دانلود و خرید کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها برنارد مار ترجمه روح‌اله نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها اثر برنارد مار

کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها

کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها نوشته برنارد مار با ترجمه دکتر روح‌اله نوری و کوثر کاردان در شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

 برنارد مار نویسنده‌ای است که همیشه دغدغه نفوذ داده‌ها و فناوری‌های جدید به کسب‌وکار را داشته و کتاب‌هایی همچون «استراتژی داده‌ها»، «کاربرد داده‌های بزرگ» و «داده‌های بزرگ» را در کارنامه خود دارد. 

 درباره کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده‌ها

این کتاب، بررسی نقش عظیم داده‌ها، تحلیل‌ها و نفوذ فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در کسب‌وکار و تأثیر آن بر منابع انسانی را در دستور کار خود دارد.

امروزه یکی از نگرانی‌های عمده کارکنان از دست دادن جایگاه خود به‌واسطه نفوذ ربات‌ها است و همین امر نیز سبب می‌شود تا با ورود هرگونه فناوری به حیطه فعالیت خود سرسختانه مقاومت و از پذیرش نوآوری خودداری کنند. این درحالی است که به‌کارگیری فناوری برای کمک به خود آن‌ها است. مثال‌هایی همچون نصب حسگرهای حرکتی در دیلی تلگراف که با اعتراض کارکنان روبه‌رو شد مصداقی از این ماجرا است.

علاوه‌براین، کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند و مبتنی بر داده‌ها با اشاره به منافع و کاربردهای وسیع داده‌ها در حوزه‌هایی همچون دلبستگی کارکنان، استخدام کارکنان ماهر و مناسب، افزایش ایمنی محیط کار و هزاران کاربرد مفید دیگر که در کتاب خواهید خواند، تلاش می‌کند مدیران و متخصصان منابع انسانی را به استفاده گسترده از داده‌ها ترغیب کند و راهنمای آن‌ها باشد. همچنین با ذکر مثال‌هایی از افزایش سلامت و رفاه کارکنان در نتیجه استفاده از داده‌ها می‌کوشد کارکنان را پذیرای فناوری‌های جدید کند؛ مانند شرکت یوپی‌اس که پس از استفاده از حسگرها برای جمع‌آوری داده و اصلاح عملکرد رانندگان خود، توانست علاوه‌بر ارتقای خود به بزرگ‌ترین و کارآمدترین حمل‌کننده بسته جهان، درآمد رانندگان را هم به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

فصل اول با ارائه تعریفی از منابع انسانی هوشمند و مبتنی بر داده‌ها خواننده را آماده مطالعه می‌کند و در فصل دوم به معرفی اینترنت اشیاء، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق و نقش آن‌ها در انفجار داده‌ها و همچنین تعریف منابع انسانی فوق هوشمند می‌پردازد. فصل سوم نخستین گام در منابع انسانی هوشمند، یعنی تدوین راهبرد داده‌های منابع انسانی را شرح می‌دهد و در فصل بعد منابع مهم برای جمع‌آوری داده‌ها را به خواننده معرفی می‌کند تا بهترین منبع برای خود را شناسایی کند. پس از جمع‌آوری داده‌های لازم، نوبت به تحلیل و استخراج بینش از آن‌ها می‌رسد که در فصل پنج مورد بحث قرار گرفته است. فصل ششم به بررسی خطرات پیرامون داده‌ها، ازجمله امنیت و محافظت از داده‌ها از طریق حاکمیت خوب داده‌ها پرداخته است. در ادامه، کتاب به ذکر کاربردهای داده در حوزه‌های جذب و استخدام (فصل هفتم)، دلبستگی کارکنان (فصل هشتم)، سلامت و ایمنی (فصل نهم)، یادگیری و توسعه (فصل دهم) و همچنین مدیریت عملکرد کارکنان (فصل یازدهم) می‌پردازد و خواننده را با مزایا و منافع واقعی حاصل از داده‌ها آشنا می‌سازد. فصل آخر نیز نگاهی به آینده منابع انسانی مبتنی بر داده‌ها و چالش‌های آن انداخته و روندهای اصلی داده را تشریح می‌کند.

کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دروس کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی الکترونیکی، سیستم اطلاعاتی منابع انسانی و فناوری اطلاعات در منابع انسانی تدوین شده و متخصصان منابع انسانی را مخاطب قرار می‌دهد و هدف آن راهنمایی آن‌ها برای استفاده درست و به‌جا از داده‌ها و درنهایت بهره‌مند شدن از کارکنانی هوشمند و مبتنی بر داده‌ها است؛ افرادی که به سازمان ارزش اضافه می‌کنند. البته مطالعه این کتاب به سایر افراد علاقه‌مند به هوشمندسازی منابع انسانی، مدیران کسب‌وکار و حتی کارکنان با هر جایگاه و موقعیت شغلی و همچنین دانشجویان و اساتید دانشگاهی نیز توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده‌ها

پذیرش فناوری، نه واگذاری مسئولیت به آن

من درباره سازمان‌هایی صحبت نمی‌کنم که تمام مسئولیت ایمنی کارکنان را به ماشین‌ها می‌سپارند. در سال ۲۰۱۶ داستان جالبی در مورد نحوه اعتماد نامعقول شرکت‌کنندگان پژوهش شرکت جورجیا تک به ربات‌ها، نقل محافل شد؛ حتی زمانی که واضح بود ربات‌ها آن‌ها را به‌سمت یک موقعیت خطرناک سوق می‌دهند. در این پژوهش، افراد توسط یک ربات کاملاً معیوب به اتاق هدایت می‌شدند. این ربات، یا آن‌ها را از مسیری که مشخصاً ناکارآمد بود به اتاق می‌برد یا در حین کار خراب می‌شد. همه این‌ها توسط پژوهشگر تنظیم شده بود. هنگامی‌که شرکت‌کنندگان در اتاق مستقر شدند، هشدار دود به صدا درآمد و سپس ربات معیوب آن‌ها را به راهرویی پر از دود مصنوعی هدایت کرد. قسمت ترسناک ماجرا اینجاست که حتی اگر ربات به‌وضوح افراد را به مسیر اشتباهی هدایت می‌کرد که دور از علائم خروج اضطراری بود، باز هم بیشتر افراد حاضر در این پژوهش ربات را دنبال کردند. عده‌ای حتی ربات را تا یک اتاق تاریک نیز دنبال کردند که با مبلمان مسدود شده بود. البته باز هم این شرایط توسط محقق تنظیم شده بود. با وجود اینکه در ابتدای آزمایش ثابت شده بود که ربات معیوب و غیرقابل اعتماد است، افراد به آن اعتماد داشتند. این تجربه عجیب نشان می‌دهد که چگونه به‌جای واگذار کردن تمام مسئولیت ایمنی به ماشین، باید از فناوری، تجربه انسانی و عقل سلیم در کنار هم استفاده کنیم.

در دنیای داده‌محور امروز تقریباً هر چیزی قابل سنجش است و اکنون سازمان‌ها می‌توانند بسیاری از کارهایی که کارکنان انجام می‌دهند و نحوه احساس آن‌ها را اندازه بگیرند. یکی از مثال‌های مورد علاقه من در مورد اینکه تا چه حد قادر به اندازه‌گیری هستیم، از دنیای بهداشت و درمان سرچشمه می‌گیرد. پایش مبتنی بر اَبر سلامتی۵۰۳ که از پیشرفت‌های جدید در پزشکی است، متخصصان خدمات درمانی را قادر می‌سازد تا از راه دور بر افراد نظارت کنند و در صورت لزوم کمک یا توصیه‌هایی به آن‌ها ارائه دهند. به‌عنوان مثال، یک وسیله پوشیدنی که توسط شرکت انفورماتیک خدمات درمانی فیلیپس۵۰۴ توسعه داده شده است، به افراد مسن کمک می‌کند تا به‌جای رفتن به خانه سالمندان در خانه خود زندگی کنند. این وسیله -یک فوب پلاستیکی۵۰۵ کوچک حاوی یک تلفن همراه کوچک- نرم‌افزار سنجش حرکت و شتاب‌سنج است که به گردن بسته می‌شود. نه‌تنها فرد با فشار یک دکمه روی فوب می‌تواند برای کمک تماس بگیرد، بلکه خود دستگاه می‌تواند در صورت از حال رفتن فرد، به سایرین هشدار دهد. در سیستم‌هایی مانند این، داده‌ها از وسیله پوشیدنی به فضای ابری منتقل می‌شوند و در آنجا برنامه‌های تحلیلی همه داده‌ها را به‌دقت مورد مطالعه قرار می‌دهند تا پس از کشف علائم نگران‌کننده، در صورت لزوم به متخصصان پزشکی هشدار دهند. وسایل پوشیدنی حتی می‌توانند تغییرات جزئی مانند بدتر شدن راه رفتن فرد که ممکن است نگران‌کننده و نیاز به درمان داشته باشد را تشخیص دهند. همچنین می‌توانند به‌طور پیوسته فشارخون، ضربان قلب، سطح قند خون، سطح اکسیژن خون و بسیاری از متغیرهای دیگر را ردیابی کنند. همان‌طور که در این فصل خواهیم دهید این نوع فناوری پوشیدنی می‌تواند نقش به‌سزایی در ایمنی و سلامت کارکنان داشته باشد و همواره نیز در حال پیشرفت است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۴۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
تومان