دانلود و خرید کتاب حکایت های ذن تسای چیه چونگ ترجمه شروین اولیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکایت های ذن اثر تسای چیه چونگ

کتاب حکایت های ذن

معرفی کتاب حکایت های ذن

کتاب حکایت های ذن نوشته تسای چیه چونگ است که با ترجمه شروین اولیایی منتشر شده است. کتاب حکایت های ذن با زبانی ساده به بیان مفهوم ذن برای کودکان می‌پردازد.

درباره کتاب حکایت های ذن

ذن مکتبی در مذهب بودایی است که در چین به‌وجود آمده است و تأکید زیادی بر تفکر مداوم و عمیق به ماهیت اشیا و جانداران و طبیعت و .. با تجربه مستقیم دارد. این مکتب عموما آموزش‌های خود را از مقایسهٔ تناقضات دو چیز مطرح می‌کند. 

این کتاب با تصاویر جذاب به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کنند تا آیین ذن را به خوبی یاد بگیرند.

ذن با مراقبه‌ یا مدتیشن در چهار سطح انجام می‌شود:

سطح اول، مشاهده محیط اطراف است. مشاهده‌ای که تمام صداها، بوها، نورها و احساس سرما و گرما را شامل می‌شود می‌تواند حتی نشستن، خوابیدن یا آرام گرفتن در یک محیط و در طبیعت نیز باشد. در سطح دوم به آرام کردن ذهن و دور کردن آن از تمام پریشانی‌ها می‌پردازیم. برای این کار لازم است با افکار و اندیشه‌هایمان مبارزه نکنیم و برایش نام (مثلا زشت یا زیبا) انتخاب نکنیم. در سطح سوم بر جسم تمرکز می‌کنیم؛ تک تک نقاط بدن. برای اینکار لازم است تا به آرامش برسیم. بخش‌های مختلف بدنمان را از سر تا انگشتان پا، آرام کنیم. با کمک انبساط عضلات می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

سطح چهارم نیز بر تنفس تمرکز می‌کند: در این سطح شاهد ریتم و آهنگ طبیعی نفس کشیدن هستیم. برای رسیدن به این مرحله باید این کارها را به این ترتیب انجام دهیم: ۴ ثانیه نفس کشیدن ۴ ثانیه حبس ۴ ثانیه بازدم ۴ ثانیه خنثی.

تسایی چیه چونگ در کتاب حکایت های ذن، مجموعه‌ای از داستان‌های جذاب درباره ذن را بیان می‌کند که برای شناخت و پیروی از این مکتب جذاب است.

خواندن کتاب حکایت های ذن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آیین ذن پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره تسایی چیه چونگ

تسایی چیه چونگ یا دسای جی جونگ چینی: 蔡志忠 متولد: ۱۹۴۸ است. دسایی جیه جونگ یک کارتونیست مشهور متولد تایوان است. دسای نام خانوادگی این هنرمند است و براساس اصول زبان چینی پیش از نام می‌آید. او به آثار گرافیکی خود با زمینه‌های فلسفی مشهور است. استفاده از تاریخ چینی و فلسفه لائوزی، لیزی و ژوانزی در آثار دسای جیه جونگ قابل مشاهده است. بسیاری از آثار او شامل عناصر طنز سیاسی است. نام یکی از مشهورترین کارهای او شمشیر مستی است.

کتاب‌های دسای جیه جونگ از طرف مردم تایوان و سرزمین چین پذیرفته شده‌است. این کتاب‌ها به چندین زبان از جمله انگلیسی ترجمه شده‌اند. او در حال حاضر در تایوان و ونکوور، بریتیش کلمبیا کانادا زندگی می‌کند.

او سال‌ها است در زمینه ذن فعالیت می‌کند و آثار متفاوتی در این زمینه دارد. 

نظرات کاربران

Herrmess
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

یک کتاب ساده هست و همین سادگیش باعث میشه ک تمرکز ادم روی حکایت هاش بیشتر باشه. جالبه ک خیلی راحت میشه اغلب حکایت ها رو این روزی سازی کرد و در زندگی استفاده کرد من خودم حکایت‌هایی ک برام خیلی

- بیشتر
Mehr Hemmati
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

کتابش خیلی قشنگه حتما شما هم بخونید

کاربر 7824642
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

از نظر من کتاب بسیار خوبی برای آشنایی با مکتب ذن هست. با توجه به این که مطالب حکیمانه رو به صورت داستان و به زبان ساده و به صورت مصور و همچنین همراه با کمی طنز بیان میکنه، باعث

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان