دانلود و خرید کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام طاهره فرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام اثر طاهره فرهادی

کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام

معرفی کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام

کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام نوشته طاهره فرهادی است. کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام با نگاهی دینی به سوالات پیرامون هستی‌شناسی پاسخ می‌دهد.

درباره کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام

علوم بشری، تنها قسمت محدودی از جهان را برای انسان روشن می‌کند تا قسمتی از واقعیتِ نهفته در فیزیک را، تجربه کند و ببیند و آن را بشناسد و آنگاه، به کل حقیقت، که شباهت به آن دارد، اما لزوماً و ماهیتاً با ابزارهای فیزیکی مشاهده نشدنی است، ایمان پیدا کند. همواره معتقد بوده ام، جهان آفرینش، دارای یک قانون فراگیر کلی ریاضی و دقیق بوده و بر مبنای حقیقتی روشن، استوار است. این قانون، که خرد و دانش آن را آشکار می‌سازد، بر نظام آفرینش حاکم است. پروردگار متعال با ایجاد قانون حقیقی و روشن و عقلانی که در جهان و بر جهان، حاکم ساخته است، آن را اداره می‌کند. او به انسان‌های طالب دانستن، یاری می‌دهد و الهام می‌کند که این قوانین را کشف کنند، تا با درک و آشکارساختن این قوانین و روابط فیزیکی موجود در جهان، واقعیت جهان را، برای همگان توصیف کنند. هر نظری، که از این قانون پیروی نکند، خرافات و باطل است. اینکه کل جهان و انسان موجود در آن، از متافیزیکی واحد و عظیم برخوردار است، عقلاً انکار ناپذیر است. هر انسانی می‌داند در متافیزیک وجود خویش، بیش از فیزیک خویش، زندگی می‌کند. جهان هستی، مجموعه‌ای از موجودات است که در مراتب وجودی متعدد و صورت‌های ظاهری متفاوت به تناسبِ آن مراتب، آفریده شده‌اند؛ همین تعدد و اختلاف، باعث ایجاد گوناگونی موجودات در هستی شده است و گوناگونی اساس شناخت است. این کتاب پاسخی است به پرسش‌های هستی شناسانه. 

خواندن کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ابن کتاب را به تمام کسانی که به دنبال پاسخی برای پرسش‌های فلسفی‌شان هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پاسخ به پرسش های فلسفی دوران کودکی ام

در آغاز، به اختصار واژه‌هایی که به‌طور مکرر در نگارش این کتاب، مورد استفاده قرار گرفته اند، تعریف می‌شوند.

فیزیک: شامل هر پدیده یا واقعیتی است که، به دنیای مادی تعلق دارد و با پارامترهای موجود در دانش فیزیک یا معیارهای فیزیکی، قابل ردیابی و اندازه‌گیری است. تمام این پارامترها در حوزهٔ مربوط به ماده و انرژی قرار دارند. (البته گاهی در متن کتاب، فیزیک به معنی ساختار و شکل ظاهری و نیز به معنیِ دانش فیزیک به کار رفته است.)

متا فیزیک: شامل تمامی حقایق و واقعیاتی است که، وجود دارند، ولی با معیارهای دانش فیزیک و ابزار فیزیکی، قابل ردیابی و اندازه‌گیری نیستند. کل هستی منهای فیزیک، همان متافیزیک است. 

حرکت افقی موجود: این حرکت هنگامی وجود دارد که در پسِ هستی ظاهری و حرکتِ یک شیء در جهان، حرکتِ باطنیِ متفاوتی با آن، وجود نداشته باشد. یعنی حرکت ظاهری و باطنی یک موجود با هم یکی باشند.

حرکت عمودی موجود: این حرکت هنگامی ایجاد می‌شود که در پسِ هستی ظاهری و حرکتِ یک شیء، حرکتِ باطنیِ متفاوتی با آن، وجود داشته باشد؛ یعنی حرکت ظاهری و باطنی در موجود، متفاوت باشد.

مطالبی که در این فصل به آنها پرداخته می‌شود:

۱-۱. تقسیم بندی و ماهیت، ساختار جهان هستی (شکل، جنس).

۱-۲. آفرینش

۱-۳. حیات

۱-۴. زمان

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۴۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان