دانلود و خرید کتاب چهل سال بعد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل سال بعد اثر احسان خضری

کتاب چهل سال بعد

گردآورنده:احسان خضری
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهل سال بعد

کتاب چهل سال بعد را احسان خضری گردآوری کرده است. این کتاب، مجموعه مباحث مطرح‌شده از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران برنامه رادیویی فانوس در شبکه رادیو گفت‌وگو رادیو جمهوری اسلامی ایران است که یک جا جمع‌آوری شده است و گفت و گوهایی درباره انقلاب اسلامی است.

درباره کتاب چهل سال بعد

در این کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در چهار‌ دهه گذشته در مهم‌ترین حوزه‌ها، مسائل و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، بازخوانی و بازتفسیر شده است و در چهار فصل به شرح زیر منتشر شده است

فصل اول به موضوعات و مفاهیم داخلی و نسبت آن‌ها با جمهوری اسلامی ایران پرداخته و یازده موضوع بحران‌های سیاسی، امنیتی، عدالت، هویت و هویت ملی، مردم‌سالاری دینی، وضع نهادهای مدنی، تحزب، زنان، نهاد علم و کارآمدی را بررسی کرده است. این فصل در پی پاسخ به این پرسش‌ها است که انقلاب اسلامی ایران در این حوزه‌ها چه دستاوردهایی داشته و تا چه حد توانسته است موفقیت‌آمیز عمل کند و نقاط قوت و ضعف سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها چه بوده است؟

فصل دو به موضوع جهانی شدن، مانایى و پویایى انقلاب اسلامى در رسانه‌هاى اجتماعى، نسبت فرهنگ با فناورى وحکمرانى جمهورى اسلامى ایران در فضاى مجازى پرداخته و این پرسش را مطرح کرده است که: «چگونه تحولات رسانه‌اى فضاى جدیدى را به وجود آورده تا حاکمیت و مشروعیت نظام را تحت تأثیر خودقراردهد؟» این فصل همچنین به این نکته اشاره مى‌کند که چگونه جمهورى اسلامى ایران باید در فضاى جدید ایفاى نقش و با مدیریت فضاى رسانه‌اى و مجازى قدرت خود را تثبیت کند!

فصل سه، به مسئلۀ مهم اقتصاد به مثابۀ دغدغۀ اصلى مردم و مسئولان پرداخته است. این فصل دو موضوع شاخص‌هاى توسعه و سیاستگذارى اقتصادى و اینکه انقلاب اسلامى در شاخصه‌اى توسعۀ انسانى تا چه حد موفق بوده و آیا سیاست‌گذارى‌هاى اقتصادى در انقلاب اسلامى توانسته انتظارات را برآورده کند و آسیب‌هاى آن کدام‌اند را بررسى کرده است.

فصل چهار و پایانى این کتاب به موضوع روابط و سیاست‌خارجى جمهورى‌اسلامى پس از انقلاب اسلامى ایران پرداخته است و موضوع مطالعه و تحقیق این فصل روابط انقلاب اسلامى ایران با منطقۀ غرب آسیا، کشورهاى آسیاى جنوبى و سه قدرت مهم جهانى، یعنى آمریکا، روسیه و چین بوده و براین مهم تأکید کرده است که ظرفیت‌هاى پر اهمیتى براى ایجاد رابطۀ استراتژیک و مستحکم با کشورهاى شرقى و منطقۀ غرب آسیا و آسیاى جنوبى وجود دارد؛ ولى به علت نگرش‌هاى غرب‌گرایانه در کشور یا نبود درك و شناخت کافى از این کشورها، ازاین فرصت‌ها بهره‌بردارى نشده است.

خواندن کتاب چهل سال بعد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت مسیر انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان