دانلود کتاب صوتی ماجراجو در سیستان و بلوچستان با صدای حدیثه حیدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ماجراجو در سیستان و بلوچستان اثر موسی زمان‌زاده‌دربان

دانلود و خرید کتاب صوتی ماجراجو در سیستان و بلوچستان

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در سیستان و بلوچستان

کتاب صوتی ماجراجو در سیستان بلوچستان نوشته موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی یکی از کتاب‌های مجموعه ماجرا جو است. مجموعه ماجراجو مجموعه‌ای است که استان‌های ایران را معرفی می‌کند. که در این مجموعه سعی شده است خصوصیات بارز استان‌ها و ویژگی‌های اقلیمی، گردشگری، تاریخی و فرهنگی آنها معرفی شود. این جلد به معرفی استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

شنیدن کتاب ماجراجو در سیستان و بلوچستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران ایران‌شناسی و علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی و فرهنگی و گردشگری.

بخشی از کتاب ماجراجو در سیستان و بلوچستان

«نام قدیمی سیستان زرنگ بود که پس از مهاجرت سکه ها در زمان فرهاد دوم اشکانی و اردوان دوم به این نام خوانده شد»( علی اکبر دهخدا، لغت نامه، ج ۳۰، ص ۷۶۳ ).

روایت‌هایی از سیستان در شاهنامه‌ی فردوسی به چشم می خورد که آن سرزمین را زادگاه رستم دستان نامیده است و می گویند یعقوب لیث نیز از اهالی آن دیار می باشد، مرکز این استان شهر زاهدان است که در آن سال هاست اهل سنت و تشیع به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند، این استان از شمال به افغانستان و از خاور با پاکستان همسایه است، راه‌های ترانزیت این دو کشور از این استان می‌گذرد و راه دریایی آن بندر چابهار می‌باشد، در این استان آثار دوره‌ی هخامنشی به‌وفور به چشم می‌خورد، از هنرهای دستی آن می‌توان به ابزار آلات موسیقی سنتی، حصیربافی، پرده بافی و از غذاها سمبوسه، خورش‌های بلوچی، کشک زابلی و به انواع میوه‌های گرمسیری مانند انبه، موز، خربزه، زیتون اشاره کرد، البته انواع ماهی نیز درآنجا یافت می‌شود و به جهت تمدن تاریخی و قدیمی خود این استان مکان‌های گردشگری زیادی دارد.

نظرات کاربران

hamideh moosavi
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

اصلا راضی نبودم توقع داشتم از فرهنگ سیستان و بلوچستان بیشتر بگه. اینکه میزان بارندگیش چقدره و... چه جذابیتی داره؟

زمان

۵۷ دقیقه

حجم

۵۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۷ دقیقه

حجم

۵۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان