دانلود و خرید کتاب دهم عید فاطمه سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دهم عید اثر فاطمه سلطانی

کتاب دهم عید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دهم عید

کتاب دهم عید به قلم فاطمه سلطانی داستانی با الهام از یکی از وقایع سال‌های مشروطه در ایران است. مقابله روس‌ها با جنبش مشروطه در مشهد که این شهر را در آشوب و اغتشاش فروبرد.

درباره کتاب دهم عید

در دی ماه سال ۱۲۹۱شمسی مصادف با محرم سال ۱۳۳۰ قمری، قشون روس برای مقابله با جنبش مشروطه مشهد را اشغال نمود. شهر در تقابل با سه گروهِ موافقان مشروطه، مخالفان مشروطه و طرفداران محمد علی شاه که از مملکت گریخته بود، در آشوب و اغتشاش فرو رفته بود. در این بین جیران، دختر شمس الدین طوسی یکی از بازاریان مشهور مشهد و موافق دوآتشه مشروطه در پی گم شدن پدرش راهی ارگ حکومتی می‌شود تا سراغ او را از رکن الدوله، والی مشهد بگیرد…

خواندن کتاب دهم عید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران ادبیات داستانی به ویژه داستان‌های تاریخی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب دهم عید

….دو تا از نگهبان‌ها تفنگ‌هایشان را به کنار گاری تکیه دادند و برای خالی کردن گاری اول جلو رفتند. سر یکی از جسدها را گرفتند ولی ناله‌ای که از حلقومش بیرون آمد باعث شد نگهبان با ترس خودش را عقب بکشد. وقتی که کتف‌های مرد را رها کرد سر مرد با شدت خورد روی زمین و صدای شکستن جمجمه‌اش بلند شد. نگهبان دیگر که پاهای مرد را گرفته بود با پوزخند گفت: « نترس حالا دیگه راس راسی مُرد. جمش کن بریم.»

صدای شلیک یک گلوله نگاه جیران و میخائیل را کشید بالای سر گودال. صدای پر زدن پرنده‌ها از روی درخت‌های بالای سرشان بلند شد. مردی که فحش داده بود سرِ شش‌لولش را که به خاطر شلیک گلوله به سر یکی از اجساد دود می‌کرد، فوت کرد….

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه