دانلود و خرید کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر آوی فریدمن ترجمه علی غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر اثر آوی فریدمن

کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر

معرفی کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر

کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر نوشته آوی فریدمن یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر

تغییر نیاز‌‌ها از دیرباز منشأ تغییر در ظرف زندگی انسان بوده است. خانه که مهم‌ترین ظرف زندگی انسان است، برای انطباق با این تغییرات نیازمند انعطاف در وجوه گوناگون خود است تا بستر لازم برای بهبود کیفی زندگی ساکنان را فراهم آورد. تغییر در ساختار خانواده، بالا‌رفتن سن ازدواج، میزان طلاق، تغییر ابعاد خانوار از خانوادة گستردۀ قدیمی به خانواده‌های کوچک دو یا سه‌نفره، جدا‌شدن فرزندان از خانواده به‌علل گوناگون و بالا‌رفتن شمار بازنشستگان و زوج‌های تنها از‌جمله اتفاقاتی هستند که در ساختار اجتماعی جامعه تغییراتی چشمگیر ایجاد می‌کنند. تغییراتی که در زندگی استفاده‌کنندگان روی می‌دهد و شرایط فعالیت‌های بازار، دیدگاه‌ها و روش‌های نوین برنامه‌ریزی در تولید مسکن را سبب می‌شود که پویایی و تغییرات انعطاف‌پذیر را فراهم می‌آورد. 

 آوی فریدمن در کتاب مسکن تغییرپذیر روش‌های گوناگون برنامه‌ریزی مسکن و اصول و نمونه‌های مسکن انعطاف‌پذیر را معرفی کرده است. این روش‌ها با بومی‌سازی در ایران نیز کاربردی خواهند بود.

نقطۀ آغاز فرایند ترجمۀ این کتاب به فارسی، ایجاد آتلیۀ مسکن در دانشگاه شهید بهشتی بوده است. در ابتدا فهرستی از منابع مفید در این زمینه برای ارائۀ کلاسی، به دانشجویان آتلیۀ مسکن پیشنهاد شد که این کتاب نیز جزو آن بود. نسخۀ اصلی کتاب مسکن تغییرپذیر به زبان فرانسه و در سال ۱۹۹۵ در دانشگاه مک‌گیل کانادا تدوین شد و با توجه به برگردان آن به انگلیسی، به نظر می‌رسید ساختار آن کمی پیچیده شده است؛ ازاین‌رو و به‌سبب جای خالی ترجمۀ این کتاب در آتلیه‌های مسکن، مترجمان برای برگردان این اثر به فارسی مصمم شدند؛ به امید آنکه این کتاب برای دانشجویان، استادان و طراحان مفید و کاربردی باشد. 

خواندن کتاب طرح ریزی مسکن تغییرپذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مهندسان سازه و طراحان ساختمان مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان