دانلود و خرید کتاب آمار کاربردی زهرا شوشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمار کاربردی اثر زهرا شوشتری

کتاب آمار کاربردی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آمار کاربردی

کتاب آمار کاربردی نوشته زهرا شوشتری و محمدرضا یاورزاده است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب آمار کاربردی

دانشجویان و پژوهشگرانی که بدون تسلط کافی بر مفاهیم مهم و کاربردی درس آمار و صرفاً بر اساس معلومات سطحی و غیر عمیق در خصوص نکات و ریزه‌کاری‌ها اقدام به انجام تحلیل‌های آماری می‌کنند اغلب با پرسش‌های بی‌شماری مواجه می‌شوند. برای مثال چرا برای بررسی ارتباط بین متغیرها گاهی اوقات از همبستگی و برخی مواقع از رگرسیون استفاده می‌شود؟ تفاوت آزمون‌های پارامتری و ناپارامتری در چیست؟ چرا فرضیه‌ای توسط یک محقق پذیرفته و توسط دیگری رد می‌شود؟ چرا در فرمول واریانس گاه n و گاه n-۱ قرار داده می‌شود؟ به‌صورت مکرر دیده شده که دانشجویان در تحلیل داده‌های خود و قبل از بررسی پیش‌فرض‌های مربوط به هر آزمون (مثل رگرسیون) به برازاندن مدل به داده‌ها می‌پردازند. این امر در بین دانشجویان و محققان غیر آماری داستان غریبی است. این کتاب در اصل در سال ۲۰۰۷ در بریتانیا توسط فیلیپ بانیارد و جرمی مایلز نوشته شد که به لحاظ تبيين آسان مفاهیم آماری برای ترجمه انتخاب و با اضافه‌شدن مطالب تکمیلی و مثال‌های کاربردی و حل مسئله، سعی در تقویت محتوای کتاب داشتیم؛ لذا در این کتاب تلاش شد تا علاوه بر آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با مباحث پایه‌ای آمار و درک مفاهیم آنها، استفاده از نرم‌افزار نیز به‌گونه‌ای ساده و کاربردی آموزش داده شود تا ضمن آنکه ترس دانشجویان از اینکه بخش آماری کارشان را خودشان انجام داده و از کمک‌گرفتن از دیگران بی‌نیاز باشند، ریخته شود کمتر شاهد خطاهای مرسوم و ابتدایی در انجام تحلیل‌ها باشیم.

نرم‌افزاری که در این کتاب بر روی آن تمرکز شد همان نرم‌افزار معروف SPSS است که در اصل نرم‌افزاری آماری بود که برای علوم اجتماعی طراحی شده اما به‌تدریج موردتوجه دانشجویان و پژوهشگران سایر رشته‌ها قرار گرفت و باتوجه‌به قابلیت‌های خوبی که دارد اغلب محققان را از رجوع به سایر نرم‌افزارها بی‌نیاز می‌کند. در ترجمه و تألیف این کتاب، بازخورد سؤال‌ها و ابهام‌هایی که هنگام تدریس آن در چندین ترم به دانشجویان رشته‌های مختلف به‌دست‌آمده بود نیز لحاظ شد و کتاب با رویکرد پاسخگویی به ابهام‌ها و سؤال‌های عمومی موجود در ذهن اغلب دانشجویان تدوین گردید؛ لذا بنا بر تعریف واحد درسی، همکاران و اساتید محترم می‌توانند از این کتاب برای یک یا دو نیمسال تحصیلی برای درس آمار و پروژه و هر واحد درسی که به‌نوعی با تحلیل داده سروکار دارد استفاده نمایند.

خواندن کتاب آمار کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب ویژه دانشجویان و محققان علوم‌انسانی است.

فهرست کتاب آمار کاربردی

فصل اول: چگونگی شروع آمار

فصل دوم: آمار توصیفی

فصل سوم: نمونه، جامعه و توزیع نرمال

فصل چهارم: استنباط حدود اطمینان و معناداری آماری

فصل پنجم: تحلیل داده‌ها: آزمایش‌های درون موردی

فصل ششم: تحلیل داده‌ها از گروه‌های مستقل اندازه‌های پیوسته و ترتیبی

فصل هفتم: تحلیل داده‌ها از گروه‌های مستقل اندازه‌های طبقه‌ای

فصل هشتم: روابط بین متغیرها، ضریب همبستگی و رگرسیون

فصل نهم: معرفی تحلیل واریانس

فصل دهم: تحلیل پرسش‌نامه‌ها و ابزار اندازه‌گیری

فصل یازدهم: کمی بیشتر، درمورد آمار بیندیشید

فصل دوازدهم: نوشتن گزارش

بخشی از کتاب آمار کاربردی

«آیا آمار دشوار و کسالت‌آور است؟ وقتی دانشجویان درمی‌یابند که باید آمار را به‌عنوان واحد درسی بگذرانند اغلب دچار هراس می‌شوند و فکر می‌کنند که آمار احتمالاً دشوار و کسالت‌آور است. در این کتاب تلاش می‌کنیم که آن را نه خیلی سخت و نه خیلی کسالت‌آور ارائه کنیم، اما در پایان شما باید قضاوت کنید که در این کار چقدر موفق بوده‌ایم.

این کتاب را تا حد توان، واضح و ساده بیان کرده‌ایم، اما آن‌قدر هم آن را مختصر بیان نکرده‌ایم که از قسمت‌های مهم بگذریم. آلبرت انیشتین می‌نویسد" هر چیزی باید تا حد ممكن ساده شود اما نه ساده‌تر"؛ بنابراین تلاش ما این بود که از این اصل تبعیت کنیم.

یک راه برای کم‌کردن سختی آمار، آماده‌کردن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های شفاف و روشن، مثل یک کتاب آشپزی است. مثلاً اگر بخواهید پوره سیب‌زمینی درست کنید می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

۱. سیب‌زمینی‌ها را شسته و پوست بگیرید.

۲. سیب‌زمینی‌های بزرگ را نصف کنید.

۳. سیب‌زمینی‌ها را در آب داغ قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه آب پز کنید.

۴. آب داخل ظرف سیب‌زمینی‌ها را خالی کنید.

۵. شیر، نمک و کره را به آنها اضافه کنید.

۶. آنها را با کمک گوشت‌کوب با هم مخلوط کنید.

این دستورالعمل سخت نیست فقط شامل مجموعه‌ای از قواعد و انجام‌دادن آنهاست. خیلی جالب نیست و فضایی هم برای خلاقیت یا انعطاف ندارد. از شما انتظار نداریم همه چیز را درباره اینکه چرا این مراحل را انجام دادید فهمیده باشید. سعی نمی‌کنیم همه چیز را درباره سیب‌زمینی‌ها یا فرایند پخت آنها توضیح دهیم، فقط از شما انتظار داریم این قواعد را دنبال کنید. اگر مجبور باشید هر بار دستورالعمل‌هایی مانند این را دنبال کنید، غذایی که آماده می‌کنید خیلی خوشمزه است و بنابراین احتمالاً تنها برای خوردن کباب بیرون خواهید رفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۹۰۰
تومان