جامعه نقش بس مهمی را ایفا می‌نماید، بدین معنی که همین تشکیل کوچک که خانواده نامیده می‌شود، محتوای تشکیل بزرگ وسیع جامعه را شکل می‌دهد. خانواده مسئولیت وظیفه‌ی به میان آوردن نسل‌ها و پروردن و تربیت آن را دارد. منظور از به وجود آوردن خانواده، توسعه و گسترش بشریت به روی کره‌ی زمین است و هم‌چنان خانواده مسئولیت وظایف بس عظیم تربیت سالم و مراقبت جدی نسل‌ها را به دوش دارد. 

نظام خانواده در زمره مهم‌ترین نظام‌های اجتماعی است که بر اساس ازدواج بین دو جنس شکل می‌گیرد؛ از این رو، نیاز به برقراری و حفظ پیوند و روابط نزدیک با دیگران به عنوان انگیزه اساسی و بنیادی بشر قلمداد می‌شود. هم‌چنین، تشکیل خانواده، آرامش و اعتدال را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و در صورتی که احساس زوج‌ها نسبت به زندگی مشترک مطلوب باشد، آنان را از رفاه، امنیت و سلامت برخوردار می‌سازد؛ برآورد آن‌ها را از توانایی‌هایشان افزایش می‌دهد، پذیرش مسئولیت و ایفای نقش والدینی را ترغیب می‌کند و کودکان را علیه فقر بیمه می‌سازد.

زوج‌ها با آرمان زندگی مشترک و برخورداری از حمایت و آرامش به سوی تشکیل خانواده گام برمی‌دارند، اما خانواده با هویتی به مثابه یک موجود زنده، تحول می‌یابد. از لحظه شروع زندگی مشترک تا پایان آن، موجودیت این نظام بالنده و در حال تحول با عبور از مراحل مختلف دگرگون می‌شود. از این‌رو انطباق و سازش یافتگی مجدد با مراحلی که برای مثال با تولد فرزندان، جدایی آنان از خانواده و یا بازنشستگی زوج‌ها شکل می‌گیرند، امری ضروری است.

گاهی کانون خانواده‌ای که با یک دیدگاه آرمانی‌نگر می‌بایست آرامش را به زوج‌ها، اعطا کند مبدل به صحنه جدالی می‌شود که پایانی ندارد. همسران درگیر، به دلیل مواجهه با تعارض‌ها، از کمبود انرژی روانی رنج خواهند برد و در ایفای نقش خود چه به عنوان همسر و چه به عنوان والد دچار مشکل خواهند شد. در چنین شرایطی بازنگری مجدد روابط و کوشش در جهت حل مشکلات بین فردی ضروری است، اما در بسیاری از موارد همسران نسبت به عواملی که از ابتدا زمینه‌ساز مشکل است و یا در خلال عبور از مراحل مختلف تحول خانواده، مشکلاتی را در روابط ایجاد می‌کنند، هشیار نیستند. غالب زوج‌هایی که به دلیل تعارض‌های موجود در زندگی مشترک‌شان وادار به ترک یکدیگر و جدایی شده‌اند، اظهار می‌کنند که در صورت هشیاری نسبت به عوامل موثر در پایداری زندگی زناشویی، می‌توانستند زندگی بهتری را پی‌ریزی کنند. از سوی دیگر، در جامعه معاصر ازدواج‌ها بیش از پیش دستخوش تحولات و آسیب‌های زیادی شده است و به تبع آن آمار طلاق‌ها نیز افزایش یافته است. از این‌رو، لزوم آشنایی با منابع بالقوه آسیب‌زا برای زندگی زناشویی احساس می‌شود. 

در کتاب حاضر سعی شده است این منابع از جهات مختلف و در زمینه‌های متعدد با پشتوانه نظریه‌های علمی معرفی گردد. امید است با آگاهی بیشتر از عوامل مشکل‌ساز در زندگی زناشویی، بتوان از بروز بسیاری از اختلافات زناشویی حاد و جدی که متزلزل کننده پایه‌های زندگی مشترک است، پیشگیری کرد. لذا این کتاب به دست‌اندرکاران مسائل خانواده، یعنی، مشاوران خانواده، روان‌شناسان و دانشجویان این رشته‌ها توصیه می‌شود.

خواندن کتاب دو فنجان چای به بهانه زندگی مشترک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمان‌گرانی که به زوج‌ها مشاوره می‌دهند پیشنهاد می‌کین. 



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان