دانلود و خرید کتاب خبرنگاری بحران حسن قربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خبرنگاری بحران اثر حسن قربانی

کتاب خبرنگاری بحران

نویسنده:حسن قربانی
انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خبرنگاری بحران

کتاب خبرنگاری بحران نوشته حسین قربانی است. نویسنده در این کتاب سعی دارد درباره خبرنگاری و اهمیت آن در دنیای پر از بمباران اطلاعات، مطالبی کاربردی را به خواننده ارائه کند. 

درباره کتاب خبرنگاری بحران

رسانه‌ها، همان‌طور که بحران‌زدایی می‌کنند، قادرند در جریان بحران‌زایی نیز نقشی بر عهده بگیرند، اما در این کتاب تلاش شده است به بخش نخست، یعنی بحران‌زدایی و نقش رسانه و خبرنگاران اشاره شود. در پاسخ به این سؤال که «آنچه گفتیم چگونه اتفاق خواهد افتاد؟» در این کتاب نویسنده برآن است تا ضمن داشتن نگاهی اجمالی به موضوع و مفهوم بحران و تشریح ابعاد مختلف آن، به جایگاه، وظایف و نقش خبرنگاران در روند شناسایی، مقابله و کنترل بحران و شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی بحران بپردازد. نویسنده می‌خواهد درباره خبرنگاری در محیط بحرانی سخن بگوییم تا بتوانیم راهکارهای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای یک خبرنگار را در بحران معرفی و تبیین کند.

«خبرنگاری بحران» در چهار فصل نوشته شده است و در هر فصل به جنبه‌هایی خاص از بحران پرداخته است. در فصل اول کتاب خبرنگاری بحران که با نام «بحران و ویژگی‌های آن» نوشته شده است، نویسنده تلاش می‌کند خواننده را با بحران و جنبه‌های مختلف آن آشنا کند. تعاریف بحران و انواع آن به‌عنوان اولین فعالیت خبرنگاران بحران مورد توجه قرار گرفته و توضیحاتی در این‌خصوص ارائه شده است. موضوعات بحران و مراحل مختلف آن، بحثی است که در این فصل خواننده با آن آشنا خواهد شد و اطلاعات کاملی درباره آن به‌دست می‌آورد.

فصل دوم کتاب به تشریح «وظایف خبرنگاران» به‌طور عام و رسانه‌ها می‌پردازد. در این‌فصل خبرنگاران و اهل رسانه با منابع خبر در بحران، مهارت‌های خبرنگاری در محیط بحران و شیوه‌های تولید اقلام رسانه‌ای ازجمله خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم مستند، عکس و ... آشنا خواهند شد.

«اخلاق حرفه‌ای در بحران» از مواردی است که همیشه خبرنگاران بحران را دچار چالش کرده است. پس نویسنده در فصل سوم کتاب خبرنگاری بحران، به سراغ این موضوع رفته است. با تشریح اخلاق خبرنگاری در بحران، بایدها و نبایدهای این‌شکل از خبرنگاری بررسی شده است. آشنایی با قوانین، مقررات و الزامات قانونی و شرعی از دیگر مواردی است که کتاب خبرنگاری بحران به آن پرداخته است. در فصل سه خبرنگاران با سازمان‌های مرتبط با بحران و وظایف آن‌ها نیز آشنا خواهند شد.

فصل چهارم کتاب خبرنگاری بحران هم باعنوان «ایران؛ بحران‌های گذشته، حال و آینده» برخی وقایع و بحران‌های عینی دهه‌ها و سال‌های دور، معاصر و آینده را پیش روی خواننده قرار می‌دهد و مؤلف در آن، تلاش می‌کند با بررسی برخی بحران‌های طبیعی، اجتماعی و سیاسی که طی سال‌های اخیر ایران را تحت‌تأثیر قرار داده، به‌طور عملی خبرنگاران را در جریان مشکلات، کاستی‌ها، راهکارها، تجربه‌ها و برنامه‌ها و نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در برخورد با بحران قرار دهد.

این کتاب راهنمایی جامع برای افرادی است که تازه به سراغ خبرنگاری رفته‌اند یا در این زمینه تازه کار هستند و می‌خواهند اطلاعات جامعی از شغلشان داشته باشند. این کتاب یک راهنما برای تمام خبرنگاران با وجدان است.

خواندن کتاب خبرنگاری بحران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شغل خبرنگاری و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان