دانلود رایگان کتاب دایره چرخان مرضیه کریمیان کاکلکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دایره چرخان اثر مرضیه کریمیان کاکلکی

کتاب دایره چرخان

انتشارات:پرده اول
امتیاز:
۴.۱از ۶۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دایره چرخان

نمایشنامۀ تک‌پرده‌ای دایره چرخان نوشتۀ مرضیه کریمیان کاکلکی یکی از ده اثری است که به بخش داوری مردمی مسابقۀ پردۀ اول راه پیدا کرده است. این مسابقه را طاقچه و نشر بیدگل برگزار کرده‌اند. هدف از این مسابقه کشف استعدادهای تازه در نمایشنامه‌نویسی فارسی است. اولین دورۀ «پردۀ اول» در تابستان ۱۴۰۰ برگزار شده است.


* روند مسابقه

مهلت ارسال آثار، از ۱ تا ۲۰ مرداد بود. این مسابقه با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و علاقه‌مندان نمایشنامه‌های زیادی به مسابقه فرستادند. در ۲۰ روز مهلت ارسال آثار، ۳۶۴ اثر در مسابقه شرکت داده شد. این استقبال باعث شد داوران به زمان بیشتری برای داوری نیاز پیدا کنند. بنابراین زمان داوری طولانی‌تر شد.

از میان آثار فرستاده‌شده، داوران مسابقه، آقایان علی‌اکبر علیزاد و رضا سرور، سه اثر را به‌عنوان آثار برگزیدۀ بخش تخصصی انتخاب کرده‌اند و ده اثر را هم به رأی مردم گذاشته‌اند. در میان این ده اثر، آن سه اثر برگزیدۀ تخصصی هم قرار دارند؛ اما تا پایان رأی‌گیری مردمی عنوانشان اعلام نخواهد شد. همچنین با رأی مردم، یک اثر به‌عنوان برگزیدۀ مردمی معرفی خواهد شد.


* راهنمای داوری مردمی

ده نمایشنامه‌ای که به داوری مردمی آمده‌اند، به‌صورت رایگان در طاقچه منتشر شده‌اند تا بتوانید آنها را بخوانید و یک یا چندتای آنها را برای رأی‌دادن انتخاب کنید. شما فقط یک بار می‌توانید در رأی‌گیری پردۀ اول شرکت کنید، ولی در همان یک بار می‌توانید به یک یا چند نمایشنامه رأی بدهید.

برای شرکت در رأی‌گیری مردمی، باید ابتدا طاقچه را روی گوشی خود نصب کنید. سپس، در صفحۀ نخست اپلیکیشن اندروید یا آی‌آواس طاقچه، قسمت بالای صفحه، روی تصویر مربوط به مسابقۀ «پردۀ اول» بزنید تا به صفحۀ رأی‌گیری بروید. در صفحۀ رأی‌گیری می‌توانید به نمایشنامه(های) محبوب خود رأی بدهید.


* پیشنهادهایی برای داوری بهتر

شما در این مرحله یکی از داورهای مسابقه هستید. برای اینکه انتخاب بهتری بکنید، پیشنهاد می‌کنیم معیارهای مشخصی برای خودتان در نظر بگیرید تا بر اساس آن بتوانید آسان‌تر رأی بدهید. در نظر داشته باشید که هدف مسابقه کشف استعدادهای نمایشنامه‌نویسی است، پس این ده اثر را با شاهکارهای نمایش دنیا مقایسه نکنید. همچنین بهتر است ابتدا همۀ آثار را بخوانید تا بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم به‌جز رأی دادن، وقتی هر نمایشنامه را می‌خوانید، نظر یا پیشنهادتان را زیر همان اثر در قسمت نظرها بنویسید. پیشنهادها و نظرهای شما می‌تواند به نویسنده‌های تازه‌کار کمک کند نقاط قوت و ضعفشان را بهتر بشناسند و داستان‌های بهتری در آینده بنویسند.


* اعلام نتایج

داوری مردمی از ۹ تا ۱۲ شهریور برگزار می‌شود. در پایان با رأی مردم، یک اثر به‌عنوان برگزیدۀ مردمی انتخاب می‌شود. نام این اثر و سه اثر برگزیدۀ داوران را در روز ۱۴ شهریور ازطریق شبکه‌های اجتماعی طاقچه و نشر بیدگل اعلام می‌کنیم و به هریک از برندگان، هدیه‌ای تقدیم خواهیم کرد.

جایزۀ برگزیدۀ مردمی: یک‌میلیون تومان نقدی + ۴۰۰هزار تومان اعتبار خرید کتاب کاغذی + اشتراک یک‌سالۀ طاقچه بی‌نهایت

اگر دربارۀ مسابقه سؤال یا پیشنهادی دارید، می‌توانید در واتس‌اپ به شمارۀ ۰۹۰۳۳۴۵۵۱۱۵ پیام بدهید.

نظرات کاربران

کاربر ۱۰۰۴۰۷۲
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

چطوری حکیم خانی که بخاطر نارنج حاضر نشده دست از خبرچینیِ مشوطه‌خواها برداره ممکنه در نهایت به خاطر نارنج مشروطه‌خواه بشه؟ طبق نتیجه‌ی گیری نهایی که دختر انجام میده نقص بزرگی که داشت این بود که ادبیات سه شخصیت اصلی به

- بیشتر
کاربر ۳۵۱۶۰۵۸
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

اول اینکه چرا نمایشنامه‌ها با اسم نویسنده منتشر شدن؟ اما در مورد این کار. نویسنده‌ی گرامی، نوشتن ضمه به جای «و» و کسره به جای «ه» نوشتار شما رو قشنگ نمی‌کنه‌. و تعجبم از داوران عزیز هست که اجازه می‌دن

- بیشتر
کاربر ۳۵۳۳۴۹۱
۱۴۰۰/۰۶/۱۲

بهتر از بقیه آثار بود.بقیه خیلی ابتدایی بودند.

kimia
۱۴۰۰/۰۶/۱۲

روان،با دیالوگهایی بی نظیر.مونولوگ هر شخص پیش برنده روایت کلی بود.حال و آن نمایشی داشت و مشخص بود داره برای چه کسی روایت میشه نه از این مونولوگهایی که مخاطب ندارن و انگار برای ارواح حرف میزنن.به شدت توصیه میکنم.

شایان فکوهی
۱۴۰۰/۰۶/۱۲

بین آثار انتخابی،بهترین بود.

حسین
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

معلوم بود چهار تا کتاب خونده.بقیه به نسبت این یکی خیلی ضعیف ت بودند.این هم چندان قوی نبود.اما در کل نباید زیر سه هزار کلمه رو قانون نمایشنامه میذاشتن.کار رو خیلی سخت می کنه‌.

korosh
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

نویسنده باید باسواد باشه که این نویسنده معلوم بود که هست و اهل کتاب و تاریخ هم هست.بد نبود.

محسن
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

یک مقدار ریتم اش کند بود.اما دیالوگ نویس قهاری بود نویسنده اش.

meh.kh
۱۴۰۰/۰۶/۱۰

بیشتر به داستان شباهت داشت و مبتنی بر کلام و چندان اکتی در متن ایجاد نشده بود وبعدش مگه مسابقه تک پرده نبود، نمیدونم تعریف شما از صحنه و پرده چیه بهرحال با استانداردهایی که اعلام کردین نمیخواند دارای 4

- بیشتر
Mohammad Bagheri
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

نظر خاصی ندارم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
می‌گفت الگو، حس و حالِ دوختنُ می‌بَره. منم باورش کردم.
آسمان دار

حجم

۱۵٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۵٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
رایگان