دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع طلا بابک افروخته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع طلا اثر بابک افروخته

کتاب راهنمای جامع طلا

معرفی کتاب راهنمای جامع طلا

کتاب راهنمای جامع طلا نوشته بابک افروخته، درباره رمز و رازهای خرید و فروش موفق طلا و سبد سرمایه‌ای به شما اطلاعات کاملی می‌دهد. کتاب راهنمای جامع طلا را انتشارات مانیان برای تمام کسانی که دغدغه پس‌انداز دارند منتشر کرده است. 

درباره کتاب راهنمای جامع طلا

بخشی از کتاب راهنمای جامع طلا نتیجه تجربیات شخصی نویسنده در بازار ‌‌‌‌‌های مالی فارکس، طلا و ارز دیجیتال است و بخشی دیگر با مطالعه کتاب‌ها و مقالات ایرانی و خارجی و همچنین تحصیلات دانشگاهی که در رشته مهندسی معدن گرایش اکتشاف داشته است، گردآوری و ترجمه شده است.

مطالبی که در فصل فروش عنوان شده است نه تنها برای فروش مصنوعات طلا بلکه برای سایر حرفه‌ها نیز کاربرد دارد. بهترین زمان سرمایه‌گذاری چه زمانی است؟ و اصولاً خرید و نگهداری چه چیزی برای ما سود بیشتری را به همراه دارد؟ سعی شده است در این کتاب به این دو پرسش بنیادی پاسخ داده شود.

طلا یا زر با نشان شیمیایی Au نام یک عنصر است. طلا فلزی نرم و چگال و شکل پذیر به رنگ طبیعی زرد روشن براق است و در مجاورت با رطوبت و آب و هوا زنگ نمی‌زند و تیره نمی‌شود. طلا یکی از کم واکنش‌ترین عنصر‌‌‌‌‌‌های جامد در شرایط استاندارد است. این فلز در طبیعت به صورت خالص به شکل دانه‌ای یا تکه‌ای در میان سنگ‌ها، کانی‌های بلوری شده و مواد ته نشینی آبرفتی می‌توان پیدا کرد. یکی از عناصری که با طلا یافت می‌شود عنصر مس است و به این خاطر هست که کیمیاگران در قدیم سعی می‌کردند مس را تبدیل به طلا کنند.

طلا بسیار ارزشمند است و همین موضوع باعث شده بسیاری به آن به عنوان روشی برای نگهداری پول نگاه کنند، این کتاب شما را راهنمایی می‌کنید. 

خواندن کتاب راهنمای جامع طلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک پس‌انداز ایمن پیشنهاد می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب راهنمای جامع طلا

فصل ۱: درباره طلا

فصل ۲: کاربرد طلا

فصل ۳: ذوب طلا

فصل ۴: فرمول محاسبه قیمت در طلافروشی

فصل ۵: سکه

فصل ۶: سرمایه‌گذاری

فصل ۷: ارز دیجیتال

فصل ۸: فروش

فصل ۹: گنج و دفینه باستانی

فصل ۱۰: سرقت

پیوست‌ها

منابع و مآخذ

بخش‌هایی از کتاب راهنمای جامع طلا

به طور کلی ذخیره طلا به عنوان مطمئن‌ترین روش نگهداری دارایی خارجی همواره مورد توجه کشور‌‌‌‌‌‌های قدرتمند دنیا بوده و کشور‌‌‌‌‌‌ها از طریق نگهداری طلا ثبات بیشتر نظام پولی و مالی داخلی خود را نشان می‌دهند.

البته بایستی به این نکته توجه داشت کشوری با تکنولوژی پیشرفته می تواند از کشوری که معدن طلا دارد، طلای خام و یا سنگ معدن غیر فرآوری شده ی طلا را بخرد و در آزمایشگاه ‌‌‌‌‌‌های پیشرفته خودش آن‌‌‌‌‌‌ها را تبدیل به شمش با خلوص ۹/۹۹۹ نماید. و حتی می‌تواند همان شمش را به کشور دارای معدن طلا یعنی تولید کننده بفروشد.

در ایران شمش ‌‌‌‌‌‌های ۱۲ کیلوگرمی زیر نظر بانک مرکزی وارد می شود، بانک مرکزی نیمی از این شمش ‌‌‌‌‌‌ها را صرف ضرب سکه می کند و مقداری از آن‌‌‌‌‌‌ها را برای ساخت مصنوعات طلا در اختیار سازندگان طلا و جواهر می گذارد. علاوه بر بانک مرکزی بانک‏ ‌‌‌‌‌‌های خصوصی دیگر نیز مجوز واردات شمش ‌‌‌‌‌‌های طلا با وزن کمتر را برای سرمایه گذاری نیز دارند.

بنا به گزارش شورای جهانی طلا در حدود ۱۸۴ هزار تُن طلا در سپرده ‌‌‌‌‌‌های بانکی، ذخایر دولتی و مجموعه ‌‌‌‌‌‌های شخصی دنیا وجود دارد. هر یک متر مکعب از طلا ۱۹ تُن است. بدین ترتیب همه ی ذخایر شناخته شده ی جهان را می توان در یک زمین فوتبال در یک لایه ی یک متری روی هم قرار داد.

نظرات کاربران

روزبه
۱۴۰۰/۱۰/۱۶

واقعا جامع بود حتی تو اینترنت هم نمیشه همچین اطلاعات رو پیدا کرد

zehtab
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

متن بسیار روان بود و موضوعات به سادگی قابل فهم بودند. حسن دیگر کتاب که کاربردی‌ترش می‌کند این است که از یک نویسنده ایرانی‌ست که با بازار و قوانین ایران آشنایی کامل دارد، و جا دارد از ایشان سپاسگزار باشیم چراکه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان