دانلود و خرید کتاب کارآفرینی سازمانی سیدیوسف صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارآفرینی سازمانی اثر سیدیوسف صالحی

کتاب کارآفرینی سازمانی

معرفی کتاب کارآفرینی سازمانی

کتاب کارآفرینی سازمانی نوشته سید یوسف صالحی و بهزاد شوقی است. این کتاب به مفاهیم، تعاریف و نظریه‌های کارآفرینی سازمانی می‌پردازد.

درباره کتاب کارآفرینی سازمانی

کتاب کارآفرینی سازمانی، اثری است که به صورت سهل و روان، با رویکردی کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوعات کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی از قبیل مفاهیم کارآفرینی و تعاریف کارآفرینی، ویژگی‌های کارآفرینی، ویژگی‌ها و مهارت‌های کارآفرینان، آموزش کارآفرینی، مفاهیم و تعاریف کارآفرینی سازمانی، ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی، رشد و توسعه كارآفرینی سازمانی، موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی، سازمان کارآفرین، ابعاد، مدل و عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی و موارد دیگر که در ارتباط با کارآفرینی مستقل و سازمانی است، می‌پردازد. البته در این کتاب علاوه بر تشریح کامل کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی به پیشینه پژوهش‌های مرتبط با این مؤلفه‌ها نیز اشاره شده است، همچنین در قسمت پایانی کتاب پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آورده شده است. این کتاب با نگاهی جامع و زبانی روان پژوهشی کاربردی ارائه می‌کند تا صاحبان کسب و مار و مدیران بتوانند به راحتی اطلاعات دقیق و مورد نیاز خود را به دست آورند.

خواندن کتاب کارآفرینی سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب کارآفرینی سازمانی

کلیات کارآفرینی

ریشه‌یابی واژه کارآفرینی

خاستگاه واژه کارآفرینی کشور فرانسه است. این واژه، از واژه فرانسوی Entreprendre که به معنای متعهد شدن است، گرفته شده است. در اوایل سده شانزدهم میلادی کسانی را که مأموریت‌های نظامی را هدایت می‌کردند، کارآفرین می‌خواندند. از حدود سال ۱۷۰۰ میلادی به بعد فرانسویان این واژه را برای پیمانکاران دولت که مسئول ساخت جاده، پل، بندر و... بودند بکار بردند. این واژه در ادبیات فارسی ابتدا به معنای کارفرما و سپس کارآفرین ترجمه شد. البته این ترجمه، جامع، مانع و مفید برای معنای دقیق واژه کارآفرینی نیست. در واقع اگر این واژه، "ارزش آفرین" ترجمه می‌شد، به نظر رساتر بود. گرچه معنای واژه‌ای ارزش، در ادبیات اقتصادی غرب با معنای آن در ادبیات دینی ما متفاوت است (احمدپور داریانی،۱۳۸۴)

واژه نامه وبستر کارآفرین را فردی متعهد معرفی می کند که خطرهای فعالیت اقتصادی را پذیرفته و آن‌ها را سازماندهی می-کند. در زبان فارسی برای این واژه بطور دقیق معادلی وجود ندارد و در فرهنگ آریان پور واژه Entreprenant را معادل متهور، جسور، اقدام کننده به فعالیت‌های مهم، بی‌باک، دل به دریا زدن و پیشقدم شدن در تأسیس شرکت، ذکر کرده است که تا اندازه‌ای با معنی خاص این کلمه قرابت دارد (حسن مرادی، ۱۳۸۵).

ورین، صاحب نظر فرانسوی در کتاب خود که راجع به کارآفرینی در سال ۱۹۸۲ میلادی به رشته تحریر درآورده است، بیان می‌کند که واژه کارآفرینی برگرفته از کار واژه فرانسوی "آنترپرونخر"، می‌باشد که به معنای "انجام کاری را برعهده گرفتن" است (مقیمی و همکاران، ۱۳۸۶).

همچنین مطالعات اجمالی در ادبیات کارآفرینی نشان می‌دهد که کارآفرینی ابتدا در حوزه موزیک مطرح گردیده است. بطوریکه در فرهنگ لغات آکسفورد کلمه کارآفرینی، رئیس مؤسسه ملی موزیک فرانسه تعریف شده است. یعنی کسی که سرگرمی‌های موزیکال را تدارک می‌دیده است. سپس کارآفرینی وارد حوزه وسیع کسب و -کار شده و از آن به بعد در حوزه‌ی اقتصاد مطرح گردیده است (شاه حسینی، ۱۳۸۵). 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۳,۸۰۰
تومان