دانلود و خرید کتاب حقایقی درباره عشق فیلیپ آرداگ ترجمه نیلوفر محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقایقی درباره عشق اثر فیلیپ آرداگ

کتاب حقایقی درباره عشق

معرفی کتاب حقایقی درباره عشق

فیلیپ آرداگ در کتاب حقایقی درباره عشق به واقعیت‌ها، خرافات، شادی‌ها و اسطوره‌ها درباره این پدیده مهم و شگفت‌انگیز زندگی بشر پرداخته است.

 درباره کتاب حقایقی درباره عشق

این کتابچه درباره واقعیت‌ها، شادی‌ها، خرافات و اساطیر مرتبط باعشق حرف می‌زند که از  فرهنگ و ادبیات اقوام و ملل گوناگون جهان می‌آیند.

او در این کتاب به خدایان مرتبط با عشق همچون کوپید در روم باستان، سمبل‌های عاشقانه همچون قلب تیرخورده، فلسفه سالگرد ازدواج، ایین‌های مرتبط با عشق و عشق‌ورزی، و دیگر باورها و پاس‌داشت‌های مرتبط با عشق پرداخته است.

 خواندن کتاب حقایقی درباره عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به دانستن بیشتر درباره عشق مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره فیلیپ آرداگ

فیلیپ آرداگ نویسنده انگلیسی داستان های کودکان است، و ابتدا با سری کتاب های ادی دیکنز معروف شد. وی تاکنون بیش از ۱۰۰ کتاب از جمله داستان های بزرگسالان و کودکان غیر داستانی نوشته است. در طی سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ ، ارداگ با سرپل مک کارتنی و تصویرگر-انیماتور جف دانبار همکاری کرد تا نخستین کتاب کودکانه مک کارتی را با نام High in the Clouds بسازد.

 بخشی از کتاب حقایقی درباره عشق

فندق اغلب عنصر اصلی در پیشگویی‌های عاشقانه است. آداب و رسومی وجود دارد که باعث می‌شود آدم خاصی عاشق شما بشود، یا آشکار کند چه کسی نهانی عاشق شماست ... یا حداقل، اگر شانس بیاورید روزی عاشق شما خواهد شد!

یکی از این رسم‌ها این است که پسر پیش از انداختن فندق در آتش، نام دختر را بر زبان می‌آورد، اگر فندق ترکید و صدای بلندی کرد و تکه‌هایش پرت شد، نشان‌دهندهٔ این است که دختر نامبرده عاشق او خواهد شد (بعضی‌ها اعتقاد دارند اگر فندق بترکد و صاف روی لباس پسر بیفتد، او زندگی موفق عاشقانه‌ای خواهد داشت). به همین دلیل در بعضی جاها، به جشن هالووین جشن فندق‌شکنی هم می‌گویند.

اگر عاشق منی

بترک و بپر.

اگر نیستی، بمان و بمیر.

ترانهٔ عامیانهٔ انگلیسی

*****

گر به عشق‌تان خیانت می‌کنید، مراقب خرگوش‌ها باشید! داستان قدیمی زیادی از تبدیل شدن جادوگران به خرگوش صحرایی وجود دارد، خرگوش‌هایی که کارهایی شیطانی انجام داده‌اند، معمولاً خرگوش‌های سفید مرتکب این کارها شده‌اند.

در کشورهای غربی این باور وجود دارد که خرگوش‌های سفید روح دخترانی هستند که به دلیل خیانت عشق‌شان خودکشی کرده‌اند. آنها باز می‌گردند تا روح این عاشقان را تسخیر کنند، یا در بعضی موارد از آنان انتقام بگیرند.

داستانی هست که می‌گوید دختری که عشقش به او خیانت کرده بود به خرگوش سفیدی تبدیل شد و اسب عاشق خائن را به وحشت انداخت و باعث شد که اسب رم کند و پسر را زمین بزند و گردن او بشکند.

قلب خرگوش‌ها در درست کردن طلسم‌هایی برای ایجاد عشق و میل به ازدواج در افراد و گاهی برای انتقام استفاده می‌شود، در کاربرد رنگ موی خرگوش بیچاره هیچ تأثیری ندارد.

عشق به قدرت مرگ است و حسادت به بیرحمی هلاکت.

از غزل‌های سلیمان

انجیل ۱۶۱۱

******

کنف به طور وسیعی برای تولید طناب و گونی کاشته می‌شود و رسم و رسومی برای هنگام بذرافشانی آن وجود دارد، همانند بعضی از رسم و رسومات دیگر مطرح شده در این کتاب. اولین نشانهٔ این پیشگویی عاشقانه در کتاب باورهای عامیانهٔ گنجهٔ ننه قوزی در سال ۱۶۸۵ آمده است. به اعتقاد ننه قوزی، زنی که بذر کنف می‌کارد باید آنها را در پیشبندش بریزد، نه در سبد و هنگام بذرافشانی این را بخواند:

« بذر کنف می‌پاشم

بذر کنف می‌پاشم

تا کسی که عشق واقعی من است

به دنبالم بیاید و آن را درو کند »

پس از پایان کار یا در میانهٔ کار، پس از نه بار خواندن این ترانه، او مردی را که عاشق او می‌شود می‌بیند و با او ازدواج می‌کند ... یا صدای ناقوس را می‌شنود!

شنیدن صدای زنگ اصلاً خوش‌یمن نیست، چون به این معناست که دختر بذرافشان هرگز ازدواج نمی‌کند.

به نظر بعضی‌ها، به معنای مرگ اوست، همین اتفاق اگر به جای عاشقش تابوت ببیند هم اتفاق می‌افتد!

نظرات کاربران

آیناز ر
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

کتاب خوبی بود دوست داشتم نویسنده یه سری سنت ها و تفکرات قدیمی از داستان ها پیدا کرده تو کتاب جداگانه اورده تمامش راجب ازدواج و پیش بینی همسر آینده چه جوریه بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۲۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان