دانلود و خرید کتاب هدیه مادر یوسف غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هدیه مادر اثر یوسف غلامی

کتاب هدیه مادر

نویسنده:یوسف غلامی
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هدیه مادر

کتاب هدیه مادر اثری از یوسف غلامی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این کتاب به والدین کمک می‌کند تا با دلایل حجاب دختران آشنا شوند. 

درباره کتاب هدیه مادر

حجاب داشتن و پوشیدگی، یکی از احکامی است که امروزه درباره آن بسیار صحبت و گفتگو می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها هستند که درباره دلایل و چرایی آن آگاهی و اطلاعات چندانی ندارند و بسیاری دیگر نیز، نمی‌توانند دلایل و یا اطلاعات و دانسته‌های خود را به دیگران منتقل کنند. راه حل چیست؟

یوسف غلامی در کتاب هدیه مادر، نتیجه سال‌ها تلاش و پژوهش خود را درباره حجاب منتشر کرده است. این اثر در حقیقت مانند راهنمایی است که به والدین کمک می‌کند تا با دلایل حجاب دختران آشنا شوند و به این ترتیب با آگاهی فرزندانشان را در مسیر انتخاب پوشش خود کمک دهند. نویسنده برای نگارش این اثر و پژوهش درباره آن مدت زمان هجده سال زمان صرف کرده است و نتیجه را در این اثر آورده است. نتیجه‌ای که هم درباره حجاب و پوشیدگی و فواید آن توضیح می‌دهد و هم شیوه آموزش حجاب را در بر دارد. 

کتاب هدیه مادر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب هدیه مادر را به تمام والدینی که دغدغه تربیت اسلامی فرزندانشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب هدیه مادر 

شما نمی‌توانید هر روز و هفته با جمعی بستگان غیر معتقد به ارزش حجاب، رفت و آمد کنید و از طرفی انتظار داشته باشید دختر نوجوان شما استدلال‌هایتان را دربارهٔ حجاب به سادگی بپذیرد و بدان پایبند باشد. پس پیش از آن‌که با همسر خود دربارهٔ طرز لباس پوشیدن دختر نوجوانتان به گفتگو و اختلاف‌نظر بپردازید، دربارهٔ میزان ارتباط خود با فامیلِ غیرپایبند به حجاب به اتفاق‌نظر دست یابید. تا زمانی که نتوانید روابط فامیلی خود را مدیریت کنید نمی‌توانید دربارهٔ طرز لباس پوشیدن فرزندتان به توافق نظر دست یابید. فرزندتان نیز میان شما دو نفر (پدر و مادر) بیشتر موافق‌طرح آن کسی است که اور ا آزادتر می‌گذارد و برایش محدودیت قایل نمی‌شود.

شاید می‌گویید: به فرض که همهٔ دختران و زنان فامیل ما به حجاب پایبند باشند، بی‌حجابان جامعه را چه باید کرد؟ نه آنها را می‌توانیم پایبند کنیم و نه نوجوانمان را از مواجهه با آنان دور بداریم. پس در هر صورت، مشکل تأثیرپذیری از محیط، زدوده نشده است.

پاسخ: تأثیرپذیری دختران نوجوان از محیط درون خانواده و فامیل بسیار بیشتر از محیط اجتماعی است. این اعضای درون خانواده و فامیل‌اند که هر دم نوجوان ما با آنها در معاشرت است و با اینان است که رابطهٔ عاطفی دارد. شاید شما بتوانید بی‌حجابی اجتماعی را به گونه‌ای برای وی توجیه کنید، اما بی‌حجابی دخترخاله و دایی و عمو بدین سادگی امکان‌پذیر نیست.

چندی پیش زنی برای مشاوره به دفتر نویسنده آمده، اظهار می‌کرد: دختر شش ساله‌ام از همراهی من با خود اجتناب می‌کند. نظرش این است که من نباید با چادر همراه او بیرون آیم. باید مثل خانم‌های کم حجاب و البته با آرایش کنارش حضور یابم.

پس از اندکی گفتگو متوجه شدم اولین باری که این دختربچه از مادرش چنین تقاضایی کرده پس از وقتی بوده که او را به مجلس عروسی باشکوهی برده است. دختربچه در آن مجلس همه را زیبا، بدون حجاب، آرایش نموده و خوشبو مشاهده کرده است. از آن به بعد همیشه وضع پوشش بیرون از خانهٔ مادرش را با «وضع ناپوشیدهٔ خوش‌نمای خانم‌های درون مجلس عروسی» مقایسه کرده و از لباس مادرش بیزار شده است! هرچه مادر در صدد برمی‌آید دخترش را توجیه کند وی نمی‌پذیرد. گویا مغزش به ویروس آلوده شده بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۴۰۰
تومان