دانلود و خرید کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی جفری دلمون ترجمه ابوالفضل عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی اثر جفری دلمون

کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی

معرفی کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی

کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی اثر جفری دلمون یک راهنمای کلیدی برای سیاستگذاران حوزه اقتصاد است.

موضوع امینت اقتصادی، در حوزه مسائل اقتصادی در سطح کلان و به‌ویژه در سطح سیاست‌گذاری، مقوله‌ای بسیار مهم تلقی می‌شود که از جمله مهم‌ترین پیش‌نیازها برای رشد و توسعه اقتصادی به شمار می‌آید. شرایط امن اقتصادی کمک می‌کند فعالان اقتصادی در شرایط قابل پیش‌بینی و با هزینه‌های اندک، فعالیت‌های اقتصادی خود را دنبال کنند. حفظ ثبات و تأمین شرایط امن اقتصادی همواره به‌مثابه یکی از اصول اساسی در اقتصاد ملی مورد توجه بوده است.

مؤسسه تحقیقاتی تدبیر اقتصاد به‌عنوان مؤسسه پیشرو در تولید ادبیات بومی در حوزه امنیت اقتصادی تلاش می‌کند برای تقویت بنیان‌های علمی، پژوهشی و نظری در حوزه امنیت اقتصادی کشور و بهبود شرایط اقتصادی، ابعاد مختلف اقتصاد ملی را مورد بررسی قرار داده و ضمن شناسایی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر امنیت اقتصادی، راهکارهای مناسبی را در این حوزه ارایه نماید.

 درباره کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی

ضعف در زیرساخت‌های اقتصادی مانعی برای رشد اقتصادی و رقابت‌پذیری بین‌المللی است . همچنین کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز، علت مهمی برای پایین بودن کیفیت زندگی، بیماری و مرگ به شمار می‌رود . پروژه‌های زیرساختی، نرخ بازده اجتماعی بالایی دارند، تحقیقات نشان می‌دهد، رشد ناشی از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها به نفع فقیران است، به‌طوری که افزایش سطح درآمدی فقیران به‌نسبت بیش از افزایش درآمد کل است. هنوز هم، در حالی که بخش عمومی قسمت عمده تأمین مالی را برای خدمات تأمین زیرساخت‌ها ارایه می‌کند، اما سرمایه‌گذاری‌ها به‌اندازه‌ای نبوده‌اند که به تقاضا پاسخ دهند و دولت‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا تأمین کارآمد خدمات زیرساختی را بهبود بخشند. یکی از ابزارهای موجود برای سیاست‌گذاران به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری در خدمات زیرساختی و بهبود کارآیی آن، مشارکت بخش عمومی و خصوصی در زیرساخت‌هاست.

مشارکت عمومی ـ خصوصی شیوه‌ای از تهیه خدمات زیرساختی را ارایه می‌دهد که در ماهیت با تهیه سنتی آنها توسط بخش عمومی (که چالش‌های متعددی را به همراه دارد) متفاوت است. در این کتاب، یک دستورالعمل کاربردی برای اجرای پروژه‌های مشارکت عمومی ـ خصوصی ارایه ‌می‌شود و به‌طور ویژه برای آن دسته از سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزانی هدف‌گذاری شده است که نیاز به درک مناسبی از مسایل کلیدی مختص به توسعه و تأمین مالی پروژه‌های مشارکت عمومی ـ خصوصی دارند. در این بین، توجه خاصی به آماده‌سازی مناسب و پیاده‌سازی اندیشمندانه آنها شده است. 

در این کتاب، تجارب شخصی در این زمینه و دانش جمعی حاصل از پژوهش‌های سایر محققان آورده شده است.

در فصل یک، مقدمه‌ای در مورد مبانی مشارکت عمومی ـ خصوصی ارایه می‌شود و در مورد ماهیت مشارکت عمومی ـ خصوصی و فضای سرمایه‌گذاری که برای جذب مشارکت عمومی ـ خصوصی مورد نیاز است، بحث می‌شود. در فصل دوم، نحوه انتخاب یک پروژه مشارکت عمومی ـ خصوصی مناسب و چگونگی آماده‌سازی این پروژه برای پیاده‌سازی توصیف می‌شود. در فصل سوم، در مورد تأمین مالی مشارکت عمومی ـ خصوصی، منابع تأمین وجوه بالقوه، نحوه کارکرد تأمین مالی پروژه‌ای (که با عنوان تأمین مالی با حق بازستانی محدود نیز شناخته شده است) و کارهایی که دولت می‌تواند برای بهبود جریان‌های تأمین مالی به‌منظور مشارکت عمومی ـ خصوصی انجام دهد‌، سخن به میان می‌آید. در فصل چهارم، ریسک‌هایی که در پروژه‌های مشارکت عمومی ـ خصوصی با آنها مواجه می‌شویم، توضیح داده ‌می‌شود و در فصل پنجم، نحوه تخصیص ریسک از طریق قراردادهای مختلف پروژه توصیف می‌شود.

 همان‌طور که خواهیم دید، رویکرد مربوط به تخصیص ریسک و ساختارهای پروژه، براساس بخش مربوط متفاوت خواهد بود. در فصل ششم، در مورد این موضوع بحث می‌شود که پس از آنکه قرارداد امضا، تأمین مالی انجام و پروژه پیاده‌سازی شد، چه اتفاقی می‌افتد. در فصل هفتم، خلاصه‌ای از برخی ویژگی‌های کلیدی تخصیص ریسک پروژه‌های مشارکت عمومی ـ خصوصی در زیرساخت‌های مربوط به بخش‌های گوناگون ارایه می‌شود. در فصل هشتم، آثار بحران‌های مالی و اقتصادی بر مشارکت عمومی ـ خصوصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و گزینه‌هایی برای تعدیل پروژه‌ها مطابق با این بحران‌ها پیشنهاد می‌شود.

 خواندن کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و سیلستگذاران اقتصادی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مشارکت عمومی - خصوصی در پروژه های زیرساختی

در دنیای امروز، زیرساخت‌ها به‌طور اساسی مسأله‌ای مرتبط با بخش عمومی هستند، به‌طوری که مقادیر سالانه‌ سرمایه‌گذاری شده به‌وسیله بخش عمومی در زیرساخت‌ها از مقادیری که توسط بخش خصوصی انجام شده‌اند، بیشتر است. مشارکت عمومی ـ خصوصی قراردادی است که براساس آن، بخش خصوصی خدمات زیرساختی را به بخش عمومی تحویل می‌دهد یا به بخش عمومی کمک می‌کند تا وظیفه خود را مبنی‌بر تحویل خدمات زیرساختی به عموم مردم انجام دهد. حتی برای بیشتر ارایه‌دهندگان خدمات عمومی نیز سرمایه‌گذاری‌های خصوصی قسمت مهمی از ارایه موفقیت‌آمیز خدمات را تشکیل می‌دهند، خواه این کار از طریق قراردادهای ساخت، قراردادهای ارایه خدمات، تحویل کالا یا سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام شود. چهارچوب قراردادهای مشارکت عمومی ـ خصوصی می‌تواند کمک کند تا همکاری بخش خصوصی در ارایه خدمات یادشده به نحو کاراتری باشد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه