دانلود و خرید کتاب ساختن و سکونت ریچارد سنت ترجمه مهدی نصراله زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساختن و سکونت اثر ریچارد سنت

کتاب ساختن و سکونت

نویسنده:ریچارد سنت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ساختن و سکونت

کتاب ساختن و سکونت اثری از ریچارد سنت است که با ترجمه مهدی نصرالله‌زاده در انتشارات همشهری به چاپ رسیده است. این کتاب به موضوع اخلاق شهری می‌پردازد.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

 درباره کتاب ساختن و سکونت

ساختن و سکونت کتابی است درباره نسبت کالبد مادی شهر با حیات کیفی جاری در آن‌ــ به تعبیر دیگر، کتابی است درباره شهر آن‌گونه که ساخته می‌شود و آن‌طور که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. 

در کتاب حاضر، ریچارد سنت، که خود روشنفکری نامدار در عرصه عمومی و از فعالان عرصه طراحی شهری و نظریه‌پردازی درباره آن است، کوشیده با ذکر مثال‌های متعدد، کاری را که شهرها، شهرسازی‌ها و شهرسازان از گذشته تا امروز در برقراری رابطه متوازن بین حیثیت مادی و معنوی شهر انجام داده‌اند، توضیح دهد و مورد به مورد، با رویکردی ارزش‌گذارانه که در آن «باز بودن» یا«گشودگی» شهر، در برابر فروبستگی آن، محک اصلی نقد نویسنده را ساخته، کامیابی‌ها و ناکامی‌های آنها را برشمرد. از آتن عهد باستان تا شانگهای ابتدای قرن بیست‌ و یکم، گشت‌ و گذار تاریخی نویسنده کل تاریخ زیست شهری را دربر می‌گیرد.

ساختن و سکونت به چکیده و عصاره یک زندگی‌ــ در اینجا، زندگی ریچارد سنت‌ــ که در شهرها زیسته شده می‌ماند و درنهایت، سرودی است در ستایش پیش‌بینی‌ناپذیری شهرها و فراخوانی برای مدارا و تکریمی از تفاوت و تنوع.»

خواندن کتاب ساختن و سکونت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران حوزه جغرافیای شهری و علوم اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب ساختن و سکونت

ایمانوئل کانت در سال ۱۷۸۴ در جستاری درباره زندگی جهانشهری چنین اظهار داشته که «از الوار تابیدهی انسانیت هیچگاه چیز راست و سرراستی ساخته نشده است.» شهر تابیده است، چون مختلط است، پر از مهاجرانی است که به ده‌ها زبان صحبت می‌کنند؛ چون نابرابری‌های موجود در آن بسیار خیره‌کننده است، طوری که یک طرف خانم‌های باریک‌اندامی را در حال صرف ناهار می‌بینی و چند خیابان آنطرف‌تر نظافتچی‌های به‌غایت خسته وسایل حمل ونقل عمومی را؛ و چون در آن فشار عصبی فراوان است، به جهت آنکه شهر محل تجمع انبوهی از فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاه‌ها شده است که دربه‌در به دنبال تعداد بسیار کمی شغل می‌گردند. آیا ویلِ فیزیکی می‌تواند این قبیل دشواری‌ها را رفع کند؟ آیا طرح‌هایی که هدف از آنها پیاده‌رو کردن این یا آن خیابان است هیچ کاری برای حل بحران مسکن خواهند کرد؟ آیا استفاده از شیشه سدیوم بوروسیلیکات در ساختمان‌ها مردم را نسبت به مهاجران روادارتر خواهد ساخت؟ شهر تابیده به نظر می‌رسد، چون عدم تقارن گریبانش را گرفته است، هم گریبان سیته و هم گریبان ویل را.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۹۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۹۰ صفحه

قیمت:
۱۷۱,۵۰۰
تومان