دانلود و خرید کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد آبراهام آکرمان ترجمه راضیه اربابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد اثر آبراهام آکرمان

کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد

کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد اثری از آبراهام آکرمان است که با ترجمه راضیه اربابی می‌خوانید. نویسنده در این اثر به مبحث تناقض و معنا در شکل شهر می‌پردازد.

درباره کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد

اگر نگاهی به معنای شهر در آثار گذشتگان بیندازیم، به نتایجی شگف‌آور برمی‌خوریم: به نظر می‌رسد که شکسپیر در نوشته‌هایش در تلاش بوده تا دیدگاه و نظریات افلاطون را کامل کند که اینطور گفته است: شهر، محلی برای همبستگی و بازتابی از روح انسانی است. 

در کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد به بررسی دیدگاه‌های دو شهرنشین برجسته قرن بیستم یعنی اِبِنزِر هاوارد و جِین جیکوبز می‌پردازیم. دیدگاه این دو نمایانگر دیدگاه‌های متضاد و متقابل شهرهای مدرن و برنامه‌ریزی شهری است. دیدگاه‌های متضاد این دو نفر، البته همچنان بر نظرات تمام اندیشمندان دیگر مقدم است. تعارض بین ایده‌های شهرنشینی هاوارد و جیکوبز به درک تفکر انسان و درهم‌آمیختگی شکل شهر کمک میکند. 

آبراهام آکرمان در این اثر تلاش می‌کند تا با نگاهی شهرگرایانه فراتر از تاریخ برنامه‌ریزی شهری قرن بیستم گام برداشته و به آن شکل و سامان دهد.

کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد را به تمام دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های معماری، مهندسی و شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب کهن الگوهای شهری جین جیکوبز و ابنزر هاوارد

یک طرح هوشمندانه در قرن شانزدهم برای حومه‌ای در رومورانتین فرانسه، توسط لئوناردو داوینچی ارائه شد.

که اگر مرگ لئوناردو و پس از آن رها شدن پروژه حومه شهر نبود، احتمالا تقلیدهای زیادی را در سراسر اروپا ایجاد می‌کرد و چهره شهرنشینی را تغییر می‌داد . با ورود صنعت پر سرو صدا و آلوده کننده در شهرها در اوایل مدرنیته و افزایش حومه نشینی به عنوان گزینه‌ای جذاب برای نخبگان شهری، پروژه لئوناردو بدون توجه، رها شد. برای طبقه‌های متوسط و متوسط رو به بالا، جستجوی مکانی استثنایی در برای سکونت در حومه شهر در اواخر مدرنیته، لزوما اعتبار حومه شهرها را به عنوان بخشی قانونی از شهر، خدشه‌دار نمی‌کند. اما اتکای روزافزون حومه شهرها به زیرساخت‌های حمل‌ونقل گران قیمت و حفظ و نگهداری، که توسط همه مالیات دهندگان و مودیان قابل پرداخت است، قطعا امروزه از انتقاد جیکوبز پشتیبانی می‌کند. بحران‌های شهری که جیکوبز تشخیص داده بود، با هجوم حومه‌های امریکای شمالی منجر به تشدید هزینه‌های گزاف در انتهای قرن شد. درحالی که همزمانی سیاست‌های رهن کم بهره با قیمت پایین و تأثیر آن بر صنعت مسکن، با دسترسی به اتومبیل‌های ارزان قیمت به توسعه دهندگان کمک کرد تا خانوارها را به حومه‌های بکشانند. اما بودجه‌های شهرداری برای مقابله با هزینه‌های زیرساختی ناشی از آن محدود شد. همانطور که در فصل شش نشان داده می‌شود، ریشه‌های عمیق‌تر روانی- فرهنگی بحران‌های شهری ما با مربوط به اسطوره آرمان شهر و طراح بزرگ است.

که دیدگاه‌های شهرگرایانه و اسطوره‌ای مدرن را متناوب از تصورات شهر به عنوان مکانیزم و ارگانیسم تقویت کرده بود. اسطوره‌های شهر ایدآل و طراح بزرگ در اواخر مدرنیته، باعث ظهور طرح‌های جامع شد که یک شیوه مفهومی از راه دور بود، که از طریق آن شهر طراحی شده و ساخته دست بشر به عنوان یک ادراک تحت فرمان و کنترل است. نقشه اصلی هاسمان با اندازه گیری چنین سنجش و اندیشه‌ای، برای طراحی مجدد مرکز شهر پاریس، نه تنها به خاطرِ بلوارهای زیبا با کَنده کاری های ظریف بلکه به خاطر شتاب و بهره در سرکوب کردن کمون‌ها در سال ۱۸۷۱ ،به یک پروژه موفق بدل شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان