دانلود رایگان کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ی نوشین و لرتا با صدای کریم نیکونظر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ی نوشین و لرتا اثر کریم نیکونظر

دانلود و خرید کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ی نوشین و لرتا

معرفی کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ی نوشین و لرتا

کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ نوشین و لرتا اثر کریم نیکونظر، اپیزود هشتم پادکست رادیو تراژدی است. این اثر درباره زندگی یکی از مهم‌ترین چهره‌های ایرانی، کارگردان مشهور، عبدالحسین نوشین و همسرش، لرتا است. 

درباره کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ نوشین و لرتا 

سید عبدالحسین نوشین خراسانی ۲۱ بهمن ۱۲۸۵ در تربت حیدریه به دنیا آمد. سالی که وبا در ایران همه‌گیر شده بود و کمی بعد، پدر و مادرش را به دلیل ابتلا به وبا از دست داد. او برای زندگی به خانه خاله‌اش رفت و کمی بعد همراه آن‌ها به تهران مهاجرت کرد. در مدرسه سن لویی درس خواند. برای تحصیلات دانشگاهی به فرانسه رفت. قرار بود در فرانسه تاریخ و جغرافیا بخواند اما چون به تولوز رفت و تصمیم گرفت در زمینه تئاتر تحصیل کند، هزینه تحصیلش قطع شد و او به ایران برگشت.

عبدالحسین نوشین، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاهنامه‌پژوه ایرانی بود. او یکی از مصححان شاهنامه مشهور به تصحیح مسکو بود و از جمله اولین افرادی بود که دستاوردهای تئاتر غرب را با خود به ایران آورد و نسلی را آموزش داد که باقیمانده‌های آن‌ها نسل‌های بعد تئاتر را تربیت کردند. 

عبدالحسین نوشین در کنار تئاتر به موسیقی هم علاقه داشت و موسیقی را نزد کلنل وزیری فراگرفت. او بعدا دوباره موفق شد تا به فرانسه برود و تحصیلاتش را کامل کند. اما چون به عضویت حزب توده درآمده بود، بارها زندانی شد و چون او از جمله رهبران و کادرهای حزب توده ایران بود، در زندان قصر گرفتار بود و آنجا به تمام زندانیان، حکم اعدام داده بودند.

او به همراه ده نفر دیگر، موفق شدند که از زندان قصر فرار کنند. نوشین پس از فرار از زندان راهی اتحاد جماهیر شوروی وقت شد.

از میان آثار او می‌توان به نمایشنامه خروس سحر، و داستان‌های: میرزا محسن، استکان شکسته، خان و دیگران (بازگردان به زبان آلمانی با دیباچه بزرگ علوی)، مجموعه داستان‌های نوشین (با دیباچه یوگنی ادواردویچ برتلس)، واژه‌نامک: فرهنگ واژه‌های دشوار شاهنامه و سخنی چند درباره شاهنامه اشاره کرد. او همچنین کار ترجمه کتاب‌های بسیاری را بر عهده داشته است. در میان آن‌ها هم نمایشنامه و داستان از نویسندگان بزرگ جهان به چشم می‌خورد و هم کتاب‌هایی درباره اقتصاد و مکتب مارکسیست. 

بانو با سگ ملوس (آنتوان چخوف)، و چند داستان از نویسندگان شوروی، حکایت غم بار از آنتوان چخوف، داستان‌های برگزیده از چخوف، چاپ رادوگای مسکو، سه داستان عاشقانه، ایوان تورگنیف، عشق بی پایان، لئو تولستوی، نخستین عشق، ایوان تورگنیف، هیاهوی بسیار برای هیچ، ویلیام شکسپیر، کمدی در پنج پرده، بن جانسون، ویرایش رومن رولان و اشتفن تسوایک، اتللو، شکسپیر، برگردان شعرها از نیما یوشیج، پرنده آبی، موریس مترلینک، روسپی بزرگوار، ژان پل سارتر از جمله آثار نمایشی و داستانی هستند که او به فارسی ترجمه کرده است. 

کتاب اصول علم اقتصاد، کتاب مزد، بها، سود، کارل مارکس و کتاب مانیفست حزب کمونیست، اثر مشترک مارکس و انگلس هم از ترجمه‌های غیرداستانی او هستند.

عبدالحسین نوشین بر اثر بیماری سرطان معده در سه شنبه ۱ مه ۱۹۷۱، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ در بیمارستان مسکو از دنیا رفت. کریم نیکونظر در کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه نوشین و لرتا، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های این زوج هنرمند دارد و زندگی پر رمز و رازشان را برای مخاطبان بیان می‌کند.

کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ نوشین و لرتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی خاکستر و الماس: قصه‌ نوشین و لرتا را به تمام دوست‌داران کتاب‌های زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

A.restart...
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

کار عالی و میدونم کار واقعا سختیه جمع آوری مستندات ولی اگر براتون امکان داره ی کم پر کار تر باشید 🌹❤️

°¦سـان گــرل¦°
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

ممنون از رادیو تراژدی برای این پادکست های خوبتون 🙏🏽💙

So Rzh
۱۴۰۰/۰۲/۲۳

داستان جذابی بود پیشنهاد میکنم گوش کنید👌

الی
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

مثل بقیه شماره ها بی نظیر کمی دست بجنبانید ما منتظر شماره های بعدی هستیم

Reyhan Samadi
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

شخصیت‌های تکرار نشدنی در تئاتر

forood کاربر ۳۱۶۷۶۷۵
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

لذت بردم، بسیار عالی و البته تلخ

کاربر 3065528
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای نیکو نظر ، ممنون از تمام زحمات حضرتعالی و همه کسانی که بابت این پادکست ها تلاش و زحمت کشیدن ، مثل همیشه عالی بود ، ممنون

پروین
۱۴۰۲/۱۲/۱۴

بسیار عالی بود ممنون. خدا قوت.

کاربر 7705
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

کلا قشنگ بود باصدایی زیبا

کاربر 4884166
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

عالی بود ممنون

زمان

۱ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۱۲۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۱۲۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان