دانلود کتاب صوتی قوی سیاه با صدای حسن آزادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قوی سیاه اثر نسیم نیکلاس طالب

دانلود و خرید کتاب صوتی قوی سیاه

معرفی کتاب صوتی قوی سیاه

کتاب صوتی قوی سیاه اثری از نسیم نیکولاس طالب، تحلیلگر ریسک لبنانی آمریکایی است. این کتاب درباره تاثیرگذاری چیزها و رویدادهایی صحبت می‌کند که احتمال وقوعشان بسیار کم و دور از ذهن است؛ اما مانند دیدن یک قو به رنگ سیاه، غیر ممکن نیست.

نسخه صوتی کتاب قوی سیاه را با ترجمه مریم بردبار و صدای گرم و دلنشین حسن آزادی می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی قوی سیاه

نسیم نیکولاس طالب اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را قوی سیاه نام نهاده است. اما این نام از کجا آمده است؟ 

جالب است بدانید که تا قرن هفدهم، مردم بر سر یک موضوع توافق داشتند: همه قوها سفید رنگ هستند. اما یک دریانوری هلندی با مشاهده عجیبش از یک دسته قو به رنگ سیاه در استرالیا، موفق شد تا مهر بطلان بر این باور قدیمی بزند. 

نویسنده هم کتاب را هم همین داستان جالب و مقدمه‌ای مفید آغاز می‌کند و به این ترتیب این نظریه را توضیح می‌دهد. مشاهده تنها یک قوی سیاه رنگ توانسته است باوری کهن و قدیمی را بی‌اعتبار کند؛ حال آیا می‌توان چنین چیزی را به جنبه‌های دیگر زندگی نیز تعمیم داد؟ این نظریه در تلاش است تا به بررسی اثرات شدید ناشی از برخی رویدادهایی بپردازد که بسیار نادر و غیرقابل پیشبینی هستند اما در عین حال، انسان‌ها تمایل دارند توضیحاتی ساده، پیش پا افتاده و دم‌دستی برای این رویدادها پیدا کنند.

اما حال بد نیست به این پرسش‌ها هم فکر کنیم. ما چه دانشمند باشیم و چه نباشیم، چه حرفه‌ای باشیم چه نه، تمایل داریم تا به مسائل بی اهمیت بپردازیم. در حقیقت با وجود شواهد آشکاری که حاکی از تاثیرات عظیم اتفاقات مهم هستند، ما همچنان بر شواهد محدود خود پافشاری می‌کنیم؟

کتاب قوی سیاه را می‌توان نقطه عطفی در دنیای تفکرات ما و همچنین تفکر مدرن جهان باشد. چرا که تمام این اتفاقات قوی سیاه طور که در پیرامون ما رخ می‌دهند، این توانایی را دارند که مسائل مربوط به دنیای ما را توضیح دهند. اما ما، و همچنین متخصصان، نسبت به آن‌ها نابیناییم. این در حالی است که اگر آن‌ها را بشناسیم می‌توانیم از آن به نفع خودمان بهره‌برداری کنیم.

کتاب صوتی قوی سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

قوی سیاه، کتابی عالی برای تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه خودیاری، موفقیت و دوست‌داران کتاب‌های انگیزشی است. 

درباره نسیم نیکولاس طالب 

نسیم نیکولاس نجیب طالب در سال ۱۹۶۰ در لبنان چشم به جهان گشود. او نویسنده، دانشور، آماردان و تحلیلگر ریسک لبنانی-آمریکایی است. او همچنین در دانشگاه دوفین پاریس در رشته علوم مدیریت تحصیل کرده است. او به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی مسلط است و می‌تواند به ایتالیایی و اسپانیایی صحبت کند. همچنین متون کلاسی یونانی، لاتین، آرامی و عبری باستان را هم می‌خواند.

عموم آثار و تحقیقات نسیم نیکولاس طالب بر مسائل تصادفی بودن و احتمال و عدم قطعیت متمرکز است.

درباره حسن آزادی 

حسن آزادی فعالیت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد. چرا که معتقد است: «گوينده‌ای موفق است كه بازيگری را هم بداند، كه اين بازيگری همان حسی است كه گوينده در خواندن متن‌های مختلف می‌گيرد...»

حسن آزادی در حال حاضر دو برنامه را به سردبیری پسرش، مهدی آزادی، در رادیو فرهنگ اجرا می‌کند و در زمینه تولید کتاب صوتی نیز فعالیت دارد. 

نظرات کاربران

شیخ محمدعلی
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

اول بگم که ترجمه با اندکی اقماض، خوبه و دوستانی که تصور میکنن ترجمه معوج هست یا مثلا از ترنسلیت گوگل استخراج شده، باید بگم متاسفانه چون مدل نگارش طالب همین شکله، در مسیر ترجمه، قطعا ناهمواری وجود داره؛ دوم هم

- بیشتر
hey
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

- موضوع کتاب برای من جدید و جذاب بود - ترجمه روان نبود نه به خاطر اینکه مترجم نتوانست خوب ترجمه کنه بلکه به خاطر اینکه خیلی از اصطلاحات و نظریه های فلسفی و علمی و ریاضی معادل سازی نمیشه -

- بیشتر
hosseinszd
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

به صورت متنی هم بزارید لطفا

arashab6
۱۴۰۱/۰۴/۱۱

ترجمه واقعا خوب نیست، اصلا مترجم سعی نکرده که کمی متن رو روان کنه

زمان

۲۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۲۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۲۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان