نظرات کتاب پابرهنه‌ها
کتاب پابرهنه‌ها اثر احمد شاملو

کتاب پابرهنه‌ها

انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۶از ۱۸ رأی
۴٫۶
(۱۸)

نظرات کاربران

رایان
خیلی گرونه خیلی😔
0
کاربر ۱۲۱۶۶۸۳
وقتی یک شاعر قلم رمان‌نویسی دست می‌گیرد؛ می‌تواند یک شاهکار پدید بیاورد. در مورد کتاب پابرهنه‌ها چنین اتفاقی افتاده است. نویسنده زندگی سراسر بدبختی مردم کشور رمانی را در زمان ارباب‌های ظالم به تصویر کشیده است‌. تشبیه‌های طبیعت بی‌نظیر است. این رمان بسیار زیبا و دلنشین و به یادماندنی است. خواننده وقایع رمان را با گوشت و پوست و خون خود احساس می‌کند. ترجمه احمد شاملو این زیبایی را چند برابر نموده است.به شدت خواندن این رمان زیبا را توصیه می‌کنم. فقط فصل آخر که گل‌های خاک نام دارد ، بدلیل این‌که احمد شاملو ترجمه نکرده در این کتاب نیامده است و باید جداگانه تهیه کنید و بخوانید تا با شخصیت اصلی (داریه)تا پایان همراه باشید.
AbolFazL
عالیه این کتاب، ترجمه‌ی شاملو هم بی‌نظیره، نسخه ‌ی چاپیش رو دارم وگرنه حتما می‌خریدمش
ماهی یک برکه‌ی کاشی
احمد شاملو: "اولین بار که این کتاب را خواندم با خود گفتم: کاش این زندگی‌نامه‌ی من بود!" ‌‌ ‌ با شاملو تا حدودی موافقم داشتن چنین زندگی‌نامه‌ای که سرشار است از اتفاقات مختلف جذاب و خواستنی است!
farnia
روح احمدشاملو قرین رحمت... ترجمه کتاب بسیار عالی بود... در مورد محتوی داستان باید گفت مختصات یک نظام طبقاتی سرشار از فقر، بی عدالتی و جهل را بسیار خوب ترسیم شده بود... در بخش هایی از داستان از شدت تلخی حقایق تکان دهنده بود بی هیچ تلاشی برای پر رنگ تر کردن واقعیتها یک روایت اصیل از رنج .. شما همراه روای یک جفت چشم هستید که ناظر زندگی اون در فراز و فرود و تلاشش برای بقا و زنده ماندن.... متاسفانه این روایت فقط یک داستان نیست ، رویاپردازی نیست این زهر وجود دارد هست و اتفاق افتاده و می افتد و خواهد افتاد... از طرفی می توان این داستان را یک داستان سیاسی دانست ابعاد یک نظام طبقاتی که بقای خود را وامدار فساد جهل و البته مذهب هست به خوبی به تصویر کشیده شده... فضاسازی به طرز هولناکی خوب بود در جای جای داستان برای خواننده فضای فرهنگی و اجتماعی داستان قابل لمس بود روایت روان و یکدست ... پایان بندی بسیار خوب بی هیچ تلاشی برای جریحه دار کردن احساسات ... یک روایت اصیل تلخ و دردناک ...
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
زندگینامه زاهایار استانکو، روایت زندگی دشوار و فلاکت و بدبختی مردمان روزگار نویسنده؛ خط به خط کتاب خواندنی است با ترجمه ای بی نظیر از شاملو.
امیین110tts.4kia@gmail.com
اخه 16تومن ::::؟ فک کردی ملت میلیونرن؟؟:؟
0
کاربر ۷۰۵۲۳۲
کتاب بسیار خوبیه
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
توصیف اختلاف طبقاتی بسیار زیاد،آرزوهای اندک وابتدایی برای زندگی بهتر،وقتی وضعیت مردمو توصیف میکنه دلتون میخواد کاش میتونستین حداقل یه تیکه نون دستشون بدید،فضا بقدری زیبا و واقعی تعریف شده که خواننده خودشو همونجا تصور میکنه بخاطر ترجمه عالی داستان،طولانیه ولی احساس خستگی نمیکنید و دلتون میخواد با راوی داستان همراه باشید،شاید لازم باشه گاهی با دردها وظلمهایی که در حق مردم مناطق مختلف دنیا اتفاق افتاده آشنا بشیم،بشر در تمام اعصار هم ظلم کرده هم مظلوم واقع شده،ممنون از طاقچه بینهایت🌹
کاربر ۱۴۰۲۱۲۹
این همه غلط املایی، کلمه کمک در چندین جا نوشته شده ( کومک) ،حیف این کتاب با ارزش نیست، لطفا به این نکات توجه کنید

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۳۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۳۶ صفحه

صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد