دانلود و خرید کتاب گفتمانی دیگر از توسعه در ایران حمزه نوذری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتمانی دیگر از توسعه در ایران اثر حمزه نوذری

کتاب گفتمانی دیگر از توسعه در ایران

معرفی کتاب گفتمانی دیگر از توسعه در ایران

گفتمانی دیگر از توسعه در ایران؛ براساس تجربه‌های توسعه پس از انقلاب اسلامی اثری از دکتر حمزه نوذری عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی است.

درباره کتاب گفتمانی دیگر از توسعه در ایران

متفکران ایرانی درباره توسعه سخن بسیار گفته‌اند از توسعه‌نیافتگی تاریخی ایران تا علل و نتایج عقب‌ماندگی ایران معاصر. در این میان برخی نیز درباره تجربه‌های توسعه پس از انقلاب اسلامی مطالبی نوشته‌اند. در حقیقت سؤال مهمی که کارشناسان را بر آن داشته پاسخی برای آن بیایند این است که:

تحولات توسعه پس از انقلاب اسلامی را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟

منتقدان و مدافعان توسعه پس از انقلاب اسلامی هر یک تحلیل‌ها و گزارش‌های خود را از توسعه براساس گفتمانی که در آن قرار دارند، بیان کرده‌اند. برخی از گزارش‌ها و تحلیل‌ها این ایده را دنبال می‌کنند که توسعه پس از انقلاب اسلامی، روند انباشتی و تجمیعی داشته است و ایران در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد. حوادث، اتفاقات و رویدادهای این چند دهه، هیچ‌یک مانعی بر سر دستیابی ایران به توسعه نبوده است و تا چند صباح دیگر ایران کشوری توسعه‌یافته و توانمند خواهد شد. گزارش‌ها و تحلیل‌های دیگری وجود دارد که واقعیت توسعه در ایران پس از انقلاب اسلامی را متأثر از راه رشد غیرسرمایه‌داری می‌دانند. افرادی که چنین دیدگاهی را در باب واقعیت توسعه پس از انقلاب اسلامی پذیرفته‌اند، چنین می‌پندارند که تفکرات چپ بر سیاست‌ها و راهبردهای توسعه حاکم بوده و علت اصلی توسعه‌نیافتگی ایران نیز تسلط این رویکرد بوده است.

در این کتاب سعی شده با ارائه تحلیلی که عمدتاً بر مبنای تحلیل گفتمان استوار شده است، تجربیات توسعه پس از انقلاب را هم از منظر نظری و هم از منظر روشی با رویکرد تازه‌تری در حوزه علوم اجتماعی تحلیل شود. برای تحلیل توسعه در شرایط بعد از انقلاب اسلامی، منازعات چپ و راست یا نهادگرایی و نولیبرالیسم کارساز نیست، برای این منظور با اتکا به نظریه تحلیل گفتمان و رویکرد پساساختاری سعی می‌شود، نخست، تخاصم و تضاد گفتمان‌های مختلف بر سر انتساب معنا به توسعه بیان شود، سپس رابطه بین استراتژی‌ها و راهبردهای توسعه‌ای پس ازانقلاب را با انتساب معنای هر گفتمان به توسعه نشان داده شود.

 خواندن کتاب گفتمانی دیگر از توسعه در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران حوزه تاریخ، علوم سیاسی و اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان