دانلود و خرید کتاب روانشناسی صنعتی/ سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول) مایکل جی. آمدت ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی صنعتی/ سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول) اثر مایکل جی. آمدت

کتاب روانشناسی صنعتی/ سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول)

معرفی کتاب روانشناسی صنعتی/ سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول)

کتاب روانشناسی صنعتی- سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول) نوشته مایکل جی. آمدت است که با ترجمه فاطمه شفیقی و بهزاد شوقی و داود حسین‌زاده منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های حوزه روان‌شناسی کار است.

درباره کتاب روانشناسی صنعتی- سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول)

کتاب روانشناسی صنعتی- سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول)، اثر مهمی است که به صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوع‌های روان‌شناسی صنعتی - سازمانی از قبیل روانشناسی کار، تجزیه و تحلیل شغل، استخدام کارمند، ارزیابی عملکرد، آموزش، انگیزش کارکنان، تعهد سازمانی، رضایت شغلی، ارتباطات، رهبری، گروه‌ها و تیم‌های کاری، تعارض در سازمان، فشارهای محیط کاری و موارد دیگر که در ارتباط با سازمان و فرد است می‌پردازد. در فصل اول این کتاب در مورد روان‌شناسی و همچنین پژوهش که یکی از ابزارهای اصلی روان‌شناسی صنعتی و سازمانی است توضیحات لازم داده شده است. در این کتاب از مثال‌های کاربردی متعدد استفاده شده تا خواننده درک بهتری از مطالب کتاب پیدا کند. این کتاب در پانزده فصل و دو جلد تنظیم شده است که جلد اول آن شامل هشت فصل و جلد دوم آن شامل هفت فصل است.

خواندن کتاب روانشناسی صنعتی/ سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه روان‌شناسی کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی صنعتی/ سازمانی؛ با رویکرد کاربردی (جلد اول)

شاید بهترین آغاز برای شروع هر كتاب روانشناسی ص/س پرداختن به خود رشته روانشناسی ص/ س باشد. روانشناسی صنعتی/ سازمانی شاخه ای از روانشناسی است كه اصول روانشناسی را برای كارگاه¬ها، شرکت ها و سازمان ها به کار می گیرد. تعریف ارائه شده توسط انجمن روانشناسی كانادا بیان می دارد که روانشناسان ص/ س قادرند تئوری های روانشناسی را برای توضیح و افزایش اثربخشی رفتار نیروی انسانی و شناخت محیط کار به کار گیرند (کلین، ۱۹۹۷، ص ۲۰۷).

به طور مثال اصول یادگیری برای پیشرفت در برنامه های آموزشی و طرح های انگیزشی، اصول روانشناسی اجتماعی برای تشکیل گروه های كاری و درك تعارض¬های کارکنان و همچنین اصول انگیزشی و عاطفی برای انگیزه دادن و رضایت شغلی کارکنان به كار گرفته می شود. كاربرد قوانین روانشناسی بهترین وجه تمایز روانشناسی ص/س با رشته های مرتبط درسی است که در دانشکده های تجاری آموزش داده می شود. اگرچه بسیاری از عناوینی كه در این متن آمده اند مشابه متونی هستند كه در مدیریت منابع انسانی یا رفتار سازمانی می بینید، اما تكنیك ها و دلایلی که در پشت آنها وجود دارد اغلب فرق می كنند. به طور مثال بسیاری از متون مدیریت منابع انسانی از مصاحبه های بدون ساختار به عنوان بهترین راه حل برای انتخاب بهترین کارمند دفاع می كنند، در حالی كه روانشناسان ص/س مصاحبه های بدون ساختار را بی ارزش تر از سایر راه حل ها از قبیل آزمون های روانشناسی، مصاحبه های رفتاری، نمونه های كاری، داده‌های زنده و مراكز ارزیابی می دانند("بری، ۲۰۰۳").

***

فرق دوم بین رشته های روانشناسی ص/س و تجاری این است كه روانشناسی ص/س عواملی را که کارکنان به عنوان مخالف در جنبه های گسترده ای از سازمان در حال کار از قبیل كانال های فروش، شبكه های نقل وانتقال و حسابداری هزینه ها تأثیر می گذارند، بررسی می کند ("کیم بروق، دورلی و مونوز، ۲۰۰۵" ). همان طور كه می توانید از دوره های¬تحصیلی لیست شده در شكل ۱-۱ ببینید، "برنامه های تجاری" به مطالعه موضوع هایی از قبیل حسابداری، اقتصاد و بازاریابی می‌پردازند درحالی كه برنامه های ص/س تقریباً تنها بر موضوع های مرتبط با افراد در سازمان تمركز دارند 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان