دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو با صدای الهام ایران‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

دانلود و خرید کتاب صوتی شازده کوچولو

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو داستانی جاودانه و بی‌نظیر از آنتوان دوسنت اگزوپری است. داستان درباره یک مسافر کوچک است که از سیاره خودش به دنبال یک دوست، سفری پر ماجرا را آغاز می‌کند. 

این داستان زیبا اولین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد اما تا امروز به بیش از ۳۰۰ زبان ترجمه شده است و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام سال‌ها است. داستانی لطیف که به طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان می‌فروشد و بارها به دست مترجمان مختلف ترجمه شده و حتی تصویرگران بسیاری نیز، نسخه خودشان را از این اثر ارائه داده‌اند. جالب است بدانید که این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

این داستان زیبا را با ترجمه فرشته افسری و صدای الهام ایران‌نیا می‌شنوید. سایت کاغذ صوتی بر آن است تا برای سهولت استفاده از آثار ادبی بر اساس معیارهای مناسب، منتخبِ کوچکی از دریایِ بی‎کرانِ ادبیات ایران و جهان گرد آورد تا مخاطبان در قالبِ فایل‌های صوتی یا متنی در کتاب خانه‌‎های خود بگنجانند. در این مسیر همکاری انتشارات و هنرمندان محترم (گویندگان, نویسندگان و مترجمان) که راه را برای ارائه آثار دقیق و با کیفیت هموار می‌‌نمایند.

درباره کتاب صوتی شازده کوچولو

شازده کوچولو داستان سفر یک مسافر کوچک از اخترک ب۶۱۲ است. او به دنبال دوست می‌گردد و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد از سیاره کوچک خودش به جای دیگری سفر کند و در انتهای سفرش به زمین می‌رسد. او در طول مسیر به سیاره‌های مختلفی سرک می‌کشد و با موجودات متفاوتی روبه‌رو می‌شود. آدم‌هایی عجیب با کارها و عقایدی عجیب‌تر که او را وامی‌دارند تا بارها و بارها این جمله را به زبان بیاورد: «این آدم بزرگ‌ها، راستی راستی عجیبند!»

زمانی که شازده کوچولو به زمین می‌رسد با خلبانی آشنا می‌شود که هواپیمایش خراب شده است و در یک بیابان گیر افتاده است. او با خلبان صحبت می‌کند و از سفرش می‌گوید و دوستی و رابطه‌ای عمیق میان آن دو شکل می‌گیرد. 

اگزوپری در این داستان زیبا، در قالب گفتگوهایی که میان شازده کوچولو و خلبان شکل می‌گیرد، از نگاهش به زندگی، عشق و مسائل بسیار دیگر صحبت کرده است و ماجرایی بی‌نظیر آفریده است.

کتاب صوتی شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی شازده کوچولو را به تمام مخاطبان طاقچه پیشنهاد می‌کنیم. با اینحال اگر به دنبال داستانی زیبا و عمیق می‌گردید که از مسائل فلسفی صحبت کند و تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزند، این کتاب گزینه خوبی برای شما است. 

درباره آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد. او تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود اما با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه در شمال آفریقا پیوست. اگزوپری کتاب شازده کوچولو را با الهام از دیدار با کودکی در آفریقا، نوشته است. داستانی زیبا که بارها مورد اقتباس‌های سینمایی و تلوزیونی نیز قرار گرفته است. او به دلیل نوشتن این داستان و همچنین کارهای دیگرش که آن‌ها نیز به نوعی با پرواز کردن در ارتباط هستند، به عنوان یکی از قهرمانان ملی فرانسه شناخته می‌شود. 

آنتوان دو سنت اگزوپری در سال ۱۹۴۴ از دنیا رفت. دلیل مرگ او حادثه‌ای بود که برای هواپیمایش رخ داد.

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو

سلام

شازده کوچولو اگرچه وقتی سرش را چرخاند هیچی ندید، اما مؤدبانه جواب داد: سلام

صدا گفت: من اینجام، زیر درخت سیب.

شازده کوچولو گفت: تو کی هستی؟ چقدر تو خوشگلی!

- من یه روباهم.

- بیا و با من بازی کن، من خیلی دلم گرفته.

- من نمیتونم با تو بازی کنم، آخه من هنوز اهلی نشدم.

شازده کوچولو گفت: چه حیف! معذرت میخوام جناب روباه. اما اهلی کردن یعنی چی؟

- تو اهل این دور و برها نیستی، پی چی می گردی؟

- دنبال آدما می‌گردم. اهلی کردن یعنی چی؟

- آدما، اونا تفنگ دارن و شکار میکنن. این کاراشون اسباب دلخوریه. اونا مرغ پرورش می‌دهند، این تنها کار مورد علاقه شونه. تو دنبال مرغ می‌گردی؟

- نه من دنبال دوست می‌گردم، اهلی کردن یعنی چی؟

- یه چیزی که پاک فراموش شده معنیش ایجاد علاقه کردنه.

- ایجاد علاقه کردن؟ 

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

zahra_h86
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

خیلی خوبه! باعث میشه بچه ها با گوش دادن این داستان تخیلات قوی تری داشته باشن👌

AvaGhnavati
۱۴۰۱/۰۳/۰۷

سلام من آوا قنواتی هستم ۸سالم هست من خیلی از این داستان خوشم آمد مسی🙂🙂

دریا
۱۴۰۱/۰۲/۱۰

داستان و گوینده بسیار جذاب و شنیدنی هستن

کاربر 6797645
۱۴۰۲/۰۴/۰۳

از نظر من شما باید بجای اینکه هم کلی نت بگیری و پول باید پول رو نگیرین از آدم ها

زمان

۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۱۵۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۱۵۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان