دانلود کتاب صوتی دم حضرت والا با صدای نوشین حسن‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دم حضرت والا اثر احمد عربلو

دانلود و خرید کتاب صوتی دم حضرت والا

معرفی کتاب صوتی دم حضرت والا

کتاب صوتی دم حضرت والا نوشته احمد عربلو مجموعه داستان‌های کوتاه طنز از مجموعه خنده‌های نخودی است. در این کتاب هشتاد داستان کوتاه طنزآمیز را با صدای نوشین حسن‌زاده و نورالدین جوادیان می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی دم حضرت والا

اگر قرار باشد طنز را تعریف کنیم، می‌توانیم آن را یکی از مهم‌ترین سبک‌ها و گونه‌های ادبی بدانیم که پای خود را به تئاتر، سینما و تلویزیون هم باز کرده‌اند. در طنز، با بیانی هوشمندانه و شوخ‌طبع، با هنرمندی و خلاقیت به بیان مشکلات جامعه می‌پردازیم و نادرستی‌ها را به تصویر می‌کشیم. یکی از اهداف طنز، انتقاد است. در حالی که بیان شوخ آن می‌تواند خنده به لبانمان بیاورد اما در نهایت، این خنده خنده‌ای تلخ است. 

هدف از طنز بیان، انتقاد و اصلاح مشکلات جامعه است و قصد تخریب آن‌ها را ندارد. اما نباید آن را با هجو اشتباه گرفت چرا که هرچند طنز و هجو هر دو نوعی از مطایبه یا همان شوخ‌طبعی هستند اما هجو به قصد مسخره کردن، ریشخند یا تخریب شخصیت کسی نگاشته می‌شود؛ هجو قصد اصلاح ندارد و هدف اصلی اش نابودی شخصیت طرف مقابل است در حالی که در طنز اینطور نیست.

مجموعه خنده‌های نخودی، یک مجموعه‌‌ طنز هفت جلدی است. هدف نویسندگان این مجموعه این بوده که مجموعه طنزی برای نوجوانان بیافرینند اما همه دوست داران طنز می‌توانند از این اثر لذت ببرند. در کتاب صوتی دم حضرت والا هشتاد داستان کوتاه طنز را می‌شنویم که موضوعات متفاوت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی را به همراه افسانه‌های کهن دربر دارند.

کتاب صوتی دم حضرت والا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی دم حضرت والا را به تمام دوست‌داران طنز و کسانی که به خنده احتیاج دارند، پیشنهاد می‌کنیم. هرچند گروه سنی این کتاب، نوجوان ذکر شده است، اما نباید فراموش کرد که خنده سن و سال نمی‌شناسند و هرکسی می‌تواند از شنیدن این داستان‌ها لذت ببرد.

درباره احمد عربلو

احمد عربلو در سال ۱۳۴۴ در تهران چشم به جهان گشود. در رشته زبان و ادبیات فارسی تا پایان دوره کارشناسی ارشد تحصیل کرد. عربلو ۱۷ سال سردبیر مجله رشد نوجوان بوده است و تاکنون همکاری با صدا و سیما، روزنامه جام‌جم، سوره نوجوان، سروش نوجوان و مجلات رشد را در کارنامه‌ خود دارد.

از میان کتاب‎‌ها و آثار احمد عربلو می‌توان به مجموعه کمیک استریپ زندگی قهرمانان اشاره کرد: پهلوان سربدار، پهلوان شیردل، پیتلن، جوانمرد و رسم پهلوانی از جمله کتاب‌های او است.

بخشی از کتاب صوتی دم حضرت والا

نقل است یک سال، هنگام عید، سلطان محمود غزنوی برای هر یک از درباریان لباسی تعیین می کرد. وقتی نوبت به طلخک، از دلقک های دربار، رسید، فکری به خاطرش رسید و گفت: «پالانی بیاورید و به او هدیه بدهید!»

همین کار را کردند. طلخک، بی آنکه از این موضوع اظهار ناراحتی کند، پالان را بر دوش گرفت و به مجلس سطان رفت و شروع کرد به شادی کردن و خندیدن. پرسیدند: «برای چنین هدیه زشتی چه جای خنده و شادی است؟» گفت: «از برای اینکه عنایت سلطان، جز من، نصیب هیچ یک از شما نشده است. برای همه شما فرمود تا از خزانه لباس بیاورند. اما، در مورد من، لباس مخصوص خودشان را هدیه فرمودند!»

نظرات کاربران

Mahdi Heshmati
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

عالی بود

کاربر ۲۷۹۲۰۸۱
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

خیلی بی‌مزه اصلا خنده دار نبود. داستان‌های فوق‌العاده سطحی

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۳۰%
تومان