دانلود و خرید کتاب مهدویت و ظهور محمدعلی اخویان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهدویت و ظهور اثر محمدعلی اخویان

کتاب مهدویت و ظهور

معرفی کتاب مهدویت و ظهور

مهدویت و ظهور اثری از محمدعلی اخویان، رحیم کارگر با موضوع مهدویت است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب مهدویت و ظهور

«مهدویت» ارزش و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ اسلامی دارد. دین‌مداران، در این باورداشت، از میراث گران‌بهای نبوی بهره‌های فراوانی برده و از خوان برکات علوی و جعفری استفاده‌های سرشاری کرده‌اند. مهدویت؛ یعنی، اندیشه حضور حجت الهی در هر زمان و هدایت‌بخشی مداوم او که در نهایت، کمال نهایی و رستگاری انسان‌ها را در پی دارد.

 این کتاب ابتدا ضرورت طرح معارف مهدویت را مطرح کرده است. سپس به اندیشه ظهور منجی در ادیان و مذاهب مختلف همچون زرتشی، یهود، مسیحیت و اسلام و مذاهب ان پرداخته است. حیات و وجود امام مهدی (عج)، دوران غیبت و پنهان زیستی،انتظار عاشقان، آخرالزمان و نشانه های ظهور، هنگامه ظهور و قیام، یاران موعود و عصر طلایی ظهور از دیگر مباحثی هستند که در این کتاب به تفصیل به انها پرداخته شده است.

 خواندن کتاب مهدویت و ظهور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث مهدویت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مهدویت و ظهور

انتظار موعود آخرالزمان (مسیحا باوری)، در تاریخ پر فراز و نشیب یهودیت به شکل‌های مختلف مطرح بوده است. بر مبنای اعتقادات یهودیان، مسیحا (ماشیح) است که جهان درخشان و شکوهمند آینده را می‌سازد. به اعتقاد برخی از آنان: ظهور مسیحا و فعالیتش برای بهبود بخشیدن وضع جهان و تأمین خواست‌ها و نیازهای مردمان، بخشی از نقشه‌های خداوند در آغاز آفرینش بوده است و وجود منجی جهان، پیش از آفرینش کائنات، به ذهن خداوند خطور کرده است (!) به اعتقاد یهودیان، نجات دهنده، انسانی است همانند دیگران که از سوی خداوند، مأمور انجام وظیفه خاصی شده است. تِلْمود او را انسانی می‌داند که برخوردار از جبروت خدایی است و جهان را با نور خویش روشن می‌کند.

مسیحا (ماشیح)

واژه «مسیحا» از روی «ماشیح» ساخته شده است. این واژه در اصل لقب پادشاهان قدیم بنی‌اسرائیل بود؛ ولی در زمان‌های بعد، به پادشاه آرمانی یهود اطلاق شد. حدود شش قرن پیش از میلاد (۲۶۰۰ سال قبل)، پادشاه ستمکاری به نام بخت النّصر از بابل (پایتخت عراق آن روز)، به فلسطین یورش برد و دولت بنی‌اسرائیل را منقرض کرد. وی جمعی از بنی‌اسرائیل را کشت و جمع کثیری را به شهر بابل عراق کوچ داد. بر اثر این حادثه - که مهم‌ترین نقطه عطف تاریخ بنی‌اسرائیل است - این امید پدید آمد که خدا، یک رهبر رهایی بخش از خاندان داوود می‌فرستد تا ماشیح بنی‌اسرائیل باشد و روزگار خوش قدیم را برگرداند. در کتاب اشعیاء آمده است:

«نهالی از تنه یسّی (پدر داوود)، بیرون آمده، شاخه‌ای از ریشه‌هایش خواهد شکفت و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت؛ یعنی، روح حکمت و فهم و روح مشورت و قوّت و روح معرفت و ترس از خداوند و خوشی او در ترس خداوند خواهد بود و موافق رؤیت چشم خود، داوری نخواهد کرد و بر وفق سمع گوش‌های خویش تنبیه نخواهد نمود؛ بلکه مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین، به راستی حکم خواهد نمود. جهان را به عصای دهان خویش زده، شریران را به نفخه لب‌های خود خواهد کشت و کمربند کمرش عدالت خواهد بود و کمربند میانش امانت. گرگ با برّه سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر و پرواری با هم و طفل کوچک، آنها را خواهد راند. گاو با خرس خواهد چرید و بچه‌های آنها با هم خواهند خوابید... در تمامی کوه مقدس، ضرر و فسادی نخواهند کرد؛ زیرا که جهان از معرفت خداوند پر خواهد بود؛ مثل آب‌هایی که دریا را می‌پوشاند».


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۳۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۷۵۰
تومان