دانلود و خرید کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان گاوین رید ترجمه زهرا پوراسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان اثر گاوین رید

کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان

معرفی کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان

صد ایده برای کودکان نارساخوان کتابی نوشته گاوین رید و شانون گرین است که با ترجمه زهرا پوراسدی به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان

نارساخوانی می‌تواند وضعیت گیج‌کننده‌ای باشد زیرا نظریه‌های مختلفی در خصوص ماهیت آن وجود دارد. مشکلات و عدم شناخت واجی، فرضیهٔ نقص دیداری و نظریه‌های عدم تعادل در رژیم غذایی و هم‌چنین مشکلات مربوط به هماهنگی‌های حرکتی را دراین‌باره می‌توان نام برد؛ بنابراین اغلب معلمان که در کلاس درس مشغول به تدریس هستند وقت کافی برای مطالعهٔ همهٔ این نظریه‌ها و پیشینه‌هایش ندارند تا شیوه‌های جدید تدریس را در کلاس آموزش یا گسترش دهند. 

هدف این کتاب ارائهٔ برنامه‌هایی برای کلاس درسی است. هم‌چنین تمامی ایده‌های کتاب با دانش‌آموزان نارساخوان در همهٔ سنین، مورد آزمایش قرارگرفته است.

ایده‌ها به شیوه‌ای ارائه‌شده‌اند که به معلمان اجازه می‌دهند تا آن‌ها را برای کلاس‌های خاص خود در مدارس تغییر دهند، بنابراین معلمین تمام پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه می‌توانند از آن استفاده کنند.

همهٔ ایده‌ها قابل استفاده هستند و نیازی به تجهیزات یا وسایل خاصی نیست فقط نیاز به زمان و دانش دارند. 

این کتاب به ۱۰ بخش تقسیم شده که در آن برخی از اصول کلی تدریس و حمایت از دانش‌آموزان نارساخوان وجود دارد. همهٔ این‌ها به شکل ایده‌ها در بخش اول (آموزش صحیح) تا ایده صدم در مورد راهنمایی دوستانهٔ نارساخوانی آورده شده است. اگرچه بیشتر ایده‌های کتاب در مورد طیف گسترده‌ای از موضوع‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما برخی ایده‌های خاص در مورد آموزش مانند زبان، علوم پایه، زبان‌های مدرن، نمایش و موسیقی در بخش دهم کتاب آورده شده است. امید است که کتاب پیش‌رو با ارائهٔ تمرین‌هایی با صرفه‌جویی در وقت و نیز فراهم کردن پاسخ‌های آماده و مناسب که برای حمایت از دانش‌آموزان نارساخوان در مدرسه آماده شده، مفید واقع شود. ذی‌نفعان واقعی این ایده‌ها خود دانش‌آموزان نارساخوان هستند.

خواندن کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 معلمان و مربیان و مشاوران تربیتی مدارس مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب صد ایده برای کودکان نارساخوان

توانایی روان‌خوانی به درک مطلب کمک می‌کند اما کودکان نارساخوان اغلب خواندن روان متن برایشان دشوار است.

افزایش روان‌خوانی یعنی سریع خواندن یک صفحه توسط دانش‌آموزان که پس‌ازآن، باید دوباره صفحه را بخوانند و زیر همهٔ کلمات کلیدی خط بکشند و در انتها باید به‌تنهایی واژه‌هایی را که زیر آن خط کشیدن را بخوانند. برای این منظور دانش‌آموزان باید چندین بار تلاش کنند. ممکن است زیر واژه‌های کلیدی نکاتی را بنویسند، پس بهتر است با صفحه‌ای دیگر سعی کنید بدون برجسته کردن کلمات کلیدی تمرین را تکرار کنید. آن‌چه را که اخیراً خوانده‌اند را با آن‌ها در میان بگذارید، بحث کنید و با خلاصه کردن نکات کلیدی متن را تمام کنید. این کار را با تبدیل متن به یک بازی می‌توانید با صرف زمان کمتری که برای خواندن یک متن لازم است، انجام دهید. حتی می‌توانید زمانی بسیار عجیب مثلاً ۴۵ ثانیه را برای این کار کنار بگذارید! به‌این‌ترتیب که دانش‌آموزان تنها باید بر کلمات اصلی متمرکز شوند. این تمرین برای دانش‌آموزان دارای نارساخوانی بسیار خوب است چون آن‌ها اغلب مشکل جزئی با کلمات کم‌اهمیتی مانند «شود و شد» دارند و ممکن است زمان زیادی را برای تلفظ کردن این کلمات سپری کنند. اگرچه این کلمات جزئی ممکن است معنی جدیدی به متن اضافه نکنند، تلاش برای خواندن با دقت هر کلمه می‌تواند جریان خواندن و درک مطلب را مختل کند. پس با تبدیل کردن این مشکل به یک بازی سرگرم‌کننده می‌توانید هرگونه اضطراب را به حداقل رسانید و آن را برای هر کس به چالش بکشید؛ بنابراین کودک نارساخوان به‌هیچ‌وجه احساس متفاوت بودن نمی‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۳۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان