دانلود و خرید کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم) محمدرضا جباران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم) اثر محمدرضا جباران

کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم)

معرفی کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم)

کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم) نوشته محمدرضا جباران است. این کتاب را مرکز نشر هاجر منتشر کرده است. 

درباره کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم)

وقتی در جامعه با مسائل اجتماعی روبه‌رو می‌شویم، سؤالاتی ذهن ما را درگیر می‌کند: اینکه مسیر حقیقی سیر الی‌الله کدام است؟ انسان عابد در زندگی اجتماعی‌اش چه رفتاری باید داشته باشد؟ آیا ما نیز باید سیره زاهدان و عارفانی که درگوشه عزلت دنیا به راز و نیاز با معبود پرداختند و به کشف و شهود رسیدند را برگزنیم یا روش و منش عرفایی که با خلق معاشرت داشتند و عبودیت و اخلاق‌مداری را جز خدمت به خلق نمی‌دانند، انتخاب کنیم؟ آیا امکان دارد که انسان در جامعه، زندگی اجتماعی داشته باشد و از نظر فردی نیز رشد اخلاقی کند و برای رسیدن به مقصود طی طریق کند؟ این کتاب در صدد پاسخ به سؤالات مذکور است تا با دلائل متقن، روش اخلاقی زندگی اجتماعی را معرفی نماید. 

این کتاب می‌خواهد به شما کمک کند تا تا درک بهتری از اخلاقیات داشته باشید. با راهنمایی قرآن می‌توانید به بهترین روش برای یک زندگی سعادتمند و اخلاقی برسید. 

خواندن کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام طلاب حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق در قرآن (جلد سوم)

نظریات و استدلال‌ها

در مسئله عزلت و معاشرت در بین صاحب‌نظران مسلمان سه نظریه مطرح است.

نظریه اول: قائلان به عزلت؛ نظریه دوم: قائلان به معاشرت و نظریه سوم ترجیح معاشرت یا عزلت با توجه به شرایط. در ادامه ادله این سه نظریه را بررسی می‌کنیم.

۱. نظریه عزلت

برای اثبات برتری عزلت، چهار دسته دلیل اقامه شده است: «نخست نگاه قرآنی به عزلت؛ دوم آثار و فوایدی که در عزلت نصیب انسان می‌شود؛ سوم زیان‌هایی که در جامعه گریبان کنشگر را می‌گیرد؛ چهارم سفارش‌های پیشوایان به عزلت».

قائلان به نظریه عزلت برای اثبات مدعای خود می‌توانند به چهار دسته از ادله تمسک کنند: «آیات دال بر ضروری بودن عزلت؛ روایات دال بر سفارش به عزلت؛ تبیین فواید عزلت؛ تبیین زیان‌های معاشرت».

الف) آیات دال بر عزلت

از نظر قائلان به عزلت، قرآن کریم حداقل در دو جا عزلت را به مثابه یک حرکت لازم و ضروری برای شخص بیان کرده است؛ نخست در داستان اصحاب کهف که می‌فرماید:

وَ إِذْ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَ مَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَی الْکَهْفِ یَنشُرْ لَکُمْ رَبُّکُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ یُهَیِّئْ لَکُمْ مِنْ أَمْرِکُمْ مِرفَقًا. (کهف: ۱۶)

و چون از آنها و از آنچه جز خدا می‌پرستند، کناره گرفتید، پس به غار پناه جویید تا پروردگارتان از رحمت خود بر شما بگستراند و برای شما در کارتان گشایشی فراهم سازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان