دانلود و خرید کتاب کودک مستقل ایوار فرونز ترجمه ساناز زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک مستقل اثر ایوار فرونز

کتاب کودک مستقل

معرفی کتاب کودک مستقل

کودک مستقل کتابی در زمینه روان‌شناسی کودکان نوشته ایوار فرونز است که با ترجمه ساناز زمانی و عارفه ضمیری به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب کودک مستقل

کتاب کودک مستقل به موضوع اجتماعی سازی کودکان و عوامل موثر و دخیل در آن می‌پردازد. این که به طور کلی اجتماعی شدن و اجتماعی‌سازی کودک چیست و چه ساختار اجتماعی و چه الگوهای فرهنگی در این مسئله دخالت دارند، محور اصلی این کتاب‌است. دیدگاه‌های انسان‌شناسانه، روان‌شناسانه و علوم اجتماعی در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته‌اند. 

خواندن کتاب کودک مستقل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران حوزه روان‌شناسی کودک و علوم اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب کودک مستقل

کودکی و جوانی، دو مرحله پایه در زندگی قبل از بزرگسالی، اغلب به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته و به طرق بسیار متفاوتی درک شده‌اند. در نظریه‌های اجتماعی شدن، کودکان به عنوان ابژه‌هایی دیده می‌شوند که توسط خانواده و جامعه شکل می‌گیرند، در حالی که جوانان به عنوان سوژه‌های فعال به تصویر کشیده می‌شوند و جوانی به عنوان مرحله رهایی از خانواده تلقی می‌شود. درک منهایم (۱۹۵۲) نشان‌دهنده این موضوع است: کودکی به عنوان موضوعی بنیادی برای انتقال سنت‌ها و ارزش‌ها تلقی می‌شود، در حالی که جوانی نشان‌دهنده یک رویارویی وجودی بین شخص جوان فعال و شرایط اجتماعی غالب است. کودکان توسط والدین خود شکل می‌گیرند، در حالی که جوانان با والدین خود مخالفت می‌کنند. همان‌طور که در مطالعات زیر فرهنگ‌های جوان دیده می‌شود، فرهنگ‌های کودکان به صورت مکرر از نقطه ‌نظر سنت‌ها، اسباب‌بازی‌ها، آهنگ‌ها و بازی‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرند، در حالی که خصوصیت مخالفت‌کننده سبک‌ها و اقدام‌های افراد جوان اغلب در مطالعات جوانان مورد تمرکز قرار می‌گیرد. در مطالعات مدرن کودکی، جایگاه‌های نوآورانه کودکان مورد تاکید قرار می‌گیرد و کودکان به صورت فعال در حال ایجاد ارتباط با عادات و فناوری‌های جدید نشان داده می‌شوند، جایگاهی که در کمی پیش‌تر در اختیار جوانان قرار داشت. در برخی از مطالعات انسان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه در اواخر دهه ۵۰ میلادی، کودک به عنوان سوژه در نظر گرفته شد که بر نیاز به درک صدای خود کودک تاکید می‌کرد، ولی تاکید بر کودک به عنوان یک سوژه و دیدگاه کودکان تا دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی چشمگیر و قابل توجه نبود.

در نظریه‌های روانی رشد شناختی، کودک اساسا به عنوان یک سوژه فعال دیده می‌شود که با محیط‌های اجتماعی و فیزیکی پیرامون خود تعامل دارد. در توصیف پیاژه ، این تنش بین سوژه فعال و محیط‌های پیرامون او است که رشد شناختی را پیش می‌برد؛ و از نظر کولبرگ، سوژه فعال به تدریج ظرفیت خود برای درک و تفکر اخلاقی را از طریق تجربه افزایش می‌دهد. در دینامیک روانی درک، استقلال در حال افزایش یک کودک کوچک در کانون توسعه رشد روابط با اشیا قرار دارد که به صورت واضح در توصیف وینیکات (۱۹۷۱) از اشیاء انتقالی حمایت‌کننده از کودک در یادگیری نحوه کنترل جهان خود به تصویر کشیده شده است.

نظرات کاربران

احمد
۱۴۰۱/۰۹/۲۱

با تاسف باید بگم موضوع خیلی مهم و اساسی کتاب، قربانی ترجمه‌ی خیلی خیلی ضعیف شده، انگار که مترجمین با استفاده از نرم‌افزارهای ترجمه متن رو برگردوندند و خودشون دانش تخصصی نسبت به مفاهیم و بحث مورد نظر نویسنده نداشتند

shakiba eskaf
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

ترجمه بسیار ضعیف است به طوریکه به انتقال مفهوم آسیب زده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان