دانلود کتاب صوتی بن لادن کیست با صدای محمدرضا رادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بن لادن کیست اثر میشل پولی

دانلود و خرید کتاب صوتی بن لادن کیست

معرفی کتاب صوتی بن لادن کیست

کتاب صوتی بن لادن کیست نوشته میشل پولی و خالد دوران درباره رهبر یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تروریست در جهان، اسامه بن لادن است. در این کتاب با زندگی و فعالیت‌های او آشنا می‌شویم و نقش او را در رهبری بسیاری از عملیات‌های بزرگ تروریستی بررسی می‌کنیم. 

کتاب بن لادن کیست را مهشید میرمعذی به فارسی ترجمه کرده و نسخه صوتی آن را با صدای محمدرضا رادمهر می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی بن لادن کیست

اسامه بن ‎‌لادن ۱۰ مارس ۱۹۵۷ در ریاض، عربستان سعودی متولد شد و در ۲ مه ۲۰۱۱ بن لادن در سن ۵۴ سالگی در ایبت‌آباد، پاکستان در درگیری با نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا، کشته شد. 

آنچه نام بن لادن را در جهان بر سر زبان‌ها انداخته است، بنیان‌گذاری و رهبری یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان است. بن لادن، رهبر شبکه القاعده بود که به خاطر سازماندهی و اجرای حملات تروریستی بسیاری از جمله حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حمله به کشتی یو اس. اسو کول و بمب‌گذاری های هفتم اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه آمریکا تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت. او در تاریخ ۲ مه سال ۲۰۱۱ به دست گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی از فرماندهی مشترک عملیات ویژه نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در پاکستان کشته شد.

آنچه باید درباره اسامه بن لادن بدانیم این است که او فرد فقیری نبود که در مبارزه با فقر و از سر ناچاری دست به اسلحه برده باشد، بلکه در خانواده ثروتمندترین تاجر عربستان متولد شده بود. اما اینکه چه چیزی او را به این راه کشاند و چه فعل و انفعالاتی در مغزش رخ داد که به این نتایج دهشت بار در سراسر جهان منتهی شد، در هاله‌ای از ابهام است. 

میشل پولی و خالد دوران در کتاب بن لادن کیست زندگی او را بررسی می‌کنند و به پرسش‌هایی که درباره او، شخصیتش و فعالیت‌هایش وجود دارد، پاسخ می‌دهند.

کتاب صوتی بن لادن کیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به کتاب‌های زندگی‌نامه و سرگذشت علاقه دارید شنیدن کتاب صوتی بن لادن کیست را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب همچنین برای علاقه‌مندان به مطالعات تاریخی و سیاسی معاصر، جذاب است. 

درباره خالد دوران

خالد دوران ۴ آوریل ۱۹۳۹ متولد شد و ۱۷ آوریل ۲۰۱۰ از دنیا رفت. او متخصص تاریخ، جامعه‌شناسی و سیاست بود. در دانشگاه‌های بن و برلین جامعه شناسی و علوم سیاسی را فراگرفت و در بوسنی و مراکش زبان‌های خاورمیانه و اسلام را مطالعه کرد. 

خالد دوران در انستیتو تحقیات اسلامی پاکستان شروع به کار کرد و سفرهای بسیاری به خاورمیانه و آسیای جنوبی کرد. در دانشگاه‌های پاکستان، اتریش، آلمان، اسکاندیناوی و ایالات متحده به عنوان استاد مهمان تاریخ دین و جامعه شناسی تدریس کرد و کتاب‌ها و مقالات بسیاری درباره اسلام خاورمیانه، آفریقای شمالی و آسیای میانه و جنوبی نوشت که درباره تاریخ و امور جاری روز بود. 

بخشی از کتاب صوتی بن لادن کیست

کارشناس خوش قیافه کا. گ. ب که تیپ اسپورت و چهره بسیار باهوش او مردم مسکو را به پای صندوق‌های رای‌گیری کشاند حالا دیگر یکی از سیاستمداران مهم جهان است. او توانست بعد از مدت کوتاهی به اروپا و آمریکا بفهماند که نادیده گرفتن کشور بزرگی مانند روسیه در معادلات جهانی ممکن نیست. هیچکس در آن روزهای شلوغ و آشفته پس از یازدهم سپتامبر به دقت به کلمات ولادیمیر پوتین گوش نداد. مردم چنان به آنچه آن روز اتفاق افتاده بود فکر می‌کردند که تحمل شنیدن آنچه فردا اتفاق خواهد افتاد را نداشتند. پوتین گفت: یازدهم سپتامبر اولین روز از یک دوره تاریخی جدید است.

اگرچه در روز یازدهم سپتامبر طالبان و اسامه بن لادن اعلام کردند که نقشی در حمله هواپیماهای ربوده شده به دو برج افسانه‌ای جزیره منهتن ندارند، اما کارشناسان کهنه کار آژانس مرکزی اطلاعات و پنتاگون می‌دانستند که فقط مردان فداکار مرد ۴۵ ساله یمنی تبار هستند که می‌توانند تا مردمک چشم ایالات متحده آمریکا هم نفوذ کنند. شبکه القاعده با ثروتی بزرگ از ریال‌های سعودی، متخصصین الکترونیک، مردان آماده شهادت و قلب‌هایی پر از نفرت می‌توانستند به راحتی پیچیده‌ترین عملیات تروریستی جهان را تا قلب پنتاگون رهبری کنند، بدون اینکه جز تعدادی جسد مجهول الهویه هیچ مدرکی به دست کارشناسان اف بی آی و آمریکا بدهند و تا زمانی که شبکه القاعده اعلام نکرد که ما عملیات یازدهم سپتامبر را تکرار می‌کنیم، هیچ مدرک مستدلی برای حضور این گروه در عملیات وجود نداشت.

وقتی رامسفیلد و جرج دبلیو بوش فرزند جرج بوش، شریک تجاری بن لادن در معاملات نفت گفتند که مظنون اول عملیات ۱۱ سپتامبر کسی نیست جز بن لادن، ناگهان نام او تبدیل به پرطنین ترین نام در رسانه‌های جهان شد. گروه‌هایی از مردم بن لادن را چون مسیح ستودند، آنان کسی را یافتند که جرات کرده بود مسیر حرکت تاریخ را تغییر دهد و آمریکایی‌های مغرور را به وحشتی غریب دچار کند. و برخی از مردم او را یک جنایتکار خونخوار نامیدند. آمریکایی‌ها تصویر او را روی تولیدات دستمال توالت نقش کردند و به این شکل تحقیر خود را در یازدهم سپتامبر به شیوه‌ای که بلد بودند تلافی کردند. آنان با لجاجت و پیگیری و پرداخت تاوانی سنگین کارشان را ادامه دادند، به افغانستان لشکر کشیدند. حکومت این کشور را ساقط و طالبان را از این نقطه حذف کردند. 

اسامه بن لادن یک پدیده در جهان معاصر است. او فرزند کشاورزی فقیر نبود که در اثر مشاهده ظلم و ستم و زیستن در فقر دست به اسلحه ببرد. او فرزند ثروتمندترین تاجر ثروتمندترین کشور عرب بود و پس از مدت‌ها تفکر، اسلحه را به عنوان یک راه حل انتخاب کرد. او سر سلسله نسل جدید تروریسم است. اسامه قهرمان، اسامه قاتل، اسامه مسیح، اسامه ضد تمدن، اسامه متفکر، اسامه عقب مانده، اسامه پاک، اسامه جنایتکار، القابی است که به مرد ۴۵ ساله سعودی که غارهای افغانستان را به کاخ‌های افسانه‌ای جده و ریاض ترجیح داده است می توان داد، اما هرچه کنیم او در پس هاله‌ای از ابهام پنهان است. او را پلید بپنداریم یا قهرمان، فرقی نمی‌کند، به هر حال مجبوریم یک یک فصل از تاریخ را به نوشتن سرگذشت او اختصاص دهیم.

آزادی اطلاعات در پرتو حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران و فقه امامیه
فضل الله رنجبر
حکایت هایی از زندگی شاه عباس صفوی (جلد اول: اسب تیزپا)
گروه تاریخ ایران موسسه فرهنگی هنری قوی سفید
کفش های مجنون گم‌ گشت
عبدالرضا رضائی‌نیا
اقیانوس آسمان را ملاقات می کند
تری فن
افول یا اضمحلال امپراتوری آمریکا و تحول در هندسه قدرت جهانی
علی عبدالله‌خانی
گلبرگ منطق دهم رشته ادبیات و علوم انسانی (بانک سوالات امتحانی)
مهدی کاردان
آمبر براون یک مداد‌ شمعی نیست
پائولا دانزیگر
جنگ به روش روسیه
لستر گراو
قرن بیستم
اکرم پریمون
مدیریت شرکت های هواپیمایی
داوود صادقی
حمله به عراق؛ آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند
نورمن سولومن
خفته در خون
جمعی از نویسندگان
تنها راه رستگاری
سیدمهدی شجاعی
مدیریت بهره وری انرژی
سیدسعید قره یالی
کوپه مطرب ها
امیرمحمد عباس نژاد
روش‌های نوین ترک اعتیاد
مهدی انصاری‌زاده
یکتاپرستی
زهرا قیاسیان
لشکرکشی نادرشاه به هندوستان
گروه تاریخ ایران موسسه فرهنگی هنری قوی سفید
آیا چین بر قرن ۲۱ام سیطره خواهد یافت؟
جاناتان فنبی
فیزیولوژی گیاهی ۳
حسن ابراهیم زاده

نظرات کاربران

ahmad
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

برای دوست داران تاریخ میتونه جذاب باشه.

ali__2003
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

کتاب دارای چرت و پرت هست به معنای واقعی دروغ توش زیاده فقط همین رو بگم یازده سپتامبر یک خود زنی بود نه عملیات تروریستی و جهاد اسلامی را با بن لادن یکی می کنه که واقعاً جای تعجب داره و

- بیشتر
امین شیرمحمدی
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

اخه این مایکت چیه شما برای خرید کتاب چرا باید مایکت نصب کنیم چه مسقره بازیه من اینجا میخوام دانلود کنم میگه مایکت میرم سایت سایت میگه که کتاب فقط باید از اپلیکیشن دانلود بشه..واقعا طاقچه همیشه برام بهترین نرم

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۵۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۵۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان