دانلود و خرید کتاب نمی از یم رمضان محمدامین پورامینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نمی از یم رمضان اثر محمدامین  پورامینی

کتاب نمی از یم رمضان

معرفی کتاب نمی از یم رمضان

محمدامین پورامینی( -۱۳۴۱)، پژوهشگر دینی است.

این کتاب دربردارنده مجموعه‌ای از دعاها ویژه هر روز از ماه رمضان است.

در بخشی از پیشگفتار کتاب می‌خوانیم:

«دعاهایی که برای روزهای ماه مبارک رمضان وارد شده است را ابن‌عباس از لسان پیامبر (ص) نقل کرده است. مصدر این دعاها کتاب «اقبال الاعمال» سید ابن‌ طاووس و دو کتاب کفعمی است، از وی در زمینه دعا دو کتاب «البلد الامین» و «المصباح» را داریم. این دعاها نیز در البلد الامین و مصباح او نقل شده است. مرحوم سید ابن طاووس نیز بسیاری از این دعاها را با تفاوت مختصری در «اقبال الاعمال» آورده است که از همین طریق به «بحارالانوار» منتقل شده است.

همچنین مرحوم علامه مجلسی در کتاب «زاد المعاد» دعاهای هر روز ماه مبارک را نقل کرده است، که پس از آن به «مفاتیح‌الجنان» مرحوم حاج شیخ عباس قمی منتقل شده است. سند این دعاها گرچه مُرسل است، ولی از باب تسامح در ادلّه سنن، خواندن آن خوب و دارای ثواب خواهد بود، علاوه بر آن‌که دارای پیام‌های بسیار زیبا وسازنده در ابعاد فردی واجتماعی وتربیتی است. همچنین کفعمی در «البلد الامین» ثواب این دعاهای با عظمت را برای ایام ماه مبارک نقل کرده است که محدث قمی آن را در «مفاتیح‌الجنان» نیاورده است.»

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۰۳/۲۵

در این کتاب با استفاده از آیات و روایات توضیحاتی مربوط به دعاهای ماه مبارک رمضان داده شده و به تبیین و تبلور بعضی صفات و رفتار شایسته و عملی در چهره امامان و بزرگان دین پرداخته شده است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
«یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمان‌ها گناه است؛ و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید.»
S
در اول دعای کمیل چنین می‌خوانیم: اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتی تَهْتِک الْعِصَمَ خدایا! ببخش آن گناهانی را که پرده‌های پاکی را می‌درد، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتی تُنْزِلُ النِّقَمَ خدایا! ببخش آن گناهانی را که بر من کیفر عذاب نازل می‌کند، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتی تُغَیرُ النِّعَمَ خدایا! ببخش آن گناهانی را که نعمت‌ها را دگرگون می‌سازند، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لیَ الذُّنُوبَ الَّتی تَحْبِسُ الدُّعاَّءَ خدایا! ببخش آن گناهانی را که پذیرش دعا را باز می‌دارد، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتی تُنْزِلُ الْبَلاَّءَ خدایا! ببخش آن گناهانی را که بلا فرو ‌فرستد.
S
در روایات معصومان: آمده است: «ایمان چهار رکن دارد؛ اول توکل بر خدا، دوم تفویض امور به خدا، سوم راضی به رضای خداوند و چهارم تسلیم امر الهی شدن.»
S
«یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی‌ إِلی‌ رَبِّک راضِیةً مَرْضِیةً فَادْخُلی‌ فی‌ عِبادی وَ ادْخُلی‌ جَنَّتی‌» ای نفس آرام گرفته به سوی پروردگارت باز گرد در حالی که تو از او راضی هستی و او از تو راضی، پس داخل بندگان من شو، و وارد بهشت من شو. حالات سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا تجلّی مقام رضاست؛ حضرت در لحظات آخر، صبر و رضای خود را در قالب مناجات نشان داده است که ما از درک آن عاجزیم. آن کلمات و عبارات در حالی صادر شده است که حضرت خود غرق در خون بر روی زمین افتاده و در حالی است که عزیزترین افرادش در مقابل چشمانش، پَرپَر شده و خاندانش در آستانه اسارت قرار گرفته‌اند.
S
امیرمؤمنان (ع) می‌فرماید: «بهشت، خانه امان و استقرار است.» همچنین از حضرت روایت شده است: «جان‌های شما بسیار گران‌بهاست و بهای آن بهشت است، اگر به کمتر از آن بدهید، ضرر کرده‌اید.»
S
در دعای روز دهم بر چهار نکته تکیه شده است: توکل؛ کامروایی و سعادت؛ قُرب و نزدیکی به خدا؛ احسان الهی.
S
در ادارات شاهد هستیم زمانی که برای ارباب رجوع مشکلی پیش می‌آید، با این پاسخ مواجه می‌شود که این مشکل شماست؛ این‌گونه سخن گفتن با اخلاق و منش اسلامی سازگار نیست. اگر شاهدیم که گرهی در کار فردی هست و برایش مشکلی ایجاد شده، هنر آنست که گره را بگشاییم، نه آن که نمک بر زخم او بپاشیم.
S
باید معارف دین را از علما و اهل معنا پرسید و فهمید، وگرنه گرفتار ضلالت و گمراهی خواهیم شد.
S
خداوند در سوره نساء می‌فرماید: «وَ مَنْ یعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَکرٍ أَوْ أُنْثی‌ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِک یدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَ لا یظْلَمُونَ نَقیراً»؛ «و کسی که چیزی از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که ایمان داشته باشد، چنین کسانی داخل بهشت می‌شوند و کمترین ستمی به آنها نخواهد شد.»
S
«اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِک»؛ «خدایا مرا نزدیک کن به آنچه مورد رضای توست.»
S

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان