دانلود و خرید کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول) سعید سیدحسین‌زاده یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول) اثر سعید سیدحسین‌زاده یزدی

کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول)

معرفی کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول)

کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول) نوشته سعید سید حسین‌زاده یزدی است. کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول) یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) است.

درباره کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول)

ایده اولیه شکل‌گیری این اثر از مشارکت در طراحی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی با رویکرد پدافند اقتصادی و تدریس این درس در مقطع کارشناسی ارشد رشته پدافند اقتصادی در دانشگاه مالک اشتر شکل گرفت. در تدریس این درس با توجه به نو بودن محتوای آموزشی، مباحث به تدریج به دانشجویان ارائه می‌گردید و بازخوردهای لازم از ایشان دریافت می‌گردید.

یکی از عرصه‌های مهم پیشرفت و توسعه در جوامع کنونی پیشرفت اقتصادی است. ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی هر ملتی، نوع خاصی از راهبردهای پیشرفت و توسعه را می‌طلبد، اما برخی تجارب موفقیت‌ها، شکست ها و عبرت‌های مثبت و منفی که جوامع مختلف آن را در راه پیشرفت و توسعه خود تجربه می‌کنند، می‌تواند وصول به اهداف آرمانی جوامع را تسهیل نماید. این تجربه‌ها به طور خاص در عرصه اقتصادی می‌تواند در چند عرصه تجلی یابد: تجربه وقایع اقتصادی نظیر بحران‌های اقتصادی و مالی، تجربه تاریخ اندیشه‌ها و مکاتب اقتصادی و تجربه تاریخ توسعه و پیشرفت اقتصادی در کشورها و جوامع مختلف. بررسی تجربه توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها در عرصه‌های فوق نشان می‌دهد، در هر جای دنیا اصل بر استحکام، مقاومت و قوام است و این‌ یک اصل عقلی است. با نگاهی به دیگر نظام‌های اقتصادی دنیا، ملاحظه می‌شود که اکثر آن‌ها، همواره سعی در مقاوم‌سازی بافت‌ها و ساختارهای خویش داشته‌اند و این امر با تکامل دانش، همواره در مسیر خود رو به پیشرفت بوده است، بدین‌معنا که جهت‌گیری اکثر تئوری‌های جدید، نیل به این هدف، یعنی قوام و مقاوم‌سازی است. به این مفهوم، استفاده از تجربیات سایر کشورها جهت مقاوم‌سازی بافت‌های اقتصادی کشور لازم می‌نماید.

از سویی دیگر بررسی تجارب مقاوم‌سازی اقتصادی در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد، نظریه اقتصاد مقاومتی الگویی تجربه شده و علمی در دنیاست که دغدغه سایر کشورها نیز بوده است، بنابراین بررسی تجارب این کشورها می‌تواند در مرحله اول به گفتمان‌سازی این نظریه در فضای علمی و دانشگاهی بینجامد و در مرحله دوم زمینه تحقق اقدام و عمل و نیز استفاده از تجارب عملی و سیاست‌گذاری کشورهای دیگر ـ البته با لحاظ کردن مقتضیات بومی و با بهره‌گیری از الگوی اسلامی - ایرانی ـ در جهت اصلاح اقتصاد ایران را فراهم آورد. با توجه به کمبودی که در محیط آموزشی و پژوهشی کشور در زمینه وجود منبع درسی جهت آموزش درس اقتصاد مقاومتی در محافل علمی و دانشگاهی وجود داشت و با توجه به تجربه مؤلف کتاب در زمینه آموزش و پژوهش اقتصاد مقاومتی، این کتاب با رویکرد کتاب درسی و نیز با باز کردن عرصه‌ای برای رویکردهای پژوهشی در خصوص اقتصاد مقاومتی، تحت عنوانِ «تجارب مقاوم‌سازی اقتصادی در ایران و جهان» برای سه واحد درسی برای مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است که با توجه به توضیحات فوق می‌توان هدف کلی کتاب را این‌گونه بیان کرد: «فهم، بررسی و تجزیه و تحلیل تجارب کشورها، اندیشه‌ها و وقایع اقتصادی در ایران و جهان در خصوص مقاوم‌سازی اقتصادی و بررسی دلالت‌های آن برای مقاوم سازی اقتصادی در اقتصاد ایران».

با توجه به تأکید نویسنده بر دلالت‌گیری از تجارب مورد نظر برای مقاوم‌سازی اقتصادی ایران، در هر فصل در قالب قاب‌های آموزشی، نکاتی جهت ارتباط-گیری بین تجارب مورد نظر و شرایط اقتصاد ایران ارائه شده است و در انتهای فصول نیز در قالب معرفی موضوعات پیشنهادی جهت تحقیقات بیشتر، منابع برای مطالعه بیشتر و نیز کاربردی کردن آموخته‌ها، سعی شده موضوعات و مجال‌هایی جهت تحقیق و پژوهش بیشتر در حوزه‌های آموخته شده فراهم گردد. با توجه به اینکه تجارب مقاوم‌سازی اقتصادی در ایران و جهان به مباحث این کتاب ختم نمی‌گردد، سایر مباحث این مجال ان‌شاء‌الله در جلد دوم این اثر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در جلد دوم این کتاب به توفیق الهی تجارب کشورهای ترکیه، چین و کره جنوبی، تجربه برخی بحران‌های مالی و اقتصادی و نیز تجارب مقاوم‌سازی اقتصادی در ایران معاصر از جمله تجربه دفاع مقدس، جهاد سازندگی، تجربه تحریم در دوران پس از انقلاب اسلامی و نیز سایر تجارب مقتضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

خواندن کتاب تجارب مقام سازی اقتصادی در ایران و جهان (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و متخصصان اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

حجم

۱۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان