دانلود و خرید کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی اثر بهزاد شوقی

کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی

کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی نوشته بهزاد شوقی و ریحانه حاجی هادی ریسه است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی

امروزه آموزش در دنیای در حال تغییر کنونی در سازمان‌ها و نهادها به دلایل فراوان به عنوان ضرورتی انکارناپذیر پذیرفته شده و چه به صورت رسمی و چه غیررسمی امری نیست که بتوان با انجام اموری پراکنده، نامتجانس و هرازگاهی و یکباره صورت گیرد. تغییرات سریع و عمیق علوم و فن‌آوری سبب شده است که نظریات، تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی وارد عرصه زندگی بخصوص در بخش پزشکی و خدماتی شود و هر چه دانش و مهارت‌های کارکنان با نیازهای سازمان، پیشرفت‌های علمی و تغییرات فن‌آوری هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می‌رود. از طرفی، طی سال‌های اخیر نفوذ تکنولوژی که نوعی درهم ریختگی حرکتی در فناوری است، به علت تحولات شدید در استاندارد زیست انسان‌ها نوعی آشفتگی و تنوع شدید اطلاعاتی به دنبال آورده است و تدریجا تفکرمداری و ارزش‌های فکری و اطلاعاتی جایگزین فیزیک‌مداری و توانمندی‌های مهارتی می‌شود.

کتاب حاضر، با هدف بیان اهمیت و ضرورت توجه اساسی به نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی از سوی مدیران و مسئولان ارشد سازمان‌ها از سویی و تشریح فرایند، فنون و تکنیک‌های نیازسنجی آموزشی از سوی دیگر نگاشته شده است.

مطالب کتاب در هشت فصل طبقه‌بندی شده است. در فصل اول به کلیات آموزش سازمانی پرداخته می‌شود. در این فصل مفهوم، اهمیت و ضرورت نیاز و نیازسنجی در آموزش، انواع نیازسنجی و در نهایت اصول نیازسنجی بررسی می‌شود. موضوع فصل دوم حوزه‌های اصلی نیازسنجی آموزش در سازمان‌ها است. انواع روش‌های نیازسنجی و کاربرد آن‌ها در فصل سوم بررسی می‌شود. در فصل چهارم، به مباحثی از طراحی و تحلیل شغل پرداخته می‌شود. رویکردهای مرتبط با نیازسنجی آموزشی در فصل پنجم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل ششم به مراحل پیمایش پیشرفت شغلی پرداخته می‌شود. در فصل هفتم به الگوهای مرتبط با نیازسنجی آموزشی پرداخته می‌شود و در فصل آخر کتاب به چگونگی نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی پرداخته شده است.

 خواندن کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران، برنامه‌ریزان و کارشناسان آموزش و بهسازی منابع انسانی و هم‌چنین مدرسان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه‌های گوناگون توسعه منابع انسانی.

 بخشی از کتاب نیازسنجی آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی

وابستگي‌هاي‌ علمي‌، فني‌ و اداري‌ به‌ قطب‌هاي‌ مسلط‌ و حاكم‌ بر دنياي‌ فعلي‌، ثمربخشي‌ برنامه‌ها و نيل‌ به‌ آرمان‌ها را دشوار و عملاً حركت‌هاي‌ مولد و سازنده‌ را در طول‌ زمان‌ عقيم‌ مي‌نمايد. در اين‌ میان وابستگی‌ اداري‌ با ظاهري‌ كم‌رنگ‌تر از وابستگي‌هاي‌ علمي‌ و فني‌، تأثيري‌ به‌ مراتب‌ مؤثر دارد به‌ طوري ‌كه‌ مي‌توان‌ گفت‌، وابستگی‌های‌ علمي‌ و فني‌ در گروابستگي‌ اداري‌ است‌ و ايجاد هرگونه‌ حركت‌ مولد و سازنده‌ در ابعاد علمي‌ و فنون‌، بدون‌ يك‌ طرح‌ کارا براي‌ بالا بردن‌ بهره‌وري‌ در نظام‌ اداري‌، نتيجه‌اي‌ جز از دست‌ دادن‌ فرصت‌ها و اتلاف‌ سرمايه‌ها، نخواهد داشت‌. با توجه‌ به‌ اين‌ مسايل‌، بحث‌ از خودی کردن‌ امور، يك‌ بحث‌ محوري‌ است‌ كه‌ براي‌ تنظيم‌ مفاهيم‌ و يافتن‌ راه‌هاي‌ دست‌‌يابي‌ به‌ آن‌، بايد در سطح‌ ملي‌ سرمايه‌گذاري‌ شود و نظام‌ آموزش‌ كاركنان‌ بايد به‌ گونه‌اي‌ طراحي‌ شود كه‌ طي‌ كردن‌ مراحل ‌تكوين‌ امور وارداتي‌ را تسريع‌ نمايد و تمامي‌ شرايط‌ لازم‌ و كافي‌ براي‌ بهره‌گيري‌ از آن‌ها در جهت‌ منافع ‌ملي‌ را، فراهم‌ نموده‌ و مكانيزم‌هاي‌ لازم‌ را مستقر سازد. بنابراين‌ انجام‌ هر كاري‌ در نظام‌ آموزش‌، بايد قدمي‌ به‌ جلو براي‌ خودي‌ كردن‌ اموري‌ باشد كه‌ از بيگانه‌ گرفته‌ و يا بعداً خواهيم‌ گرفت (خدادادی، ۱۳۸۷).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان